Partnerzy serwisu:
Kongres Kolejowy

MEDCOM: asynchroniczne napędy pojazdów trakcyjnych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-09-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 8 września 2009

Podziel się ze znajomymi:

KONGRES KOLEJOWY
Pojazdy trakcyjne z napędami asynchronicznymi – w porównaniu z napędami DC – charakteryzuje znaczne obniżenie kosztów eksploatacji oraz większa niezawodność.

Silniki klatkowe, stosowane w napędach prądu przemiennego, cechuje prosta i niezawodna konstrukcja, niski koszt wykonania, zwarta zabudowa, łatwość obsługi i serwisu oraz wielokrotnie większa trwałość w porównaniu z silnikami prądu stałego.

Silniki DC, używane w napędach trakcyjnych, wymagają przeglądu co 5000 km (przeciętnie raz w miesiącu), a silniki AC – raz na 3 lata. W firmie MEDCOM została opracowana seria nowoczesnych, tranzystorowych układów napędowych prądu przemiennego, przeznaczonych do stosowania w pojazdach trakcyjnych. Są to napędy dla trakcji 600 VDC oraz 3000 VDC, dzięki którym – w wyniku zastosowania najnowszych technologii energoelektronicznych oraz opracowania nowoczesnych algorytmów sterowania – uzyskano bardzo dobre parametry jezdne i użytkowe pojazdów.

Nowoczesne napędy na napięcie 600 V= są stosowane w:

• niskopodłogowych tramwajach typu 120N i 122N (420 kW),
• niskopodłogowych tramwajach typu 121N (420 kW),
• modernizowanych tramwajach typu WrAs204  (200 kW),
• tramwajach z częścią niskiej podłogi typu WrAs205 (200 kW),
• trolejbusach PR110 (170 kW),
• trolejbusach Trollino 12M (175 kW),
• pojeździe WKD typu EN95 (1,2 MW).

Nowoczesne napędy na napięcie 3000 V= są stosowane w:

• autobusach szynowych EN81 (600 kW),
• ezt ACATUS typu ED59 (2,0 MW),
• ezt typu 19WE (2,4 MW),
• modernizowanych ezt typu EN57 (1,0 MW),
• modernizowanych EZT typu EN71 (2,0 MW).

W układach napędowych zastosowano:

• tranzystory IGBT najnowszej generacji
• mikroprocesorowy system sterowania w technologii DSP (Digital Signal Processor)
• falowniki z modulacją wektorową SVPWM (Space Vector PWM)
• układ antypoślizgowy
• efektywne hamowanie elektrodynamiczne w całym zakresie prędkości pojazdu
• zwrot energii do sieci podczas hamowania, z wytracaniem nadmiaru energii w rezystorach hamowania (po przekroczeniu dopuszczalnej wartości napięcia rekuperacji)
• możliwość pracy przy szerokim zakresie zmian napięcia w sieci trakcyjnej
• diagnostykę i rejestrację stanów awaryjnych
• silniki z przetwornikami prędkości obrotowej i temperatury
• statyczne przetwornice (IGBT) do zasilania obwodów DC oraz AC

\

MEDCOM zaprojektował obwód główny do ezt ED74-01, w którego skład wchodzą: rozdzielnie wysokiego napięcia, cztery falowniki trakcyjne IGBT (6,5 kV) o łącznej mocy 2 MW.

\

MEDCOM zaprojektował obwód główny do nowego ezt typu 19WE i wykonał trakcyjne falowniki napędowe o łącznej mocy 2,4 MW oraz komputerowy system sterowania pojazdem.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Innowacje

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Łukasz Malinowski 02 grudnia 2022

Technologie Medcomu docenione przez Siemens Mobility

Innowacje

Ekologiczne technologie Medcom na Międzynarodowych Targach Kolejowych Trako

Tabor i technika

Medcom: Ekologia napędza rozwój technologii

Innowacje

Medcom: Ekologia napędza rozwój technologii

Łukasz Malinowski 24 września 2021

Medcom: Sprzedaż rośnie, perspektywy są dobre

Infrastruktura

Medcom: Sprzedaż rośnie, perspektywy są dobre

Łukasz Malinowski 26 lipca 2021

Pierwsza hybryda z napędem Medcom już na torach

Innowacje

Zobacz również:

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Innowacje

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Łukasz Malinowski 02 grudnia 2022

Technologie Medcomu docenione przez Siemens Mobility

Innowacje

Ekologiczne technologie Medcom na Międzynarodowych Targach Kolejowych Trako

Tabor i technika

Medcom: Ekologia napędza rozwój technologii

Innowacje

Medcom: Ekologia napędza rozwój technologii

Łukasz Malinowski 24 września 2021

Medcom: Sprzedaż rośnie, perspektywy są dobre

Infrastruktura

Medcom: Sprzedaż rośnie, perspektywy są dobre

Łukasz Malinowski 26 lipca 2021

Pierwsza hybryda z napędem Medcom już na torach

Innowacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5