Pojazdy trakcyjne z napędami asynchronicznymi – w porównaniu z napędami DC – charakteryzuje znaczne obniżenie kosztów eksploatacji oraz większa niezawodność.
Silniki klatkowe, stosowane w napędach prądu przemiennego, cechuje prosta i niezawodna konstrukcja, niski koszt wykonania, zwarta zabudowa, łatwość obsługi i serwisu oraz wielokrotnie większa trwałość w porównaniu z silnikami prądu stałego.
Silniki DC, używane w napędach trakcyjnych, wymagają przeglądu co 5000 km (przeciętnie raz w miesiącu), a silniki AC – raz na 3 lata. W firmie MEDCOM została opracowana seria nowoczesnych, tranzystorowych układów napędowych prądu przemiennego, przeznaczonych do stosowania w pojazdach trakcyjnych. Są to napędy dla trakcji 600 VDC oraz 3000 VDC, dzięki którym – w wyniku zastosowania najnowszych technologii energoelektronicznych oraz opracowania nowoczesnych algorytmów sterowania – uzyskano bardzo dobre parametry jezdne i użytkowe pojazdów.
Nowoczesne napędy na napięcie 600 V= są stosowane w:
• niskopodłogowych tramwajach typu 120N i 122N (420 kW),
• niskopodłogowych tramwajach typu 121N (420 kW),
• modernizowanych tramwajach typu WrAs204 (200 kW),
• tramwajach z częścią niskiej podłogi typu WrAs205 (200 kW),
• trolejbusach PR110 (170 kW),
• trolejbusach Trollino 12M (175 kW),
• pojeździe WKD typu EN95 (1,2 MW).
Nowoczesne napędy na napięcie 3000 V= są stosowane w:
• autobusach szynowych EN81 (600 kW),
• ezt ACATUS typu ED59 (2,0 MW),
• ezt typu 19WE (2,4 MW),
• modernizowanych ezt typu EN57 (1,0 MW),
• modernizowanych EZT typu EN71 (2,0 MW).
W układach napędowych zastosowano:
• tranzystory IGBT najnowszej generacji
• mikroprocesorowy system sterowania w technologii DSP (Digital Signal Processor)
• falowniki z modulacją wektorową SVPWM (Space Vector PWM)
• układ antypoślizgowy
• efektywne hamowanie elektrodynamiczne w całym zakresie prędkości pojazdu
• zwrot energii do sieci podczas hamowania, z wytracaniem nadmiaru energii w rezystorach hamowania (po przekroczeniu dopuszczalnej wartości napięcia rekuperacji)
• możliwość pracy przy szerokim zakresie zmian napięcia w sieci trakcyjnej
• diagnostykę i rejestrację stanów awaryjnych
• silniki z przetwornikami prędkości obrotowej i temperatury
• statyczne przetwornice (IGBT) do zasilania obwodów DC oraz AC

MEDCOM zaprojektował obwód główny do ezt ED74-01, w którego skład wchodzą: rozdzielnie wysokiego napięcia, cztery falowniki trakcyjne IGBT (6,5 kV) o łącznej mocy 2 MW.

MEDCOM zaprojektował obwód główny do nowego ezt typu 19WE i wykonał trakcyjne falowniki napędowe o łącznej mocy 2,4 MW oraz komputerowy system sterowania pojazdem.