Asynchroniczny napęd pojazdu EN95 (cztery falowniki o łącznej mocy 1,2 MW) umożliwia zasilanie czterech osi pojazdu, przy wykorzystaniu silników asynchronicznych 300 kW.
W układzie zastosowano również dwie przetwornice statyczne o mocy po 75 kW zasilające wentylatory chłodzenia silników i falowników, napęd sprężarki, oraz pokładowe obwody 24 VDC pojazdu.
Wszystkie podzespoły układu napędowego zostały zlokalizowane w szczelnych obudowach na dachu wagonu.

Czteroczłonowy pojazd trakcyjny EN95 z napędem asynchronicznym
W pojeździe zastosowano również dodatkowy zasilacz, który przy wykorzystaniu peronowej sieci 3x400 V umożliwia postojowe ładowanie baterii. Maksymalna prędkość pojazdu WKD została ograniczona do 80 km/h. Podczas prób technicznych osiągnięto prędkość 100 km/h, a prędkość konstrukcyjna wynosi 120 km/h.