Partnerzy serwisu:
Prawo

Matusiewicz: Umowa ramowa z PR była porażką

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
24-06-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
źródło: kk, Rynek Kolejowy, 23 czerwca 2011

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
Matusiewicz: Umowa ramowa z PR była porażką
- Umowa ramowa z Przewozami Regionalnymi była porażką. Jeżeli zaczynamy od dotacji na poziomie ok. 80 mln zł, a teraz kończymy na prawie 160 mln zł, to nie sposób określić tego w inny sposób – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Adam Matusiewicz, marszałek województwa śląskiego.

Dofinansowanie Przewozów Regionalnych na Śląsku określa pięcioletnia umowa ramowa zawarta pomiędzy przewoźnikiem a władzami województwa, która obowiązuje od 2008 do 2012 roku. Zapewnia ona łączną kwotę dofinansowania w wysokości 510 mln zł. Co roku jest zawierana tzw. umowa roczna. W tym roku, po sporze odnośnie wysokości dotacji i groźbie likwidacji kilkudziesięciu połączeń w regionie, zdecydowano się na zawieranie umów jedynie na kilka miesięcy. Aktualna umowa obowiązuje do końca września. Po tej dacie ma być zawarta kolejna umowa, do końca obowiązywania obecnego rozkładu jazdy.

Zdaniem marszałka Matusiewicza, pięcioletnia umowa ramowa okazała się niewypałem. Jak argumentuje Matusiewicz, taka ocena wynika z drastycznych ograniczeń w rozkładzie jazdy pociągów, jakie miały miejsce w ostatnich latach oraz z dużego wzrostu żądań finansowych ze strony przewoźnika. - Umowa ramowa z Przewozami Regionalnymi była porażką. Z dwóch względów. Po pierwsze z punktu widzenia pasażera te wszystkie nagłe zmiany rozkładów jazdy były rzeczą absolutnie niedopuszczalną. Drugą sprawą jest oczywiście aspekt finansowy. Jeżeli zaczynamy od dotacji na poziomie ok. 80 mln zł, a teraz kończymy na prawie 160 mln zł, to nie sposób określić tego w inny sposób, niż mianem porażki – stwierdza śląski marszałek.

Matusiewicz podkreśla, że obecna sytuacja skłania władze województwa do szukania nowych rozwiązań i zmiany modelu funkcjonowania komunikacja w regionie. Stąd m.in. powołanie spółki Koleje Śląskie, która już 1 października zacznie świadczyć usługi na trasie z Gliwic do Częstochowy a następnie sukcesywnie będzie przejmować kolejne linie i relacje. Zdaniem marszałka pozwoli to przede wszystkim zracjonalizować koszty oraz zahamować spadek liczy podróżnych. - Mnie szczególnie boli to, że w województwie cały czas spada liczba pasażerów. To chyba w tej całej sytuacji jest najgorsze. Musimy szukać więc nowych rozwiązań. Jeżeli trwalibyśmy przy starym modelu, to nadal spadałaby liczba podróżnych, a wkrótce województwo śląskie, przy tym tempie wzrostu dotacji dla Przewozów Regionalnych, musiałoby ogłosić bankructwo – zaznacza Matusiewicz.
 

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Śląskie: Eksperci rozpoczęli prace nad Strategią Komunikacji

Pasażer

Śląskie: Eksperci rozpoczęli prace nad Strategią Komunikacji

(źródło: UMWŚ/kk, Rynek Kolejowy, 30 czerwca 2011) 30 czerwca 2011

Matusiewicz: Nie ma zagrożenia, że zostaniemy bez pociągów

Biznes

Matusiewicz: Nie ma zagrożenia, że zostaniemy bez pociągów

Dziennik Zachodni 04 października 2012

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Śląskie: Eksperci rozpoczęli prace nad Strategią Komunikacji

Pasażer

Śląskie: Eksperci rozpoczęli prace nad Strategią Komunikacji

(źródło: UMWŚ/kk, Rynek Kolejowy, 30 czerwca 2011) 30 czerwca 2011

Matusiewicz: Nie ma zagrożenia, że zostaniemy bez pociągów

Biznes

Matusiewicz: Nie ma zagrożenia, że zostaniemy bez pociągów

Dziennik Zachodni 04 października 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5