Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Maszyniści odmawiali potwierdzenia rozkazów dyżurnych. Bo RODO

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
23-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Maszyniści odmawiali potwierdzenia rozkazów dyżurnych. Bo RODO
Fot. JM
Dyżurni ruchu są zaniepokojeni powtarzającymi się incydentami niewypełnienia procedur przez niektórych maszynistów. Prowadzący pociągi nie chcieli potwierdzić przyjęcia rozkazów od dyżurnych ruchu swoim nazwiskiem, zasłaniając się przepisami o ochronie danych osobowych (RODO).

Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu przesłał do wiceprezesa PKP PLK Marka Olkiewicza pismo z prośbą o pilną interwencję. Jak piszą, problem polega na tym, że „po podyktowaniu drogą radiową rozkazu pisemnego niektórzy maszyniści odmawiają podawania swojego nazwiska przy potwierdzeniu odebrania rozkazu, bezpodstawnie powołując się na przepisy Ustawy o ochronie danych osobowych (RODO)”.

To w oczywisty sposób narusza przepisy kolejowe, w tym obowiązującą przewoźników instrukcję IR 1. – Dalsze tolerowanie takich zachowań doprowadzi w konsekwencji do sytuacji, w której dyżurni ruchu będą zatrzymywać pociągi prowadzone przez maszynistów odmawiających podania swojego nazwiska po przyjęciu drogą radiową rozkazu pisemnego – przestrzegają dyżurni, nie widząc innego bezpiecznego wyjścia z sytuacji.

Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec nie zaprzecza, że takie pismo wpłynęło do zarządu spółki. Zapewnia, że „sytuacje, dotyczące postępowania przy dyktowaniu drogą radiową rozkazu pisemnego, nie powodowały zmian w ruchu kolejowym”. Nie pozostawia też wątpliwości, kto ma rację. – Instrukcja IR 1 jest obowiązującym dokumentem, a w nim zapis, że dyżurny ruchu wpisuje nazwisko pracownika, któremu treść rozkazu pisemnego przekazał, a odbierający nazwisko dyżurnego ruchu – przypomina przedstawiciel PLK, podkreślając, że żaden z przewoźników nie zgłaszał uwag do instrukcji, a regulacje prawne obowiązują wszystkich pracowników.

Prezydent Związku Zawodowego Maszynistów, Leszek Miętek informuje „Rynek Kolejowy”, że nie miał sygnałów dotyczących problemu z przyjmowaniem rozkazów pisemnych drogą radiową przez drużyny trakcyjne. Obiecał wyjaśnić tę sprawę.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5