NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Maszyniści odmawiali potwierdzenia rozkazów dyżurnych. Bo RODO

| Jakub Madrjas 23.10.2019 525

Maszyniści odmawiali potwierdzenia rozkazów dyżurnych. Bo RODO
Fot. JM
Dyżurni ruchu są zaniepokojeni powtarzającymi się incydentami niewypełnienia procedur przez niektórych maszynistów. Prowadzący pociągi nie chcieli potwierdzić przyjęcia rozkazów od dyżurnych ruchu swoim nazwiskiem, zasłaniając się przepisami o ochronie danych osobowych (RODO).
Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu przesłał do wiceprezesa PKP PLK Marka Olkiewicza pismo z prośbą o pilną interwencję. Jak piszą, problem polega na tym, że „po podyktowaniu drogą radiową rozkazu pisemnego niektórzy maszyniści odmawiają podawania swojego nazwiska przy potwierdzeniu odebrania rozkazu, bezpodstawnie powołując się na przepisy Ustawy o ochronie danych osobowych (RODO)”.

To w oczywisty sposób narusza przepisy kolejowe, w tym obowiązującą przewoźników instrukcję IR 1. – Dalsze tolerowanie takich zachowań doprowadzi w konsekwencji do sytuacji, w której dyżurni ruchu będą zatrzymywać pociągi prowadzone przez maszynistów odmawiających podania swojego nazwiska po przyjęciu drogą radiową rozkazu pisemnego – przestrzegają dyżurni, nie widząc innego bezpiecznego wyjścia z sytuacji.

Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec nie zaprzecza, że takie pismo wpłynęło do zarządu spółki. Zapewnia, że „sytuacje, dotyczące postępowania przy dyktowaniu drogą radiową rozkazu pisemnego, nie powodowały zmian w ruchu kolejowym”. Nie pozostawia też wątpliwości, kto ma rację. – Instrukcja IR 1 jest obowiązującym dokumentem, a w nim zapis, że dyżurny ruchu wpisuje nazwisko pracownika, któremu treść rozkazu pisemnego przekazał, a odbierający nazwisko dyżurnego ruchu – przypomina przedstawiciel PLK, podkreślając, że żaden z przewoźników nie zgłaszał uwag do instrukcji, a regulacje prawne obowiązują wszystkich pracowników.

Prezydent Związku Zawodowego Maszynistów, Leszek Miętek informuje „Rynek Kolejowy”, że nie miał sygnałów dotyczących problemu z przyjmowaniem rozkazów pisemnych drogą radiową przez drużyny trakcyjne. Obiecał wyjaśnić tę sprawę.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44497)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44497)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5