NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Massel: Ponoszono miliardowe nakłady, a efektów nie było

| RKTV 31.12.2013 137

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-12-31 11:09:07 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Teraz zauważył?
A wcześniej jak był wiceministrem to co?
Pewnie pensyjka i apanaże widok przesłaniały?
2013-12-31 11:15:31 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Massel - cienki Teoretyku - a coś ty przez te lata robił?

Chałturzyłeś na gdańskiej PG, bajki opowiadałeś o cudach na kiju,
facet - nie ośmieszaj się - wracaj do CNTK, zbieraj rozkłady i widokówki - to tobie jedynie wychodzi ....
2013-12-31 12:52:06 Autor: Dlcxx
---.dynamic.gprs.plus.pl
Masa kasy wyrzuconej w błoto. Miliardy wydane, a pociągi jak wlokły się tak wloką się nadal (PLK)
2013-12-31 13:04:18 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Panie Andrzeju krótko i na temat przecież pan jest odpowiedzialny za to że od jutra odcinek linii 208 z Działdowa do Brodnicy idzie w stan likwidacji co ostatecznie nawet po modernizacji pozostałej części linii w przyszłej perspektywie, na zawsze zamyka drogę dla połączeń dalekobieżnych przez Grudziądz ,ale tego nigdy pan nie ukrywał jeszcze jako wiceminister ,mówił pan wówczas że dla Grudziądza nie są potrzebne relacje dalekobieżne no i tak pan zrobił a dziś słuchając pana odnoszę wrażenie że odgrywa pan teraz rolę dobrego wujka tyle że mleko już się rozlało .Pozdrawiam
2013-12-31 13:57:45 Autor: M.M.
---.wtvk.pl
1) Skoro inwestycje szykuje się kilka lat przed przystąpieniem do prac, jak 2-letni vce minister może mieć wpływ na to co się działo w inwestycjach za jego kadencji?
2) Mimo, że bardzo boleję nad zamykaniem Działdowo-Brodnica, niestety nie było wyjścia. Utrzymanie jej przy niemal zerowym ruchu kosztuje, a skoro nie ma nawet woli uruchomienia tam pociągów (żaden samorząd nie krzyczał w jej obronie, podobnie pobliskiej Tama B. - Iława ), co znaczy, że jeszcze długo-długo pociągu tam byśmy nie zobaczyli, bez względu na decyzję o likwidacji, dlatego wnioskować można że PLK ponosiłaby minimum 5 letnie koszty utrzymania bez ruchu (a już takie poniosła), z dużym prawdopodobieństwem okresu powyżej 10 lat.

Tor pozostanie, grozi zapewne rozbiórka USRK i uszkodzenia mienia związane z kradzieżami. Odtworzenie dzisiejszych możliwości za 10 lat będzie kosztowało, ale i tak inwestycje byłyby konieczne. Kradzieże dzisiaj przy szczątkowym ruchu i tak się zdarzają, USRK pewnie już wyeksploatowane potrzebują conajmniej remontu, a UTK pewnie i dzisiaj mogłoby się przyczepić, że ten szczątkowy ruch jest prowadzony bez zachowania przepisów bezpieczeństwa, np. przy nieczynnej blokadzie liniowej i stacyjnej nakładając na PLK obowiązki przywrócenia stanu "bezpiecznego" co z kolei wiązałoby się z koniecznością zatrudnienia ponownie nastawniczych, napraw USRK lub częściowej modernizacji. Przy braku perspektyw wybór co do najbliższej przyszłości tej linii sam się narzuca i niestety będzie kłaniał się innym liniom, mimo naszych sentymentów.

Co do dalekobieżnych ministerstwo dobrze wie na finansowanie jakich połączeń będzie je stać w najbliższych latach, a utrzymywanie linii dla 1 pary dalekobieżnych nie ma najmniejszego sensu - po modernizacjach w kilkuletniej perspektywie szybciej będzie przejechać do z Warszawy do Chojnic przez Toruń, Bydgoszcz, lub Iławę o ile w ogóle będzie taka potrzeba. Poza tym efektywniej / taniej / lepiej dla pasażera jest utrzymywać stałą, gęstą siatkę połączeń nawet z dłuższą drogą, z przesiadką, niż 1 sezonową parę / dzień.
2013-12-31 14:36:49 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
No kurcze z Warszawy do Chojnic przez Iławę?No no życzę powodzenia ,czysta abstrakcja ,gratulję podanego przykładu Co do odcinka 208 należało zakwalifikować go do modernizacji w nowej perspektywie ,czyli do Laskowic Pomorskich a wówczas liniia ta miałaby zupełnie inny potencjał i z Warszawy do Chojnic byłoby również bezpośrednie połączenie .Więc podam inny przykład .Linia Olsztyn -Ełk 219 na odcinku do Szczytna już zmodernizowana Szczytno leży na Mazurach a sezonowe pociągi IC nie docierają .Co nie opłaca się?
2013-12-31 14:59:34 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
No ja wiem ,mój przedmówca zaraz odpowie że w Olsztynie można przesiąść się do pociągu regio ,więc ja również mogę powiedzieć czy jest sens dla kilku pociągów TLK do Helu ciągać składy w sezonie?Wystarczy przecież zwiększyć takt pociągów regio z Gdyni ,a szynobusy SA137/138 są przypisane do tej linii i sprawa załatwiona ,ale do Helu przesiadek nie może być !A na Mazury to być muszą!
2013-12-31 15:01:18 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
A po co poc. pośp. do Grudziądza ? Aby bezdomni i bezrobotni mogli pojechać do Warszawy ?
Podobnie do Chojnic. Z tym, ze do Chojnic to można pojechać przez Bydgoszcz.
A co zrobił Massel ? Przypomnę tylko mankoltentom , że to za jego kadencji ruszyły szybkie rewitalki.
Jakie było podjeście poprzednika Massela - niejakiego "d...erelka" do rewitalek chyba nie muszę przypominać.
2013-12-31 15:37:15 Autor: .......
---.catv.broadband.hu
Dla niezorientowanych: Kongres Kolejowy był 5 listopada i ta wypowiedż dotyczy tego czasu. A dla Maurycego osobna informacja. CNTK nie istnieje już od jakiegoś czasu. Koleś nie przyswaja informacji, że to jest Instytut Kolejnictwa. Niby nic, drobiazg jednak ma znaczenie. No starsi ludzie tak mają....
Cienki w uszach, to jest Maurycy ze swolimi głupio mądrymi radami. A dla wszystkich poważnych forum widzów Dobrego Roku 2014
2013-12-31 15:47:18 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Do @autor dzięki i wzajemnie wszystkiego dobrego w Nowym Roku
2013-12-31 17:11:48 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ z torów plk

Może powtarzam się, ale nie zamierzam tego zmienić

I będę powtarzał jak mantrę - żałosny Teoretyk Massel, żałosny, po prostu osłabia,

rozwalił północny odcinek E-65, po prostu wziął kasę za bzdety i schował się na WC-ministerialnym stołku,
za Slavko Zegarmistrzem,

Kuria mać - szlag mnie ciężki trafia jak tacy ludzie jeszcze otwierają publicznie japę ...
2013-12-31 17:34:28 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@maurycy
Ty masz chyba kłopoty z pamiecią ! Za czyich "rządów" w MI rozkopano E65 północ ?
Massel "odziedziły" jako 'spadek ten cały bajzel wiadomo po kim .
Gdyby nie rewitalka linii 131 ( zasługa Massela) i przetrasowanie poc. IC ( zamienionych na TLK ) dzisiaj PKP IC już by nie kursowało do Trójmiasta.
Gdyby nie "zespół" Massela, dzisiaj już by "dogorywała" linia 351 na odc. Poznań - Dr. Młyn.
Proteza kKoniecpolska, linia skandawska i jeszcze kilka innych projektów to zasługa Massela. Trzeba jednak oddać sprawiedliwość a nie potępiać wszystko w czambuł.
2013-12-31 17:52:52 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Jak mówił Smoleń : ..." aby popłynął prad muszą być i "-" ..."
Do porażek Massela uważam pseudo.modernę linii nr 1 odc. Grodzisk - Skierniewice
2013-12-31 18:10:01 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ z torów plk

Ja nie wnikam w rządy, liczy się to że Massel był jednym z twórców kretyństwa zwanego "modernizacją E-65",
pod wychyłkę, bez wychyłki,
wariant I, II, może i III,

pamiętam jak zaczęto prace - od przebudowy nastawni GO w Gdyni Gł.,
pamiętam słynne KOPI - jak np parę godzin dyskutowano o odcinku Szymankowo - Lisewo,

cała para poszła w gwizdek - Massel na stołek,
miał być koniec 2014 najpóźniej,

2020 - może się uda ...
kopareczka, łopateczka, paru ludków, LCS-y w rozsypce,

a na Dyrekcyjnej 2/4 w Gdańsku - jak na Titanicu - bal w najlepsze ...
2013-12-31 18:25:08 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Nie wiedziałem, że Massel ( jako pracownik CNTK/IK ) zamawiał projekt budowlany modernizacji E65 ? Chyba to domena zarządca infry vel PKP PLK CRI ?
2013-12-31 19:37:34 Autor: młotkowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gorzej nawet, był autorem założeń tej moderny.
2014-01-01 11:45:06 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
No i co z tych założeń pozostało w projekcie zamówionym/zatwierdzonym przez PKP PLK , że nie jedziemy na większości trasy 200 km/h ?
Ja myślę, że zespół który stworzył w PKP PLK SA Massel doprowadzi w przyszłości E65 do "porządku".
2014-01-01 20:57:06 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Najdziwniejszy jest opór przeciwko wprowadzeniu przepisów budowlanych, które funkcjonują już od dawna w europie. Ma ma myśli maksymalne przyspieszenie, przechyłkę i tę cała resztę, która z dawnego profilu linii na 120 pozwala bez większych przeróbek wprowadzić 160 unikając tego całego bałaganu ze zmianami profilu, wywłaszczeniami, pozwoleniami itd. O bezsensownych kosztach nie wspominając. Komu zawdzięczamy ten skansen z przepisami? Dlaczego pozwala się bandzie dupochronów trzymać rękę na hamulcu? To chyba najbardziej obciąża Massela jako najbardziej kumatego z całej puli ministrów.
2014-01-02 20:01:37 Autor: ........
---.centertel.pl
z torów plk@
Coś mi tu nie gra, czy aby ta Twoja firemka nie odpowiada za modernizacje, rozbabrane inewstycje, fatalne wykonawstwo z kłopotami z odbiorem....macie jakiegoś Prezesa, ludzi, ktörzy biorą kasę, albo i takich, jak Ty? No lustra niektörym brakuje....
A przepisy już się zmieniły i niejedna głowa nad tym pracowała
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5