Partnerzy serwisu:
Biznes

Massel: Nowoczesna infrastruktura to nie wszystko

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
20-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Massel: Nowoczesna infrastruktura to nie wszystko
- Przestrzegam przed stwierdzeniem, że nowoczesna infrastruktura zagwarantuje nam bezpieczeństwo - stwierdził podczas Forum Bezpieczeństwa Kolejowego wiceminister transportu, Andrzej Massel. Jak jednak podkreślił, jej wymiana i modernizacja jest warunkiem koniecznym, lecz niewystarczającym dla podwyższenia poziomu bezpieczeństwa na polskiej sieci kolejowej.

Otwierając konferencję, minister Massel wyróżnił działania „twarde” i „miękkie” na rzecz bezpieczeństwa na kolei.

- Te pierwsze to przede wszystkim modernizacje i rewitalizacje linii kolejowych. Przestrzegam jednak przed stwierdzeniem, że nowoczesna infrastruktura zagwarantuje nam bezpieczeństwo. To jedno z działań koniecznych, ale niewystarczających - zaznaczył.

Zakup nowego taboru, wymiana rozjazdów, wdrażanie ETCS czy program poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych to pozostałe działania „twarde” wymienione przez Andrzeja Massela.

- Stwierdziliśmy, że warto stworzyć osobny program dotyczący przejazdów. To bardzo duża bolączka, pogarszająca naszą pozycję w statystykach europejskich - zaznaczył.

Program "rozjazdowy" zakłada natomiast wymianę 700 rozjazdów, 350 rocznie. Realizacja programu pozwoli na likwidację 302 ograniczeń prędkości.

Wdrażanie ETCS odbywa się na CMK, E-65 Północ, czy linii E-20. - Prace wdrożeniowe powinny się zakończyć do końca grudnia 2015 r., zgodnie z zapisami zawartymi w europejskim planie wdrażania ERTMS - podkreślił Massel.

Działania "miękkie" wymienione przez ministra to m.in.: wzmocnienie kompetencji UTK, kontrole doraźne, dodatkowe szkolenia dla wszystkich maszynistów i dyżurnych ruchu pod nadzorem UTK, jednolite standardy bezpieczeństwa, ustawa o czasie pracy maszynistów, rozbudowa szkolnictwa kolejowego, rozbudowa kompetencji szkoleniowych w PKP PLK, poprawa dyscypliny pracy.

- Kolej istnieje 150 lat, nie jest naszym celem "wymyślanie" jej na nowo. Powinniśmy postępować bardzo rozważnie, ponieważ poszczególne procedury są codziennie stosowane przez dziesiątki tysięcy pracowników. Każda zmiana powinna być dobrze przygotowana i wdrożona. W przeciwnym razie efekt może być odwrotny od zamierzonego - podsumował Andrzej Massel.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Innowacje

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Jakub Madrjas 27 października 2021

Massel: Czym zastąpić napęd spalinowy na kolei?

Tabor i technika

Massel: Brakuje elektryfikacji tras do terminali intermodalnych

Infrastruktura

Massel: Inwestycje muszą służyć przewozom, a nie być celem

Infrastruktura

Massel: Szybkie rewitalizacje dały bardzo dobre efekty

Infrastruktura

Massel: Rewitalizacje są znacznie szybsze od modernizacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Innowacje

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Jakub Madrjas 27 października 2021

Massel: Czym zastąpić napęd spalinowy na kolei?

Tabor i technika

Massel: Brakuje elektryfikacji tras do terminali intermodalnych

Infrastruktura

Massel: Inwestycje muszą służyć przewozom, a nie być celem

Infrastruktura

Massel: Szybkie rewitalizacje dały bardzo dobre efekty

Infrastruktura

Massel: Rewitalizacje są znacznie szybsze od modernizacji

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5