NUMER 09/2021
NUMER 09/2021
Temat numeru:
Kolej 2021
szukaj
Śledź nas:

Massel: Nadrobienie zaległości wyłącznie wielkimi modernizacjami nie wchodzi w grę

| Dominik Lebda, Rynek Kolejowy 28.03.2015 147

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-03-28 10:24:14 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
A po wspaniałym remoncie na wschodnim w nocy się dach zawalił

http://kontakt24.tvn24.pl/oberwal-sie-sufit-na-dworcu-wschodnim-zdjecia-reporterow-24,162798.html
2015-03-28 11:45:35 Autor: Lukasz
---.dynamic-ww-2.vectranet.pl
No i...
2015-03-28 11:50:46 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Lukasz:
"No i..."
......a co dla Ciebie to normalne, że się dach na jednej z najgłówniejszych / a po nie dawnym remoncie-budowie najnowszej/ stacji,
2015-03-28 11:56:41 Autor: Hans Winkler
---.120.225.195.static.bait.pl
Właśnie takim błędem jest projekt Pendolino,
PKP skupiły swą uwagę na obsłudze niewielkiego segmentu przewozów, pomijając potrzeby dziewięćdziesięciu kilku procent podróżnych, nie wspominając o potrzebach sektora towarowego.
2015-03-28 12:14:12 Autor: Siemens
---.dynamic.gprs.plus.pl

Siemens
Szkoda tylko, że tak późno. Ale lepsze to niż dalsze biadolenie.
Pranę tylko zauważyć, że te pomniejsze remonty są bardzo słabej jakości.
Tu podam przykład:
Odcinek Tomaszów Mazowiecki - Idzikowice.
Proponuję wsiąść do EP09 i pojechać am z maszynistą. Tak jak tam rzuca to mało gdzie. I to po remoncie. Inaczej bym się nie czepiał.

Pozdrawiam redakcję.
2015-03-28 12:29:47 Autor: praktyk branżowy
---.mnc.pl
Panie Ministrze,

10 lat temu wręcz należało postawić na wielkie modernizacje takie jak ta między Warszawą i Gdynią. Tylko wyraźne skrócenie czasu przejazdu jest w stanie utrzymać konkurencyjność względem transportu lotniczego (operatorzy low-cost) i drogowego.

Wina leży po stronie regulacji prawnych. Kiedy tylko wchodziliśmy do UE - w 2005 r. - należało wprowadzić specustawę ułatwiającą wykonywanie modernizacji linii kolejowych wraz z podniesieniem prędkości maksymalnej oraz wykupem gruntów w celu prostowania łuków. Dzięki takiemu zabiegowi większość par miast w Polsce byłaby połączona szlakami na których można by uzyskiwać prędkość 200 km/h. A do kolei wróciłyby miliony podróżnych które od 1990 r. skutecznie od niej odchodzą.

pb
2015-03-28 12:58:52 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
W odpowiedzi na post praktyk branżowy:
"Panie Ministrze,

10 lat temu wręcz należało postawić na wielkie modernizacje takie jak ta między Warszawą i Gdynią. Tylko wyraźne skrócenie czasu przejazdu jest w stanie utrzymać konkurencyjność względem transportu lotniczego (operatorzy low-cost) i drogowego.

Wina leży po stronie regulacji prawnych. Kiedy tylko wchodziliśmy do UE - w 2005 r. - należało wprowadzić specustawę ułatwiającą wykonywanie modernizacji linii kolejowych wraz z podniesieniem prędkości maksymalnej oraz wykupem gruntów w celu prostowania łuków. Dzięki takiemu zabiegowi większość par miast w Polsce byłaby połączona szlakami na których można by uzyskiwać prędkość 200 km/h. A do kolei wróciłyby miliony podróżnych które od 1990 r. skutecznie od niej odchodzą.

pb"
Szkoda, że modernizacja trasy Warszawa - Gdynia okazała się wielkim niewypałem! Nikt, orientujący się w realiach współczesnego kolejnioctwa, nie może uznać osiągniętego - a także, zapowiadanego w perspektywie - czasu przejazdu, za sukces... Polacy podróżują po świecie i trudno nabrać ich na rozmaite sztuczki reklamowe!
2015-03-28 13:07:12 Autor: jak
---.dynamic.chello.pl
Trzeba było postawić na wielkie modernizacje (bo takie pieniądze trzeba wykorzystać na skok, a nie na mały kroczek) ale nie takie które dają marny efekt (E65) tylko takie jak Berlin Hamburg gdzie 285km jeździ się teraz w 100min.
2015-03-28 13:08:44 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
Można by rzec - lepiej późno niż wcale.

Czy przy obecnych () jednak można iść drogą naprawczą?
Inwestycje w nowe autostrady przy zanikających wykonowcach szlaków kolejowych.

Tu drogi z poprawki na poprawkę, a tu prace w prędkości ślimaka gdzie w końcu okazują się zacofane.
Tu przepustowość (nufka bramki) a tu zabezpieczenia.

Brak wizji. Wykonujemy tylko powielanie już nawet tego co zostaje u innych wycofywane. A może typem autostraty zatrudnimy Chiny?
2015-03-28 14:42:01 Autor: Maurycy+
---.97.198.177
Panie Teoretyku Massel,
jedyne co Panu wyszło to Poznań - Tczew,
to fajt,
w przeciwieństwie do Warszawa - Gdańsk...
2015-03-28 15:15:23 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post pes:
"A po wspaniałym remoncie na wschodnim w nocy się dach zawalił

http://kontakt24.tvn24.pl/oberwal-sie-sufit-na-dworcu-wschodnim-zdjecia-reporterow-24,162798.html"
Sufit musiał się zawalić, bo został wykonany zgodnie z zamówieniem. Czyli najtańsza oferta. Jeden kołek wstrzelony co 2 metry w karton.
2015-03-28 15:22:24 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Pan Massel chyba sam sobie odpowiedział na pytanie, dlaczego PKP zdecydowało się na wielkie modernizacje. W 2000 roku stan zapóźnienia remontowego infrastruktury kolejowej był tak wielki, że tylko duże i kompleksowe projekty mogły te zaległości, przynajmniej częściowo nadrobić. Inna sprawa, że w polskich realia duże inwestycje zawsze oznaczały dużą kasę do przewalenia. Można by to było jakoś przeboleć, gdyby nie odbijało się to na terminach i jakości robót. Na koniec dodam jeszcze, że PKP popełniło moim zdaniem błąd skupiając całą swą uwagę na magistralach przy kompletnym olaniu linii drugorzędnych i lokalnych oraz napraw bieżących, co zemściło się i mści się nadal w wielu miejscach na sieci kolejowej w Polsce.
2015-03-28 15:23:13 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Maurycy+:
"Panie Teoretyku Massel,
jedyne co Panu wyszło to Poznań - Tczew,
to fajt,
w przeciwieństwie do Warszawa - Gdańsk..."
Mając praktyczny wpływ na rozkład należało wytrasować USTRONIE po CMK gdzie cieszył by się powodzeniem jak POBRZEŻE a nie uparcie trzymać go zdezelowanej 8 gdzie na pusto niczym widmo tylko odstrasza potencjalnych pasażerów.....
2015-03-28 15:56:07 Autor: Maurycy+
---.97.198.177
@pes

Nie wiem o co biega z tym USTRONIEM - ale trasowanie nocnych pociągów po linii nr 8 to kamikadze, lata temu - raz ostatni jechałem z Krakowa nocą do Gdańska,
jakie bandyctwo latało po pociągu w okolicach Kielc, Radomia - zgroza,
tylko szaleniec jeździ nocą pociągami w Polsce ...
2015-03-28 16:11:30 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
@Maurycy dlatego cały czas postuluje jak najszybsze przetrasowanie tego pociągu na CMK, co już dawno za "rządów" Massela powinno mieć miejsce.....
2015-03-28 16:15:46 Autor: Maurycy+
---.97.198.177
I tu się zgadzam - wytrasowanie nocnych pociągów po CMK w relacji południe - północ lub wykorzystanie linii 131 dla np relacji Kraków via Kozłów - Częstochowa - Chorzew S. - ZWK - Bydgoszcz - Gdańsk,
tak jak kiedyś pociągi jeździły...
2015-03-28 16:23:21 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pamietam jak Fredro (śp) o 5 rano stal na peronie we Wroclawiu i na dodatek " jedynka" byla na koncu dokladnie przy schodach południowych ( zero ochrony nawet konduktor tam nie stał ) i co sie dziwic ,ze ludzie boja sie jezdzic a na dodatek w jedynce 1-2 osoby .
2015-03-28 17:15:55 Autor: mlodymechanik
---.elk.mm.pl
Ja tam często jezdżę nocnymi, tymi , które jeszcze nie zostały wycięte jak inne pociągi na sieci i muszę powiedzieć, że jest bezpiecznie.
Nieraz nawet wychodziłem do WC zostawiając otwarty przedział... Spać mozna spokojnie, nie wiem, gdzie jeździcie, że macie takie zdanie.
Dodam tylko, że jeżdżę wyłącznie "jedynkami"... gdzie ogólnie jest spokojniej.
2015-03-28 17:55:42 Autor: jk
---.174.220.199
No cóż mamy takich naukowców jakie linie kolejowe bo w większości przypadków to oni je projektowali lub likwidowali. Wydaje mi się że gdzieś czytałam, że linia do Gdańska była projektowana przez tego Pana bez doświadczenia pracy na kolei. To była praktyka u Pana min. Nowaka. Jaki minister taka praktyka. Jest mi wstyd za Pana Panie Podsekretarzu Stanu. Nie wiem jak można się tak zeszmacić
2015-03-28 18:10:29 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post jk:
"No cóż mamy takich naukowców jakie linie kolejowe bo w większości przypadków to oni je projektowali lub likwidowali. Wydaje mi się że gdzieś czytałam, że linia do Gdańska była projektowana przez tego Pana bez doświadczenia pracy na kolei. To była praktyka u Pana min. Nowaka. Jaki minister taka praktyka. Jest mi wstyd za Pana Panie Podsekretarzu Stanu. Nie wiem jak można się tak zeszmacić"
On chyba był u Grabarczyka.......u Nowaka jeśli już to bardzo krótko po innej wybitnej jednostce Engelhardt............
2015-03-28 18:32:18 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
jk

O czym wy w ogóle pierdolicie? Co ma Massel współprojektant z początku lat 2000 do Massela z lat 2010 kiedy przynajmniej się zreflektował i wyciągnął wnioski?
Co można było zmienić w projekcie przepchniętym przez biurwę wszelką w takich uwarunkowaniach prawnych?

Co to znaczy tylko wielkie modernizacje? A co z liniami które i tak głównymi magistralami nie będą, mają ograniczenia geometryczne, ale świetnie by się sprawdziły jako dojazdówki, skróty, oajazdówki i bypassy? Tutaj tylko przytomne rewitalki.
2015-03-28 19:34:07 Autor: jk
---.dynamic.gprs.plus.pl
Do Adam Zz
Sam Pan sobie odpowiedział, czy tak powinien postępować porządny człowiek powołany na stanowisko podsekretarza stanu i proszę nie zrzucać winy na otoczenie prawne bo ono w naszym kraju jest płynne i zależy od osoby, która go interpretuje,
2015-03-28 21:06:24 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Taka dygresja:
Kraków Batowice, sobota przed godz. 20.
TLK "Reymont" 19:15 z Krakowa do Łodzi Kaliskiej, skład 2 wagonów !!! ... prawie pusty... tak krótkiego pociągu PKP IC na L8, to nie widziałem jeszcze...
EIP z Warszawy do Krakowa 17:35, dobra frekwencja.
2015-03-28 21:11:17 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post huciński PL:
"Taka dygresja:
Kraków Batowice, sobota przed godz. 20.
TLK "Reymont" 19:15 z Krakowa do Łodzi Kaliskiej, skład 2 wagonów !!! ... prawie pusty... tak krótkiego pociągu PKP IC na L8, to nie widziałem jeszcze...
EIP z Warszawy do Krakowa 17:35, dobra frekwencja."
Hahaha........a Kryniczanin chce tam od grudnia 8 wagonowe składy eurotramwaji puszczać.......Hahaha....I twierdzi i iq65 , że już teraz tłumy na to czekają.......Hahaha
2015-03-28 21:36:55 Autor: Gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
Dziękuję wam platfusy i pisuary, za których rządów było jest więcej afer niż za rządów komuchów Milera. Dziękuję wam za to ,że do rodziny w święta do Trzebini będę się tłukł godzinę kiblem, lub ryzykował jazdę blachosmrodem prowadzonym przez lekko napoczętego "siofera". Dziękuję wam twórcy III i IV Rzeczpospolitej, , że do Suwałk pojadę w majowy weekend i na urlop pojadę chory na serce własnym samochodem lub blachosmrodem przez 12 godzin . Nie dziwię się ,że wiele osób przestaje tu pisać . Naczelny cenzor działa ,jak za komuny.
Zbliżają się wybory, przestałem wybierać między dżumą a ą. Mam je w d.... .
2015-03-28 21:50:16 Autor: Kurka wodna
---.centertel.pl
"Wydaje mi się że gdzieś czytałam"
JK , nic się nie martw, kiedyś sobie przypomnisz, co i gdzie... Płynne jest nie tylko otoczenie ( coś takiego pisałaś) ale i półkule mózgowe. I jeszcze jedno, ludzie inteligentni niczego się nie dziwią
2015-03-28 22:49:42 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Gdyby oferta dalekobieżna była jak 10 lat temu, to nawet przy gorszych prędkościach kolej by miała sens. Dołożyć wagon gastronomiczny, do tego wystarczy żeby było czysto, woda i papier w wc. A tak jak zwykle od d... strony - wypasione dworce, nowe pociągi a tory jak na zaniedbanych bocznicach...

Polnische wirtschaft - kasy unijnej na remonty nie można wydać, bezrobotni czekają na pracę, producenci na zbyt, społeczeństwo na koleje i drogi, a robót jak nie było tak nie ma...
2015-03-28 23:02:29 Autor: hubert
---.dynamic.chello.pl
@huciński

Ten Reymont to nie tylko w soboty tak sobie pomyka i to już od dłuższego czasu.
2015-03-28 23:06:34 Autor: zygizyg
---.toya.net.pl
@pes, huciński

Tylko weźcie pod uwagę, że w grudniu jakiś megamózg wpadł na pomysł, żeby reymonta wyrzucić z cmk i puścić po 1, więc szczególnie mnie nie dziwi takie zestawienia. Do czasu wyrzucenia go z cmk, miał dobre godziny odjazdów i dobrą frekwencję - no ale widocznie to był problem.
2015-03-28 23:10:58 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post zygizyg:
"@pes, huciński

Tylko weźcie pod uwagę, że w grudniu jakiś megamózg wpadł na pomysł, żeby reymonta wyrzucić z cmk i puścić po 1, więc szczególnie mnie nie dziwi takie zestawienia. Do czasu wyrzucenia go z cmk, miał dobre godziny odjazdów i dobrą frekwencję - no ale widocznie to był problem."
.....Był problem, że ludzi chcieli tym jeździć....Ale jak pisze w swoich referatach k65 przy akompaniamencie kryniczanina ta linia po której ludzie chcą jeździć ma być zaporowa, sprinterska tunelowa....
2015-03-28 23:27:40 Autor: zygizyg
---.toya.net.pl
Jeśli zakończy się remont 1 i będzie możliwy czas 3h z łodzi do krakowa to jest za puszczaniem wszystkiego przez 1. Ale nie teraz.

Gorzej sytuacja wygląda z 8, która już dawno powinna być zmodernizowana. Obawiam się, że ciągłe odwlekanie rozpoczęcie warszawa - radom, doprowadzi do zaniku pociągów. Wystarczy spojrzeć na zestawienie sienkiewicza - 2 wagony... Co prawda kielce mają wywalone na 8 bo będą miały swoją łącznice z cmk, więc oberwie radom i skarżysko - no i w sumie też 25 od skarżyska na wschód - bo co tamtędy pojedzie ?
2015-03-29 00:03:47 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Reymont to od nowego rozkładu, albo zniknie, albo będzie przez CMK na Flircie 3. Obecnie ten skład przez wiedenkę jest zbędny, Częstochowa posiada w dobrych godzinach połączenie do Krakowa, Radomsko i Piotrków nic nie generuje, a z Łodzi ludzie walą TLKami po CMK, PolskimBusem, czy samochodem po DK1-A4. WIelu uważało, że swego czasu (poprzedni rozkład) Reymont jeździł pusty, problem polega na tym, że obecne jego wersja jeździ jeszcze bardziej pusta.
2015-03-29 00:16:09 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@huciński PL

bo trasa typu Kraków - Miechów - Częstochowa - Radomsko - Łódź to jest dobra dla..przyspieszonego, nie dla TLK który ani nie uzupełnia siatki połączeń regionalnych ani nie ma dobrej taryfy.
Jeśli bez dotacji to taki TLK może ewentualnie jechać po CMK, jeśli z dotację - to w ogóle nie powinien istnieć -> zamienić na przyspieszony, dostosować rozkład jazdy (np. odcinek Częstochowa - Łódź może robić jako zatrzymujący się na każdej stacji, zastepując jakieś osobówki - lub prawie każdej np. co średnio 10-15km jeśli nie ma dużej frekwencji jadących w dłuższej relacji)
2015-03-29 00:33:29 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
kiedyś dr. Massel wypowiadał się, że dalekobieżne osobowe nie mają sensu.

Obecnie widać, na przykładzie właśnie wspomnianego Reymonta, że to było błędne stwierdzenie. Owszem dublowanie jednego dalekobieżnego wolniejszym dalekobieznym nie ma sensu. Jednakże, jak widać u nas albo w ogóle nie ma pociągów albo i tak są puste.

Jedynym sposobem na zapewnienia oferty dalekobieżnej jest jej pełna integracja z koleją regionalną. Najlepiej tworzac przyspieszone, o trasach do 300km a może i do 400-500km tam gdzie trzeba...

Takie przyspieszone na częsci tras mogą zatrzymywać się na każdej stacji...

..a tam gdzie nawet na to nie ma szans należy po prostu poprawiać skomunikowania.

Przecież jak ktoś chce jechac z np. Zawiercia do Radomska (85km) to nie będzie specjalnie czekać na dalekobieżny TLK (do tego sporo droższy) tylko pojedzie tym co jest (zwłaszcza, że tańsze) także z przesiadką w Częstochowie.

Dzielić ruch regionalny od dalekobieżnego to można gdy mamy dalekobieżne co 1h lub częściej i regionalne co 30minut lub częściej. (także poza szczytem i w dni wolne!).
Jeśli nie ma tak dobrze - jedni z drugimi muszą z sobą współpracować. Kolej to całość, podziały na jakieś dziwa "regionalny/dalekobiezny/kwalifikowany" jest nie naturalna.
Jedyny sensowny podział to ewentualnie taki: KDP/SKM/cała reszta.
Przy czym prawie cała Polska to "cała reszta".
2015-03-29 00:45:56 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kflik:
"@huciński PL

bo trasa typu Kraków - Miechów - Częstochowa - Radomsko - Łódź to jest dobra dla..przyspieszonego, nie dla TLK który ani nie uzupełnia siatki połączeń regionalnych ani nie ma dobrej taryfy.
Jeśli bez dotacji to taki TLK może ewentualnie jechać po CMK, jeśli z dotację - to w ogóle nie powinien istnieć -> zamienić na przyspieszony, dostosować rozkład jazdy (np. odcinek Częstochowa - Łódź może robić jako zatrzymujący się na każdej stacji, zastepując jakieś osobówki - lub prawie każdej np. co średnio 10-15km jeśli nie ma dużej frekwencji jadących w dłuższej relacji)"
A najlepsze rozwiązanie, to dotowana siatka połączeń (przynajmniej ze 4 par) połączeń Łódź - Kraków przez CMK.
2015-03-29 00:51:29 Autor: zygizyg
---.toya.net.pl
Jak dla mnie kolej już nigdy nie wróci do normalności - za dużo zaległości w modernizacjach - za mało ludzi chcących to zmienić. Jedyne co zostanie to gdzieniegdzie kolej regionalna
2015-03-29 09:10:15 Autor: Kryniczanin
---.158.222.38

Kryniczanin
W odpowiedzi na post pes:
"Hahaha........a Kryniczanin chce tam od grudnia 8 wagonowe składy eurotramwaji puszczać.......Hahaha....I twierdzi i iq65 , że już teraz tłumy na to czekają.......Hahaha"
Może podaj wczorajszą frekwencję karpat? Podpowiem:Jedna osoba na wagon ha ha
2015-03-29 09:49:03 Autor: Hrc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I właśnie Pan Massel ma 100% racji polecam książkę "Regres Linni Kolejowych w Polsce" panom bankowcą z PKP. Kretyni doprowadzą do upadku linnie lokalne...
2015-03-29 09:54:31 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No wlasnie 1 osoba i jeszcze mloda to tylko raz pojedzie - i co sie dziwic ,ze ludzie jada pb bo jest bezpieczniejszy i na dodatek tanszy. Wczoraj córka przyjechala pb z Warszawy i tak mi tlumaczyla -ja mialem tylko jeden argument ,ze pociag jest bezpieczniejszy.
2015-03-29 09:59:55 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Moj post dotyczyl ogolnie frekwencji .
2015-03-29 10:38:29 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Może podaj wczorajszą frekwencję karpat? Podpowiem:Jedna osoba na wagon ha ha"
To chyba w nocy przez tą zmianę czasu Ci się takie rzeczy śnią.....albo Ci się pomyliło z USTRONIEM po 8 z Na podst. artykułów na tym portalu Karpaty,Mazury/Korczak zawsze pękają w szwach......Ale TY jak zwykle swoje herezję piszesz...Max 1 osoba na wagon to będzie w Twoim eurotramwaju.....wężykującym po zdezelowanej
2015-03-29 11:32:53 Autor: Kryniczanin
---.31.179.115.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post pes:
"To chyba w nocy przez tą zmianę czasu Ci się takie rzeczy śnią.....albo Ci się pomyliło z USTRONIEM po 8 z Na podst. artykułów na tym portalu Karpaty,Mazury/Korczak zawsze pękają w szwach......Ale TY jak zwykle swoje herezję piszesz...Max 1 osoba na wagon to będzie w Twoim eurotramwaju.....wężykującym po zdezelowanej"
Nie bredź bo dobijasz się.
2015-03-29 11:56:38 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Nie bredź bo dobijasz się."
Widzę już kompletnie straciłeś kontakt rzeczywistością. Podaje CI się w nie tylko w postach ale i w artykułach konkretne przykłady, a Ty dalej bredzisz, że białe jest czarne, a czarne białe........
2015-03-29 12:17:22 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Nie bredź bo dobijasz się."
Pisałem wielokrotnie, że niestety znam frekwencję po 8 w Ustroniu "naocznie"......Max. 1-2
osoby na przedział w części ogólnodostępnej z KRK do W-wy od W-wy 6-8 osób/przedział do
trójmiasta. Od trójmiasta 5-6 osób na przedział. Kwalifikowane 30% w Krakowie, do sypialnego
max. z 5 weszło po 8 , główne napełnienie w W-wie....Po za sezonem......W sezonie max. od
samego Krakowa, upychanie w W-wie z głównym celem podróży północ

Ile razy Karpatami/Korczakiem/Pobrzeżem jechałem 6-7 osób/ na przedział po CMK zawsze
było.....a Ty jakieś herezje o 1 osobie/wagon piszesz
2015-03-29 13:09:13 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Bozia.
Może od razu dla roszczeniowej biedoty łódzkiej taryfę REGIO na CMK wprowadzić, Wtedy łodzianie doooooooopiero będą jeździć :D :D :D.

No oczywiście na CMK , bo jakżeby inaczej, wiedenka jest trędowata. Jak Uć omijać to źle , jak Ucia omijać INNYCH – aaaaaaa - to zmienia POstać rzeczy. To dobrze. Jak Kali ukraść krowa – to dobrze.

A może za 5 zł bałucianom bilety na CMK rozdawać :D :D :D
A może za 1 zł. Wtedy liczy frekwencję- najlepiej jeszcze w piątek :D :D :D

Kolejna sprawa .
78 tys. Piotrków (z 68.tys bogatym Bełchatowem)
49 tys. Radomsko - nic nie generują.

Za to wiochy oPOczno i PiStacja Włoszczowa generują :D :D :D :D

Za to na pewno mniejszy od Piotrkowa Tomaszów W TWOIM mniemaniu będzie ogromnym generatorem i zaraz zaczniesz konfabulować w temacie. Tak tradycyjnie „PO ŁÓDZKU”

Jak zwykle POPiS łódzkiej ciężkiej hipokryzji , obłudy i propagandy w Twoim - Kolego znad Neru- wydaniu.


Łodzianie „WALĄ” - TLK ami po CMK – jak to raczyłeś wyżej napisać.

A to kolejny dowcip. Na pewno redukcja Sukiennic do bodaj 3 wagonów o tym świadczy, o czym pisano zdaje się ok. miesiąc temu.
2015-03-29 13:20:31 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post K65:
"@Bozia.
Może od razu dla roszczeniowej biedoty łódzkiej taryfę REGIO na CMK wprowadzić, Wtedy łodzianie doooooooopiero będą jeździć :D :D :D.

No oczywiście na CMK , bo jakżeby inaczej, wiedenka jest trędowata. Jak Uć omijać to źle , jak Ucia omijać INNYCH – aaaaaaa - to zmienia POstać rzeczy. To dobrze. Jak Kali ukraść krowa – to dobrze.

A może za 5 zł bałucianom bilety na CMK rozdawać :D :D :D
A może za 1 zł. Wtedy liczy frekwencję- najlepiej jeszcze w piątek :D :D :D

Kolejna sprawa .
78 tys. Piotrków (z 68.tys bogatym Bełchatowem)
49 tys. Radomsko - nic nie generują.

Za to wiochy oPOczno i PiStacja Włoszczowa generują :D :D :D :D

Za to na pewno mniejszy od Piotrkowa Tomaszów W TWOIM mniemaniu będzie ogromnym generatorem i zaraz zaczniesz konfabulować w temacie. Tak tradycyjnie „PO ŁÓDZKU”

Jak zwykle POPiS łódzkiej ciężkiej hipokryzji , obłudy i propagandy w Twoim - Kolego znad Neru- wydaniu.


Łodzianie „WALĄ” - TLK ami po CMK – jak to raczyłeś wyżej napisać.

A to kolejny dowcip. Na pewno redukcja Sukiennic do bodaj 3 wagonów o tym świadczy, o czym pisano zdaje się ok. miesiąc temu."
65 się znalazł, ale coś nie w formie, że referatu o tunelowości, zaporowości nie napisał ............To teraz może napisz, przez ile % terytorium każesz ludziom po zdezelowanej linii 8 jechać......
2015-03-29 14:38:24 Autor: conen
---.jedrzejow.vectranet.pl
To pan Massel niestety bronił kolejnego odroczenie remontu Radom-Wawa bo most na Pilicy i ptaki tam bytujące przeszkadzały. Jak mu podano, że przecież most można zostawić na później, a resztę robić póki jeszcze jest ważna decyzja środowiskowa to zamilkł.
2015-03-29 20:03:02 Autor: jakun
---.dynamic.gprs.plus.pl
Witamy nowego prezesa PKP plk
2015-03-29 22:06:05 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"oże od razu dla roszczeniowej biedoty łódzkiej taryfę REGIO na CMK wprowadzić, Wtedy
łodzianie doooooooopiero będą jeździć :D :D :D.

No oczywiście na CMK , bo jakżeby inaczej, wiedenka jest trędowata. Jak Uć omijać to źle ,
jak Ucia omijać INNYCH – aaaaaaa - to zmienia POstać rzeczy. To dobrze. Jak Kali ukraść
krowa – to dobrze. "

--

Wiedenka dla połączeń uzupełniających, a nie szkielet oferty, szczególnie teraz.

--

"A może za 5 zł bałucianom bilety na CMK rozdawać :D :D :D
A może za 1 zł. Wtedy liczy frekwencję- najlepiej jeszcze w piątek :D :D :D "

-

DSS.

"Kolejna sprawa .
78 tys. Piotrków (z 68.tys bogatym Bełchatowem)
49 tys. Radomsko - nic nie generują.

Za to wiochy oPOczno i PiStacja Włoszczowa generują :D :D :D :D "

--

Niestety, ale obecny Reymont jeździ bardziej pusty, niż jego nie dawana wersja po CMK.

--

"Za to na pewno mniejszy od Piotrkowa Tomaszów W TWOIM mniemaniu będzie ogromnym generatorem i
zaraz zaczniesz konfabulować w temacie. Tak tradycyjnie „PO ŁÓDZKU” "

--

Tomaszów ma zdecydowanie grosze oferowania.

--

Łodzianie „WALĄ” - TLK ami po CMK – jak to raczyłeś wyżej napisać.

A to kolejny dowcip. Na pewno redukcja Sukiennic do bodaj 3 wagonów o tym świadczy, o czym
pisano zdaje się ok. miesiąc temu."

--

Redukcja objęła również inne składy na sieci. A Sukiennice mają 4 pudła, w tygodniu z weekendowym wzmocnieniem.
2015-03-30 08:38:37 Autor: Kflik
---.60.129.178
Bozia, K65

Jestem przeciwny by dotowane pociągi jechały Kraków - CMK - Łódź. dotowane powinny być w pełni integrowane taryfowo (i rozkładowo w miarę możliwości) z regionalnymi a tych na CMK nie ma:)
Więc na CMK raczej tylko komercja.

Aczkolwiek wyobrażam sobie, że może się okazac, że komercyjnie nikt nie będzie chciał jeździć...i CMK stałaby pusta...ale to raczej byłaby wina zbyt wysokich stawek dostępu. Dotacja bezpośrednio do infry by obniżyć stawki dostepu byłaby akceptowalna.

Inny wariant gdy dotowane po CMK miałyby uzasadnienie to sytuacja gdy przez Częstochowę po prostu brakowałoby przepustowości.
Jednakże na naszej pustej infrze to nam nie grozi...

bez powyższych warunkowów dotowane powinny jechac przez Czestochowę ale KONIECZNIE z honorowaniem wszystkich ofert regionalnych, oraz nieco więcej postoi (postoje tak jak stają przyspieszone a nie jak stają odpowiedniki pospiesznych).
2015-03-30 08:49:35 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Głos fachowca jest jasny i komunikatywny.
2015-03-30 09:05:03 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Dajcie spokój człowiekowi. W odróżnieniu od całego stada esgiehowych "expertuf" on się uczy i myśli. A jeśli nawet się myli, to można podyskutować. Bo ma za sobą jakieś merytoryczne argumenty.
2015-03-30 17:31:29 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kflik:
"Bozia, K65

Jestem przeciwny by dotowane pociągi jechały Kraków - CMK - Łódź. dotowane powinny być w pełni integrowane taryfowo (i rozkładowo w miarę możliwości) z regionalnymi a tych na CMK nie ma:)
Więc na CMK raczej tylko komercja.

Aczkolwiek wyobrażam sobie, że może się okazac, że komercyjnie nikt nie będzie chciał jeździć...i CMK stałaby pusta...ale to raczej byłaby wina zbyt wysokich stawek dostępu. Dotacja bezpośrednio do infry by obniżyć stawki dostepu byłaby akceptowalna.

Inny wariant gdy dotowane po CMK miałyby uzasadnienie to sytuacja gdy przez Częstochowę po prostu brakowałoby przepustowości.
Jednakże na naszej pustej infrze to nam nie grozi...

bez powyższych warunkowów dotowane powinny jechac przez Czestochowę ale KONIECZNIE z honorowaniem wszystkich ofert regionalnych, oraz nieco więcej postoi (postoje tak jak stają przyspieszone a nie jak stają odpowiedniki pospiesznych)."
A ja nie jestem przeciwny i czekam z niecierpliwością na siatkę połączeń dotowanej kategorii IC w relacji Łódź - CMK - Kraków obsługiwanych jednostkami Flirt 3.
2015-03-30 21:02:56 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Bozia
"A ja nie jestem przeciwny i czekam z niecierpliwością na siatkę połączeń dotowanej kategorii
IC w relacji Łódź - CMK - Kraków obsługiwanych jednostkami Flirt 3."

Tak, gdybym jeździł w tej relacji tez bym na to liczył, jest to jednak niewłaściwie wykorzystanie dotacji. Świadczące o tym, ze w tym całym systemie coś jest nie tak.
Dotacja powinna być tylko do pociągów regionalnych i w pełni z nimi zintegrowanych taryfowo. Gdzie na świecie dotuje się tak otwarcie kolej dalekobieżną która nie nadaje się do podróży regionalnych?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2021
NUMER 09/2021
Oddajemy w Państwa ręce specjalny, dedykowany TRAKO numer miesięcznika "Rynek Kolejowy"! Będzie on dostępny na targach w Gdańsku. Zachęcamy do odwiedzenia nas na stoisku nr 38 w hali B. To jedna z niewielu okazji, by spotkać się z naszymi ekspertami oraz zespołem redakcyjnym i sprzedażowo-konferencyjnym!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5