Partnerzy serwisu:
Tabor

Marszałek Polak o zamówieniu na tabor na trasy do Niemiec

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Autor:

UMWL

Data publikacji:
18-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UMWL

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Marszałek Polak o zamówieniu na tabor na trasy do Niemiec
- Zarząd Województwa Lubuskiego wybrał do dofinansowania bardzo ważny projekt dla regionu o wartości prawie 50 mln zł. To projekt na zakup czterech szynobusów z homologacją na połączenia transgraniczne - powiedziała dziś marszałek Elżbieta Polak.

Dofinansowanie projektu z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na ponad 41 mln zł. - To zadanie zostało wpisane do przyszłorocznego budżetu, jednak już rozpoczęły się procedury przetargowe. Projekt dotyczy zakupu czterech szynobusów z homologacją niemiecką. Docelowa liczba miejsc siedzących wynosi od 130 do 150. Istotna kwestia jest taka, aby te szynobusy mogły funkcjonować również w połączeniu ze sobą. Homologacja związana jest z kwestiami wzmocnienia korpusu szynobusu. W sytuacjach zderzeniowych jest on dużo mocniejszy od tych, które posiadamy w tej chwili. Posiada także dodatkowe osobne miejsce dla maszynisty - powiedział wicemarszałek Jacek Hoffman. 

- Projekt spełnił wszelkie kryteria zarówno formalne, jak i merytoryczne.  Przez ekspertów został wybrany do dofinansowania uzyskując bardzo wysoką ocenę. To kolejny projekt, który uzyskał dofinansowanie z dodatkowych środków z Krajowej Rezerwy Wykonania  - powiedział Dyrektor Departamentu Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Paweł Sługocki.


Projekt pt. „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń organizowanych przez województwo lubuskie”:

  • Nazwa Beneficjenta: Województwo Lubuskie
  • Numer konkursu: Konkurs LRPO/1.1/2/2012
  • Całkowita wartość projektu (PLN): 49 176 470,58
  • Całkowita wartość kosztów kwalifikowalnych (PLN): 49 176 470,58
  • Wnioskowana kwota dofinansowania (PLN): 41 799 999,99
  • Planowany termin rozpoczęcia realizacji projektu: 25-05-2012
  • Planowany termin zakończenia rzeczowej realizacji projektu: 31-12-2013
  • Planowany termin zakończenia finansowej realizacji projektu: 31-12-2013

Opis projektu:

Przedmiotem projektu jest zakup nowego taboru kolejowego w postaci czterech autobusów szynowych. Ponadto, zgodnie z wymogami zawartymi w dokumentach krajowych i wspólnotowych w ramach realizacji projektu będzie miała miejsce promocja projektu.

Głównym przedmiotem realizacji projektu jest wykonanie i dostawa taboru kolejowego w postaci jednego typu pojazdów szynowych z napędem spalinowym przeznaczonych do przewozów pasażerskich (szynobusy) – 4 sztuki. Pojazdy te będą spełniać wszystkie wymagania uwarunkowane prawem polskim i wspólnotowym. Kolorystyka pojazdu będzie zgodna z Księgą Marki Lubuskie. Pojazd będzie posiadać od 130 do 150 miejsc siedzących, w tym minimum 130 stałych miejsc siedzących. Standard wyposażenia – 2 klasa. Każdy pojazd będzie przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych - co najmniej 2 osób na wózkach inwalidzkich. Maksymalna prędkość eksploatacyjna nie będzie mniejsza od 120 km/h.

Cele projektu:

Celem głównym projektu jest wzrost konkurencyjności transportu kolejowego i tym samym dostępności transportowej województwa lubuskiego poprzez dostosowanie taboru kolejowego do potrzeb.

Celami szczegółowymi projektu są: zwiększenie spójności województwa w zakresie transportu kolejowego, wzrost liczby połączeń kolejowych na trasach województwa lubuskiego, zwiększenie zdolności obsługowej potoku podróżnych na trasach pasażerskiego transportu kolejowego, poprawa jakości podróżowania.

Projekt wpływa w sposób istotny na unowocześnienie i rozwój istniejącego taboru kolejowego, zwiększa liczbę pojazdów do obsługi przewozów pasażerskich, potok podróżnych rośnie, dzięki czemu projekt w sposób bezpośredni poprawia spójność transportową woj., poprawiając warunki infrastrukturalne i szanse rozwoju. Rozwój funkcjonalności i zdolności obsługowej dostępnej infrastruktury kolejowej, przełoży się na wzrost atrakcyjności inwestycyjnej i konkurencyjności regionu.

Wskaźniki:

Realizacja projektu doprowadzi do powstania następujących produktów: Liczba zakupionych jednostek taboru kolejowego - 4 szt, Pojemność zakupionego taboru kolejowego  - 1040 osób, a także osiągnięcia następujących rezultatów: Liczba pasażerów - 123,552 osób/rok.

Województwo Lubuskie jest właścicielem następujących pojazdów szynowych:

Lp.

Seria, nr

Typ, nr fabr.

Producent

Rok prod.

1

SA105-101

213Ma-003

ZNTK Poznań

2003

2

SA105-102

213Ma-004

ZNTK Poznań

2004

3

SA105-104

213Ma-006

ZNTK Poznań

2005

4

SA105-105

213Ma-007

ZNTK Poznań

2005

5

SA108-006

215M-006

ZNTK Poznań

2006

6

SA133-003

218Mc-011

Pesa Bydgoszcz

2006

7

SA133-006

218Mc-016

Pesa Bydgoszcz

2007

8

SA133-007

218Mc-020

Pesa Bydgoszcz

2007

9

SA133-008

218Mc-021

Pesa Bydgoszcz

2008

10

SA134-020

218Md-041

ZNTK Mińsk Maz.

2011

11

SA134-021

218Md-042

ZNTK Mińsk Maz

2011

12

SA137-005

220M-005

Newag

2012

Celami strategicznym Województwa Lubuskiego ujętymi w Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego do roku 2020 są następujące inwestycje:

  • Rozbudowa i modernizacja infrastruktury linii kolejowej nr 273 (CE-59) na odcinku Głogów - Zielona Góra - Kostrzyn („Odrzanka”);
  • Rozbudowa i modernizacja infrastruktury linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn n/O;
  • Rozbudowa i modernizacja infrastruktury linii kolejowych nr 275 na odcinku Miłkowice – Żagań oraz linii nr 14 na odcinku Żagań - Żary - Forst.
  • Jednocześnie należy dodać, że Województwo Lubuskie w dalszym ciągu będzie rozbudowywać swój park taborowy o kolejne pojazdy szynowe do obsługi połączeń regionalnych.

Województwo Lubuskie jest organizatorem następujących połączeń transgranicznych z Niemcami:

  • Zielona Góra – Frankfurt Oder: 2 połączenia codziennie;
  • Frankfurt Oder – Zielona Góra: 2 połączenia codziennie;
  • Żagań – Forst Lausitz: 2 połączenia codziennie;
  • Forst Lausitz – Żagań: 2 połączenia codziennie.

Na terenie województwa funkcjonuje dodatkowo ok. 16 par pociągów regionalnych na linii Kostrzyn – Berlin Lichtenberg, będących poza umową z Województwem Lubuskim.

Połączenia międzywojewódzkie

Województwo Lubuskie od kilku lat zawiera porozumienie z Województwem Dolnośląskim dotyczące organizacji połączeń na liniach Żary – Węgliniec (Jelenia Góra) oraz Żary – Legnica (Wrocław), na których przewozy realizują Koleje Dolnośląskie. Pozostałe połączenia wykraczające poza teren naszego województwa, tj. Zielona Góra – Poznań, Zielona Góra – Wrocław, Zielona Góra – Rzepin – Szczecin, (Zielona Góra) Żary – Legnica, Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż – Poznań, Zielona Góra – Jelenia Góra obsługiwane są przez Przewozy Regionalne i finansowane przez każde z województw na swoim terenie.

Zachodnia Grupa Zakupowa

W związku z rezygnacją Województwa Wielkopolskiego z uczestnictwa w projekcie „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez województwa: lubuskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013 (POIiŚ 7.1-48) Województwo Lubuskie jest aktualnie na etapie podpisywania porozumienia z Województwem Zachodniopomorskim w sprawie wspólnej realizacji tego przedsięwzięcia. Województwo Zachodniopomorskie zadeklarowało przejęcie roli beneficjenta projektu. Realizacje dostaw taboru planuje się na lata 2014/2015.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lubelskie Kolzamy odstawione. Wrócą na tory?

Tabor i technika

Lubelskie Kolzamy odstawione. Wrócą na tory?

Jakub Rösler 18 października 2022

Są dwie oferty na remont dolnośląskich Kolzamów. Jest drogo

Tabor i technika

Lubuskie: By jeździć do Berlina, potrzebujemy pojazdów z niemiecką homologacją

Pasażer

Znaczące ograniczenia połączeń regionalnych także w Lubuskiem?

Pasażer

Znaczące ograniczenia połączeń regionalnych także w Lubuskiem?

lubuskie.pl / ms, rynek-kolejowy.pl 28 maja 2015

Zobacz również:

Lubelskie Kolzamy odstawione. Wrócą na tory?

Tabor i technika

Lubelskie Kolzamy odstawione. Wrócą na tory?

Jakub Rösler 18 października 2022

Są dwie oferty na remont dolnośląskich Kolzamów. Jest drogo

Tabor i technika

Lubuskie: By jeździć do Berlina, potrzebujemy pojazdów z niemiecką homologacją

Pasażer

Znaczące ograniczenia połączeń regionalnych także w Lubuskiem?

Pasażer

Znaczące ograniczenia połączeń regionalnych także w Lubuskiem?

lubuskie.pl / ms, rynek-kolejowy.pl 28 maja 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5