Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Marokańska ET22 już na polskich torach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
05-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Marokańska ET22 już na polskich torach
ZNTK Oleśnica dostosował już do polskich warunków pierwszą z ośmiu kupionych przez siebie lokomotyw E1000, czyli polskich ET22, które od połowy lat siedemdziesiątych eksploatowane były w Maroku. Elektrowóz kupiła spółka Rail Polska.

Zdjęcie wyremontowanej i gotowej do jazdy lokomotywy przesłał do nas Michał Piotr Bis. "Rynkowi Kolejowemu" udało się potwierdzić, że to pierwsza z partii ośmiu lokomotyw, o których sprowadzeniu z Maroka pisaliśmy już w lutym. Trwają naprawy i dostosowanie pozostałych lokomotyw. Nie wiadomo jeszcze, czy i one pojadą w barwach Rail Polska.

23 lokomotywy spośród ponad tysiąca ET22 wyprodukowanych we Wrocławskim Pafawagu trafiły do Maroka w latach 1975-1976, gdzie były eksploatowane przez ponad trzydzieści lat (zarówno w obsłudze ruchu pasażerskiego, jak i towarowego). W momencie, gdy E1000 trafiły do Maroka, stanowiły one najnowocześniejszy tabor kolei ONCF.

Teraz marokańska kolej ONCF wycofała je już z użytku, a nowym właścicielem ośmiu pojazdów zostały zakłady ZNTK Oleśnica. Celem zakupu jest naprawa i przystosowanie do polskich torów, a następnie sprzedaż. Pierwszy egzemplarz znalazł już nabywcę.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ET22-999 w PKP Cargo Service

Tabor i technika

ET22-999 w PKP Cargo Service

Jakub Madrjas 05 kwietnia 2019

PLK: Poprawia się dowóz kruszyw na budowy

Infrastruktura

PLK: Poprawia się dowóz kruszyw na budowy

Jakub Madrjas 04 grudnia 2018

Próby obciążeniowe 207E z pociągiem towarowym

Tabor i technika

Zobacz również:

ET22-999 w PKP Cargo Service

Tabor i technika

ET22-999 w PKP Cargo Service

Jakub Madrjas 05 kwietnia 2019

PLK: Poprawia się dowóz kruszyw na budowy

Infrastruktura

PLK: Poprawia się dowóz kruszyw na budowy

Jakub Madrjas 04 grudnia 2018

Próby obciążeniowe 207E z pociągiem towarowym

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5