ZNTK Oleśnica dostosował już do polskich warunków pierwszą z ośmiu kupionych przez siebie lokomotyw E1000, czyli polskich ET22, które od połowy lat siedemdziesiątych eksploatowane były w Maroku. Elektrowóz kupiła spółka Rail Polska.
Zdjęcie wyremontowanej i gotowej do jazdy lokomotywy przesłał do nas Michał Piotr Bis. "Rynkowi Kolejowemu" udało się potwierdzić, że to pierwsza z partii ośmiu lokomotyw, o których sprowadzeniu z Maroka pisaliśmy już w lutym. Trwają naprawy i dostosowanie pozostałych lokomotyw. Nie wiadomo jeszcze, czy i one pojadą w barwach Rail Polska.
23 lokomotywy spośród ponad tysiąca ET22 wyprodukowanych we Wrocławskim Pafawagu trafiły do Maroka w latach 1975-1976, gdzie były eksploatowane przez ponad trzydzieści lat (zarówno w obsłudze ruchu pasażerskiego, jak i towarowego). W momencie, gdy E1000 trafiły do Maroka, stanowiły one najnowocześniejszy tabor kolei ONCF.
Teraz marokańska kolej ONCF wycofała je już z użytku, a nowym właścicielem ośmiu pojazdów zostały zakłady ZNTK Oleśnica. Celem zakupu jest naprawa i przystosowanie do polskich torów, a następnie sprzedaż. Pierwszy egzemplarz znalazł już nabywcę.