NUMER 06/2021
NUMER 06/2021
Temat numeru:
Utrzymanie i naprawa taboru
szukaj
Śledź nas:

Małopolskie chce wykupić oddział Przewozów Regionalnych

| UMWM 26.06.2015 229

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-06-26 07:40:15 Autor: Gawron
---.tktelekom.pl
Wszystko pięknie, tylko to NAZWISKO!!!
2015-06-26 08:08:59 Autor: hahaha
---.117.213.1
Co to znaczy "więcej pociągów"? To jest określenie fachowe na fachowym portalu branżowym? Co to oznacza?
Np. Kielce-Sędziszów-Olkusz-Katowice: 6 pociągów. Sześć par w całej relacji, czy trzy pary (trzy pociągi w jedną, trzy w drugą), a może trzy Kielce-Olkusz i trzy Olkusz-Katowice. Masło maślane.

Znowu drukujecie agitki z Urzędu Marszałkowskiego?

A może by tak podać zamówioną przez UMWM pracę eksploatacyjną w poszczególnych relacjach i zmianę w odniesieniu do poprzedniego roku?
2015-06-26 08:45:27 Autor: zagłębiak
---.centertel.pl
Więcej pociągów????? Z Sędziszowa przez Olkusz do Katowic już dziś jeździ 6 Par!!! Skandal
2015-06-26 08:49:04 Autor: Sąsiad z Lędzin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@zagłębiak
Sorry, ale czytać nie umiesz?
2015-06-26 08:54:48 Autor: Kflik
---.60.129.178
chyba się przejęzyczyli...
Agencja Redukcji Przemysłu...
2015-06-26 08:55:06 Autor: zagłębiak
---.centertel.pl
@Sąsiad z Lędzin

Oświeć mnie ;)
2015-06-26 08:58:03 Autor: Kflik
---.60.129.178
Kielce – Sędziszów – Olkusz – Katowice: 6 pociągów??
Czyli chcą zmniejszyć ilość połączeń do 3 par?!

jak zawsze mówiłem: na likwidacji połączeń nikt nie zyskuje, zwłaszca PLK nie ma mniejszych kosztów...
2015-06-26 08:59:53 Autor: Kflik
---.60.129.178
To z kolei brzmi bardzo optymistycznie:
Natomiast Koleje Śląskie obsłużą 14 parami pociągów połączenie Katowice – Oświęcim.
2015-06-26 09:08:41 Autor: LM
---.207.97.210
Jaja sobie robią!!! 4 pary Kraków - Oświęcim przez Spytkowice dla kogo taki alibi zug? Nie da się zbudować sensownej oferty na 4 parach pociągów! Tym bardziej że linia wyremontowana od Skawiny do Włosienicy, prędkości dobre ale dla kogo? Znowu za rok, dwa zawieszą bo ludzie nie jeżdżą!
2015-06-26 09:10:56 Autor: zagłębiak
---.centertel.pl
Oj, wyczuwam bunt w urzędzie marszałkowskim zrobiony przez Olkuszan. 3 pary pociągów? Najlepsze jest to, że od grudnia skróci się czas podróży na linii 62. Remont trwa...
2015-06-26 09:30:28 Autor: Kflik
---.60.129.178
@LM

To są właśnie skutki dziwnego kalkulowania kosztów przez wszystkich zainteresowanych.

Kasa na remont poszła, PLK linię "utrzymuje" ale tylko 4 pary bo na więcej...niby nas nie stać.

Błąd! NIE STAĆ NAS na utrzymywanie linii tylko na 4 pary!!!

Kolej musi działać na 100% albo nie ma sensu ekonomicznego.
Większość kosztów to koszty stałe.
2015-06-26 09:46:11 Autor: bukowianin
---.centertel.pl
3 pociągi Katowice - Sędziszów??? Jaja sobie robią????
2015-06-26 09:47:06 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Ha ha 8 par na Kryniczance. Owszem do Nowego Sącza potem dzielimy przez dwa w optymistycznym wariancie bądź cztery w pesymistycznym.
2015-06-26 10:13:14 Autor: rezim
---.centertel.pl
Panie Sowa!!! Olkusz to też małopolska! Nie Tylko Twój Krakówek i Wieliczka!
2015-06-26 12:06:54 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
No i dobrze, w tym sensie że będzie jeden zarząd, a nie dwa, jedna spółka a nie dwie które robią to samo, czyli wożą ludzi pociągami, KMŁ staną się więc przewoźnikiem regionalnym, a nie ściśle o charakterze metropolitarnym. Ale cóż z tego, skoro im dalej od Krakowa, tym oferta przewozowa bardziej nędzna.
2015-06-26 12:29:47 Autor: hahaha
---.g-net.pl
@huciński:
Dlatego KMŁ nadal będą przewoźnikiem metropolitalnym. Po prostu, umiejętnie się wyrżnie ofertę poza krakówkiem i przyległościami. Już masz przedsmak tego na linii 94: świeżo po remoncie, ludzie chcą jeździć, a marszałki co? Ano wała!
2015-06-26 13:58:23 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
"Wystąpiliśmy z prośbą o przedstawienie samorządowi regionalnemu warunków zakupu zorganizowanej części małopolskiego oddziału Przewozów Regionalnych."
CZĘŚCI - słowo klucz. Nie wiadomo o jaką część chodzi. Podejrzewam, że o ten "kawałek" spółki potrzebny do zwiększenia pracy przewozowej KMŁ. Reszta MZPR zostanie do obsługi ochłapów oddalonych od Krakowa, bo wiadomo że dla Sowy liczy się tylko Kraków i linie dookoła.
2015-06-26 14:02:48 Autor: ~
---.static.tvk.wroc.pl
To jest termin prawny. "Zorganizowana część przedsiębiorstwa" to np. oddział przedsiębiorstwa. I o to chodzi.
2015-06-26 14:04:19 Autor: ~
---.static.tvk.wroc.pl
Zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa PKP PR był np. Mazowiecki Zakład Przewozów Regionalnych (przejęty przez spółkę Koleje Mazowieckie), czy Oddział Przewozów Międzywojewódzkich, tzw. OPM, przejęty wraz z pracownikami i taborem przez PKP Intercity.
2015-06-26 14:05:47 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
@ Małopolanin

prawdopodobnie jeszcze gorzej, jak wjedzie jakiś skład "PR" w małopolskie to z oddziału świętokrzyskiego albo podkarpackiego...
2015-06-26 15:54:22 Autor: Diadem
---.telpol.net.pl
Marzy mi się, aby trasę Katowice - Kozłów przejęły Koleje Śląskie. To co nie opłaca się Małopolsce, opłaci się Śląskowi.

Małopolska niech się zajmie przywróceniem kursowania pociągów na trasie Sucha Beskidzka - Żywiec i pociągu Kraków - Zilina.
2015-06-26 17:22:58 Autor: hrabinażywiecka
---.158.218.250.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Pociągi powinny jeździć co godzinę - dwie Zwardoń - Kraków przez Suchą. Żywiecczyzna to Małopolska a nie żaden Śląsk!!! Na szczęście są busy.
2015-06-26 17:26:53 Autor: hugo
---.219.213.209
Gminy leżące przy linii 62 powinny "podziękować" Małopolsce i przyłączyć się bądź to do woj. śląskiego, bądź świętokrzyskiego. Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie!
2015-06-26 17:28:51 Autor: NK
---.ip.sumernet.pl
Brak pociągów pomiędzy Suchą Beskidzką a Żywcem, to skandal!
2015-06-26 18:45:40 Autor: zagłębiak
---.centertel.pl
@hugo


A myślisz, że. Gminy Bukowno i Wolbrom już kiedyś on tym nie myślały? Tylko Olkusz idzie w zaparte i nie chce wrócić do śląskiego... Oni ich blokują...
2015-06-26 19:07:02 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
A co z szt-ami? Zostaną już nad morzem?
2015-06-26 20:08:00 Autor: hugo
---.219.213.209
@zagłębiak
Bo z Olkusza mają ponad 60 busów do Katowic, a z takiego Bukowna, Jaroszowca, Wolbromia czy Charsznicy poza pociągami nie ma dosłownie nic!
2015-06-26 20:53:27 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Z Bukowna są busy do Katowic
http://www.kik-bus.pl/images/minirozklad.jpg
2015-06-26 21:04:13 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Diadem

Przewoźnik nie ma nic wspólnego z dotującym.
Jak będą Koleje Śląskie to marszałek małopolski może też nie zapłacić za więcej pociągów.

Oczywiście, może inny przewoźnik byłby tańszy i można by uruchomić więcej połączeń ale od tego są np. przetargi.
2015-06-26 21:05:19 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@ aron mędrzec parczewski

ale tych busów nie ma zbyt dużo. Poza tym pociąg to nie tylko połączenie do Katowic ale także w stronę Kielc itd.
2015-06-26 21:09:20 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@hrabinażywiecka

nie Zwardoń tylko co najmniej Cadca albo lepiej Zilina.

Nie musi byc co 2h - bo stawki PLK zabijają....dwa razy więcej połączeń to dwa razy wyższe wpływy do PLK...lol a koszty wcale aż tak nie rosną.

Ale choć co średnio 4h to już byłoby coś...
Przy pociągi co 4h krzyżujący się z nim w Żywcu pociąg z Katowic mógłby jechać w stronę Suchej Beskidzkiej (z zachowaniem skomunikowania na Zwardoń)
więcej pewnie by można po modernizacji linii kolejowej...tylko, że to ma wadę: podnosi stawki PLK.
2015-06-26 21:20:07 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Bez przesady, do Kielc nikt nie jeździ przez Olkusz z takim tragicznym czasem.
2015-06-26 22:22:47 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
@ hrabinażywiecka

Dokładnie tak. Żywiec powinien należeć do woj. małopolskiego, cała kaskada rzeki Soły aż do jej źródeł.
Podobnie jak cała dolina rzeki Wisłoki (z powiatem gorlickim) powinien/nna należeć do woj. podkarpackiego. Sztuczne podzielenie całych naturalnych dolin rzecznych, wprowadziło zamęt, podzieliło naturalne od wieków, korytarze komunikacyjne wzdłuż rzek, teraz i jeden i drugi samorząd uchyla się od obsługi miejscowości pociągami.
2015-06-27 00:26:22 Autor: zagłębiak
---.dynamic.chello.pl
Noo dużo tych busów z Bukowna... Ile? 5?
2015-06-27 00:40:42 Autor: sheva17
---.play-internet.pl
Zdrojowy znawco, a jakież to tłumy jeżdżą z Nowego Sącza z Krynicy? Może trzeba będzie zapewnić zestawienie 2xEN57:p.
2015-06-27 10:31:50 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@sheva17

Jeszcze nie tak dawno tłumy tam faktycznie jeździły.
Ex z biletem za 10PLN z Krynicy do Krakowa też pekał w szwach.
Teraz musi być taryfa prestiżowa w TLK więc jest pusto, a czas przejazdy wyraźnie gorszy.
2015-06-27 17:24:15 Autor: junior123
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Śmiechu warte -Marszałek wybiera się do Sejmu z okręgu nowosądeckiego ,mam nadzieję że go odpowiednio podsumujemy ,PIS obiecuje nacjonalizację PR więc byłoby głupotą jakaś sprzedaż MZPR który wchłonięty do KM zwolni dużą część załogi-nie dajmy się nabrać
2015-06-27 22:00:03 Autor: hahaha
---.g-net.pl
@sheva:
A co z Ciebie za znawca Beskidu Sądeckiego że takie dyrdymały sadzisz? Linia 96 naprawdę am potencjał i nie prowadzi przez pustynię.
2015-06-27 23:43:47 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
W Polsce mnóstwo linii ma potencjał, tylko rozkład na nich tak marny, że ludzie zapominają o kolei.


Tylko jak z tego wyjść bez drastycznego wzrostu opłat na rzecz PLK?
2015-06-29 11:45:13 Autor: Zeuss
---.home.otenet.gr
Rowery se kupta i nie marudźta.
2015-06-30 14:43:15 Autor: rolss33
---.dynamic.chello.pl
No ciekawe jakby to wyglądało, gdyby Koleje małopolskie przejęły PR. Jak dla mnie pewnie przejmą te najbardziej opłacalne i zostawią te najmniej rentowne, więc i tak będą utrudnienia i podwyżki.
2015-06-30 22:26:17 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Proponuję, aby PR czy APR wystąpiło do krakowskiego marszałka o wycenę Kolei Małopolskich celem zakupu.
2015-07-02 21:35:48 Autor: LeooN
---.dynamic.chello.pl
A Urząd Marszałkowski nie jest jednym z udziałowców PR? Aż tak im się wydaje, że bardziej opłacalne jest wykupienie? Przecież to spowoduje znaczne utrudnienia, dla pasażerów oczywiście.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2021
NUMER 06/2021
Ostatnie miesiące przyniosły spore zmiany na rynku napraw taboru kolejowego. PKP Cargo sfinalizowało zakup zakładów w Gniewczynie, PKP Intercity Remtrak przejęło ostatecznie zakład w Opolu, a nieco wcześniej zakończyło rozbudowę swoich głównych zakładów. Ostatnie lata przyniosły także budowę wielu zapleczy utrzymaniowych, przeważnie w ramach realizacji dużych kontraktów taborowych. Pomimo tego ciągle utrzymują się mniejsze podmioty oferujące usługi naprawcze oraz większe zakłady jak Olkol. W tym numerze staraliśmy się porozmawiać z możliwie największą liczbą firm działających na tym rynku, by pokazać, jakie są perspektywy jego rozwoju na najbliższe lata.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5