NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Sowa: Mamy gwarancję na kolejne piętnaście pociągów dla małopolskiego

| dl, Rynek Kolejowy 27.11.2014 194

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-11-27 08:43:42 Autor: LM
---.centertel.pl
Czyli Wadowice do zaorania :(
2014-11-27 08:57:03 Autor: hjjjfj
---.dynamic.gprs.plus.pl
61 składóww w sam raz na Balice - Wieliczka. Małopolska więcej nie osiągnie.
2014-11-27 09:09:38 Autor: kris kross
---.140.132.25
To jest troche chore ze PRy ktore aspiruja do bycia najwiekszym przewoznikiem w kraju niczego nie kupuja. Choc z drugiej str to moze i dobrze. Jak padna to przynajmniej marszalkowie beda mieli srodki pracy do zaoferowania nowemu wykonawcy ...
2014-11-27 09:09:38 Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czy ktorys z tych skladow wyruszy w strone Zywca? przypomniec trzeba wladzom ze woj malopolskie siega dalej niz okolice Krakowa dla przypomnienia rownolegle do odcinka Lini Sucha Beskidzka -Zywiec leza miejscowosci w granicy MAŁOPOLSKIEGO!sa to Stryszawa Kukow mozna tez dopisac Krzeszow Lachowice Kurow Pewelka Hucisko ktorzy chetnie kozystali by z pociagow!
2014-11-27 09:34:49 Autor: OJtam OJtam
---.153.55.50
No, ciekawe czy Małopolskie pozwolą Newagowi to przerżnąć - albo czy Newag pozwoli sobie na przerżnięcie tego we własnym "mateczniku"...
2014-11-27 09:44:18 Autor: tak dla przypomnienia
---.internetdsl.tpnet.pl
Miechów-Skawina a dalej nowo wyremontowanym szlakiem przez Spytkowice , Zator do Oświęcimia to niełaska?
Linia gotowa i już mogłaby służyć zanim wyremontują Oświęcim-Trzebinia minie 4-5 lat ale co tam nasi włodarze jeżdżą samochodami za nasze pieniądze podatników więc po co się wysilać i spieszyć...
A i niech władze pamiętają że małopolska to nie tylko Kraków i okolice bo na nowe pociągi składa się podatnik z całej Małopolski a nie tylko z Krakowa a mimo to mieszkaniec Gorlic, Zatora i wielu innych gmin na razie raczej nie nowości nawet nie powącha.

I na koniec widzę duży spryt propagandowy władze kupują np. 10 pociągów ale jak to było teraz zazwyczaj to krótkie składy które trzeba łączyć aby obsłużyły przepływ pasażerów na oblężonych liniach aby ludzie się zmieścili i nie jeździli na dachu jak w Bangladeszu. Propagandowo wygląda to pięknie kupiliśmy kilkadziesiąt pociągów więc czego chcecie wyborcy a to że są to krótsze przez to tańsze i suma sumarum po połączeniu składów jest ich mniej to już nie wygląda tak różowo, ale ludzie widzą i pokazali swoje "poparcie" władzom małopolski w tych wyborach...
2014-11-27 10:06:42 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"dla potrzeb województwa małopolskiego"

Nie małopolskiego, ale dla potrzeb województwa krakowskiego.
2014-11-27 10:13:35 Autor: Ktoś
---.telico.pl
Pan Sowa będzie na otwarciu linii Sucha Beskidzka - Zembrzyce w dniu 12 grudnia 2014. Ja mu osobiście przy premierowej kopacz przypomnę, że nie na Krakowie się Małopolska kończy.
2014-11-27 10:26:30 Autor: Soad!
---.compute-1.amazonaws.com
a co z linia Krakow - Tarnow?!!
2014-11-27 10:56:36 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
Czego można się było spodziewać po Sowie, którego bratem jest ksiądz...
2014-11-27 11:20:53 Autor: Marcin Adam Wróbel
---.adsl.inetia.pl
Warto przy okazji przypomnieć iż w projekcie RPO marszałek Sowa na infrastrukturę drogową przeznaczył 310 500 000 EUR samego wkładu unijnego, zaś na kolejową 0 zł. (słownie: zero)
2014-11-27 11:22:48 Autor: Krakus_E30
---.133.192.36
"(...) – Pierwszy etap wdrażania SKA obejmuje relację Kraków Główny – Wieliczka. Drugi etap opierać się będzie o relację Tarnów – Kraków – Trzebinia z przedłużeniem do Katowic. Trzeci etap to Miechów – Skawina a czwartym element będzie odcinek Trzebinia – Oświęcim (...)".

To bardzo dziwne i niezrozumiałe. Przecież prędzej tj. po lepszych torach, szybciej wyremontowanych dojedzie się przez Skawiną do Trzebini przez Oświęcim i Chrzanów. Przedłużenie zaś powinno wystąpić na lini E30 powinno wystapić jadąc z Krzeszowic przez Trzebini i dalej do Chrzownowa i Oświęcimia. Natomiast relacja Miechów - Skawina powinna byc m.in. do Wadowic, a cześciowo do Suchej.

Plany rozbudowy SKA są oderwane od racjonalnego myślenia.
2014-11-27 11:25:03 Autor: Krakus_30
---.133.192.36
Oczywiście do tego RPO, od choćby Sucha - Żywiec wraz ze Śląskiem. Jest szansa, że jednak ta rewitalka znajdzie się w Kontrakcie Terytoriolnym obu regionów, jak i linia Wadowice - Bielsko. I chyba tyle 2014-2020 (22).
2014-11-27 12:02:27 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
No i łącznica w Kalwarii - bez tej inwestycji pociągi do Wadowic nie mają większego sensu.
2014-11-27 12:24:20 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Małopolanin
Sens mają jedynie pociągi:
S1) Tarnów - Kraków - Trzebinia - Oświęcim
S1a) Oświęcim - Spytkowice - Skawina - Kraków (wspólny obieg z S1)
S2) Kielce (kwestia dogadania się z UMWŚ a nie Sędziszów bo ten nie wygeneruje potoków) - Kraków - Zakopane
S2a) Wieliczka Rynek Kopalnia - Kraków Główny - Wadowice - Bielsko Biała
S2b) Kraków Nowa Huta - Kraków Główny - Sucha Beskidzka - Żywiec
S3) Kraków - Tarnów - Krynica
S3a) Kraków - Tarnów - Nowy Sącz - Chabówka - Zakopane (obsługiwane SZT)
S4) Tarnów - Dąbrowa Tarnowska - Szczucin (także obsługiwane SZT)
2014-11-27 12:27:04 Autor: Izone
---.tktelekom.pl
^^ O pociągach do Szczucina można zapomnieć bo jest linia już nie przejezdna na połowie trasy już.
2014-11-27 13:04:53 Autor: Nick
---.201.41.177
Kwestia taboru jest ważna i cieszy mnie progres w tej kwestii.
Mam nadzieję, że niebawem zostanie opracowane stadium wykonalności rewitalizacji linii Sucha Beskidzka - Żywiec, co byłoby krokiem milowym w poprawie sytuacji transportu kolejowego w tym regionie. Mam nadzieję, że projekt ten znajdujący się na liście rezerwowej, zostanie wspólnymi siłami wykonany wspólnie przez województwo małopolskie i śląskie.
2014-11-27 13:05:04 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Kolejka aglomeracyjna to kolejka aglomeracyjna i tyle.

S1 Wieliczka - Kraków Główny - Balice Airport. Linia ma kursować co 15 minut w szczycie - nawet. Ma pomóc odciążyć zakorkowane samochodami wjazdy do miasta na ul. Wielickiej, ul Balickiej.
S2 Tarnów - Brzesko - Bochnia - Kraków - Zabierzów - Krzeszowice - Trzebinia. Zadanie - zachęcenie poprzez atrakcyjny czas przejazdu, do odstawienia samochodu na P&R - i jazda komunikacją publiczną.
S3 (Sędziszów) - Miechów - Słomniki - Batowice - Prądnik Czerwony - Kraków Gł. - Zabłocie - Krzemionki - Bonarka - Łagiewniki - Borek Fałęcki - Skawina - (Podbory Skawińskie). Linia powstanie po wybudowaniu łącznicy kolejowej Zabłocie - Krzemionki.
Kolejka aglomeracyjna przydałaby się tez w okolicach Nowego Sącza np. w kierunku Grybowa, Piwnicznej, Limanowej... Kraków i Nowy Sącz - najbardziej zanieczyszczone powietrze w Europie.
Poza tym w Krakowie potrzebne jest metro, 3 linie.
A - Igołomska - Nowa Huta (centrum) - al. Andersa/Bora Komorowskiego - Wieczysta - Rondo Mogilskie - Dworzec Główny - AGH - Bronowice, a może i do ul. Jasnogórskiej.
B - AGH - Kazimierz - Stare Podgórze - (bądź Dębniki) - Łagiewniki - Kliny Borkowskie A4 (P&R).
C - AGH - Kazimierz - Stare Podgórze - Zabłocie - Płaszów - Rybitwy - Nowy Bieżanów.

Resztę województwa Małopolskiego powinny obsługiwać Przewozy Regionalne,( lub inne spółki).
2014-11-27 13:07:24 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@scorpio: "S1) Tarnów - Kraków - Trzebinia - Oświęcim"

Nie do Oświęcimia, ale do Czechowic. Odcinek Oświęcim - Czechowice jest niestety olewany przez biurwę. A tam też ludzie mieszkają. I pociągami jeżdżą. Mimo wszystko - jeżdżą.
2014-11-27 13:15:21 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
SKM powinna być uruchomiona na linii Gliwice - Zabrze - Katowice - Mysłowice - Jaworzno - Trzebinia - Krzeszowice - Kraków - Tarnów
inne linie na kierunku północ - południe powinny ją uzupełniać
2014-11-27 14:29:12 Autor: SILESIA
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pociagi ktore mialy frekwencje zlikwidowano typu CZECHOWICE -DZIEDZICE -KRAKOW a zrobiono twora KS CZECHOWICE OSWIECIM KATOWICE! Czechowice maja dosc KS! niech wroca PRZEWOZY REGIONALNE!
2014-11-27 15:57:50 Autor: SILESIA
---.dynamic.gprs.plus.pl
CZECHOWICE -DZIEDZICE /KANIOW /DANKOWICE JAWISZOWICE/BRZESZCZE/GOCZALKOWICE PSZCZYNA PIASEK ZABRZEG/CHYBIE/BRONOW/PROCHNA/ZEBRZYDOWICE/CIESZYN/GOLESZOW SKOCZOW USTRON WISLA CHCEMY PRZEWOZOW REGIONALNYCH
2014-11-27 18:22:45 Autor: Naxxos
---.42.168.246
A może by tak skrzyknąć się w grupie , z banerami. Wypiszmy to, na jakich liniach kolejowych nam zależy :) W grupie siła to i może przekrzyczymy tego Sowę. Niech się chociaż spali ze wstydu!!!!
2014-11-28 16:58:42 Autor: Good idea
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dla nas mieszkańców Żywiecczyzny najważniejsze jest połączenie z Krakowem. Idealnie było by że co drugi pociag ze Zwardonia jedzie przez Suchą na Kraków a co drugi na Katowice.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5