Partnerzy serwisu:
Pasażer

Małopolskie: Analizy nie wykazały potencjału połączeń do Oświęcimia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Małopolskie: Analizy nie wykazały potencjału połączeń do Oświęcimia
Jak tłumaczy małopolski urząd marszałkowski, ograniczenie oferty w relacji Katowice – Oświęcim wynika z ograniczonych możliwości finansowych województwa przy niskiej rentowności i rosnącym deficycie na tej linii.

Jak pisaliśmy wczoraj, wszystko wskazuje na to, że od połowy grudnia pociągi znikną z odcinka Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Przyczyną jest wycofanie się zarządu Województwa Małopolskiego ze zlecania i finansowania przewozów na tej trasie.

Jak tłumaczy urząd marszałkowski w liście do „Rynku Kolejowego", "decyzja zarządu Województwa Małopolskiego dotycząca ograniczenia oferty i dofinansowania w rozkładzie jazdy 2015/2016 połączenia relacji Katowice – Oświęcim (a nie jak w rozkładzie 2014/2015 relacji Katowice – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice) wynika głównie z ograniczonych możliwości finansowych województwa, ale przede wszystkim niskiej rentowności i rosnącego deficytu na tej linii".

W stanowisku czytamy, że analizy dotyczące linii kolejowej  nr 93 Katowice – Oświęcim – Czechowice Dziedzice nie wykazywały potencjału przewozowego. Koszt uruchomienia 19 pociągów w ciągu doby na tej trasie to 3,1 mln zł (1,5 mln z budżetu Województwa Małopolskiego). – Prognozy przewoźnika – spółki Koleje Śląskie – wykazywały natomiast, że liczba pasażerów na tej trasie to zaledwie 1 010 osób w ciągu całej doby - podkreśla UMWM.

Aktualnie trwają prace nad projektem nowej umowy przewozowej ze spółką Koleje Śląskie na rozkład jazdy 2015/2016. Zarząd Województwa Małopolskiego wyraża przekonanie, że „tylko współpraca przy organizacji i finansowaniu publicznego transportu zbiorowego pozwoli na dostosowanie systemu transportowego do potrzeb mieszkańców i turystów, zarówno jeśli chodzi o połączenia w granicach województwa jak i na liniach stykowych z innymi województwami".

W rozkładzie jazdy 2015/2016 Województwo Małopolskie przeznaczy 94,1 mln zł na dofinansowanie kolejowych przewozów pasażerskich. Kluczowe zmiany w przyszłym rozkładzie to  zwiększenie połączeń kolejowych w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz przywrócenie zawieszonej dotąd linii nr 94 Kraków – Oświęcim.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5