NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Małe zainteresowanie na naprawę 49 wagonów Intercity

| Martyn Janduła 26.01.2017 47

Małe zainteresowanie na naprawę 49 wagonów Intercity
Wagon osobowy 507AFot. Michał MK, CC-BY-SA 3.0
Przewoźnik PKP Intercity ujawniło oferentów w przetargu na naprawę na czwartym poziomie utrzymania 49 własnych wagonów. Okazuje się, że zgłosił się tylko jeden chętny i to tylko na 3 części z 6. W większości oferty przekraczają przyjęty przez zamawiającego budżet.
49 wagonów jest obecnie przedmiotem postępowania przetargowego PKP Intercity, które zakłada wykonanie naprawy na 4. poziomie utrzymania oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania. Przetarg podzielono na sześć części. W skład zamówienia wchodzi 17 wagonów osobowych typu Z2B, gdzie zamawiający przewiduje prawo opcji polegające na zwiększeniu liczby wagonów objętych naprawą, o nie więcej niż 2 wagony osobowe, 12 wagonów osobowych typu Z2A, gdzie również zamawiający przewiduje prawo opcji polegające na zwiększeniu liczby wagonów objętych naprawą, o nie więcej niż 5 wagonów osobowych, 1 wagonu osobowego typu 507A, 15 wagonów osobowych typu XB, 2 wagonów osobowych typu 145Ac oraz 2 wagonów osobowych typu 406A.

Wykonawca będzie miał 42 miesiące na realizację zamówienia. PKP Intercity będzie oceniało oferty pod względem ceny (85%) i gwarancji (15%). Jednak w kategorii ceny rozróżniono dwie podkategorie. W 75% wpływ na punktację będzie miała cena jednostkowa naprawy okresowej na 4. poziomie utrzymania, a w 10% – cena jednostkowa przeglądu okresowego na 3. poziomie utrzymania. Zamawiający wymaga ponadto udzielenia pisemnej gwarancji jakości na wykonaną usługę, a także rękojmi, przez okres minimum 36 miesięcy.

Małe zainteresowanie

PKP Intercity ujawniło oferentów, którzy wzięli udział w postępowaniu. Jak się okazuje, znalazł się tylko jeden chętny. Jest nim konsorcjum firm Wagon Opole oraz Trinites Polska. Oferent wziął udział tylko w trzech zadaniach. Dwie oferty przekraczają jednak budżet zamawiającego. Naprawę 17 wagonów osobowych typu Z2B firma wyceniła na 6,6 mln zł brutto (opcja 7,33 mln zł). Zamawiający przewidział na ten cel 6,27 mln zł, a na opcję – 7 mln zł. Naprawę 12 wagonów osobowych typu Z2A konsorcjum wyceniło na 4,6 mln zł (opcja 6,36 mln zł), budżet PKP Intercity na to zadanie to 4,31 mln zł i 6,1 mln zł z opcją.

Jedynie oferta na naprawę 15 wagonów osobowych typu XB mieści się w budżecie zmawiającego. Konsorcjum zaproponowało cenę 5,39 mln zł, zaś Intercity przygotowało na ten cel – 5,6 mln zł brutto.

Brak ofert

Nikt nie zgłosił oferty na naprawę 1 wagonu osobowego typu 507A (budżet 389 tys. zł), 2 wagonów osobowych typu 145Ac (budżet 760 tys. zł) i 2 wagonów osobowych typu 406A (budżet 785 tys. zł).

Naprawą okresowa na 4. poziomie utrzymania obejmie przegląd podzespołów i zespołów połączony z częściowym ich demontażem celem sprawdzenia, pomiaru oraz naprawą lub wymianą elementów zużytych lub uszkodzonych. Wykonawca dokona demontażu maszyn, urządzeń, podzespołów, zespołów i elementów. Do zakresu jego prac należeć będzie oczyszczenie wagonów z brudu, smaru i korozji i weryfikacja elementów, podzespołów i zespołów. Następnie naprawa, względnie wymiana elementów, podzespołów i zespołów nie spełniających kryteriów określonych w warunkach technicznych odbioru i dokumentacji techniczno-ruchowej, a na końcu, zakres prac obejmuje próbną jazdę po wykonanej naprawie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5