NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

LWZ: Oferta dla kolei, tramwajów i metra

| Roman Czubiński 27.09.2017 0

LWZ: Oferta dla kolei, tramwajów i metra
fot. PKP PLK
Płyty gumowe na przejazdach kolejowo-drogowych oraz kozły oporowe z systemami hydraulicznymi cieszą się coraz większą popularnością. Widać to także po zainteresowaniu stoiskiem LWZ na tegorocznych gdańskich targach – mówi przedstawiciel firmy na targach Trako 2017 Filip Lewandowski. Firma zajmuje się świadczeniem specjalistycznych usług w budownictwie kolejowym oraz tramwajowym.
Firma powstała w ubiegłym roku, więc na targach Trako jest obecna po raz pierwszy. – Choć to dopiero początek pierwszego dnia imprezy, nasze stoisko cieszy się dość dużym zainteresowaniem – mówi Lewandowski. Odwiedzający najczęściej pytają o elementy przejazdów typu Strail. Jest to rozwiązanie przejazdów kolejowo-drogowych bezrowkowych z nawierzchnią gumową. – Zamawiający chętnie stosują je w dużych miastach. Podstawową zaletą jest zwiększona trwałość. Zużywalność rowków i podatność na inne zniszczenia jest o wiele mniejsza, niż w przypadku skrzyżowań z torem wykonanych z asfaltu lub płyt betonowych – informuje przedstawiciel LWZ. Deklarowana minimalna trwałość wynosi milion przejazdów, jednak – jak twierdzi reprezentant firmy – przeprowadzone testy nie wykazały żadnych zniszczeń nawet po 1,1 mln przejazdów.

– Oprócz tego oferowany przez nas produkt, którego jesteśmy wyłącznym dostawcą na terenie Polski, umożliwia łatwy przejazd rowerzystom. To ważne udogodnienie życia w mieście – podkreśla Lewandowski. W ofercie znajdują się wersje droższe i tańsze, projektowane z myślą o ruchu samochodów ciężarowych oraz osobowych, a także przeznaczone tylko dla przechodniów – również z myślą o dużych ośrodkach. Przejazdy Strail były dość powszechnie stosowane w polskich miastach – między innymi w Gdańsku – od kilku lat. Ich zalety dostrzeżono tam jeszcze przed rozpoczęciem działalności LWZ.

Pracownicy stoiska otrzymują także pytania o kozły oporowe firmy Rawie. – Zainteresowaniem cieszy się wykorzystany w nich układ hydrauliczny, który eksponujemy na wystawie. Służy on do zatrzymywania taboru przy małych prędkościach. Proces zatrzymania odbywa się wtedy bez wykorzystania elementów hamujących w pojeździe – wyjaśnia Lewandowski. Również w tym wypadku jedynym dostawcą na terenie naszego kraju jest LWZ. – Kozły są przeznaczone do montowania zarówno na stacjach kolejowych (za przykład mogą posłużyć Oborniki Śląskie), jak i na bocznicach przemysłowych czy w zakładach utrzymania taboru, a także np. w metrze. Sztandarowym przykładem zastosowania w Polsce jest właśnie warszawskie metro, dla którego wykonaliśmy urządzenia specjalnie pod zamówienie – mówi nasz rozmówca.

Mimo że szczyt inwestycyjny w obecnej unijnej perspektywie budżetowej jeszcze nie nadszedł, firma nie narzeka na brak zamówień. – Planujemy nadal rozwijać działalność – deklaruje Lewandowski, odmawiając jednak odpowiedzi na szczegółowe pytania. Firma oferuje usługi także w zakresie infrastruktury tramwajowej, jednak przynajmniej na razie w portfelu zamówień stanowią one mniejszość.

Siedziba LWZ znajduje się w Żórawinie w województwie dolnośląskim. Powstanie firmy było inwestycją niemieckiej firmy Leonhard Weiss GmbH. W ofercie firmy, oprócz dystrybucji elementów wymienionych powyżej, znajdują się prace torowe, takie jak spawanie termitowe, zgrzewanie szyn, podbijanie torów czy stabilizacja podsypki.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Trako 2017 (38)
LWZ (1)

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Trako 2017 (38)
LWZ (1)

Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5