Partnerzy serwisu:
Tabor

Lwów: Pierwszy niskopodłogowiec na linii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
14-01-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Lwów: Pierwszy niskopodłogowiec na linii
Od kilku miesięcy po lwowskich ulicach kursuje pierwszy niskopodłogowy wagon tramwajowy. Wyprodukowany w miejscowych zakładach Elektron prototyp o charakterystycznych kształtach kursuje póki co tylko na jednej linii, ale być może wkrótce podobne pojazdy zastąpią część wyeksploatowanych tatr KT4.

Komunikacja szynowa w największym mieście zachodniej Ukrainy otrzymała ostatnio pierwszy nieśmiały znak zbliżającej się nowoczesności. Tramwajowy przewoźnik Lwiwelektrotrans, którego tabor opierał się dotychczas na eksploatowanych od nowości i używanych tatrach KT4, rozpoczął bowiem w drugiej połowie zeszłego roku eksploatację liniową pierwszego wagonu niskopodłogowego. W rozstrzygniętym w 2012 roku przetargu nie wybrano jednak żadnego z czołowych producentów tramwajów, a lwowską spółkę akcyjną Koncern Elektron.

Miejscowa fabryka wyprodukowała pierwszy na Ukrainie całkowicie niskopodłogowy wagon nazwany Elektron T5L64. Ma nieco ponad 30 metrów długości, sześć osi i pięć członów. Zabiera do 250 pasażerów, w tym 58 na miejscach siedzących. Jest też miejsce dla inwalidy na wózku i klimatyzacja. Tramwaj dostosowany jest do lwowskich torowisk o szerokości 1000 mm, ale w ofercie Elektronu są również wagony tego typu dla innych szerokości – standardu europejskiego 1435 i rosyjskiego 1520 mm.

Jedną z najbardziej interesujących cech wagonu jest jego wygląd zewnętrzny. O ile konstrukcja przodu i ścian bocznych wpisuje się we współczesną stylistykę tramwajową, o tyle zaskakująca jest ściana tylna. Ostatni człon tramwaju nie jest opływowy albo ścięty pochyło – ściana opada pod kątem prostym – tak, jak najczęściej w autobusach czy trolejbusach.

Wagon został zaprezentowany w czerwcu zeszłego roku, miesiąc później rozpoczęła się eksploatacja obserwowana. Obecnie pojazd kursuje w normalnym ruchu miejskim i obsługuje na stałe jedną z brygad linii 9/9A. Pewnym problemem w użytkowaniu jest zły stan części lwowskich torowisk i rozjazdów – niektóre skrzyżowania elektron przejeżdża z minimalną prędkością, podczas gdy ruch starszych wagonów odbywa się tam płynnie. Producent deklaruje, że nowoczesny tramwaj przyniesie korzyść nie tylko pasażerom, ale i budżetowi – dzięki systemowi odzyskiwania energii ma zużywać o ok. 40 proc. mniej prądu niż eksploatowane dotychczas konstrukcje.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5