Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lucchini Poland: Zmieniamy zasady gry – inteligentna analiza bieżącego stanu technicznego zestawu kołowego w oparciu o realne dane

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
01-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
31-08-2025
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
informacja prasowa Lucchini Poland

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Lucchini Poland: Zmieniamy zasady gry – inteligentna analiza bieżącego stanu technicznego zestawu kołowego w oparciu o realne dane
fot. Lucchini Poland
SmartSet® to opracowany przez Lucchini RS inteligentny czujnik wbudowany w oś, który w trybie rzeczywistym rejestruje obciążenia zestawu kołowego podczas eksploatacji w postaci naprężeń zginających i skrętnych na osi, a także tworzy – również w czasie rzeczywistym - spektrum obciążeń.

Innowacyjne technologie, w tym Internet Rzeczy (IoT), cyfrowe bliźnięta, sztuczna inteligencja (AI) i uczenie maszynowe, w krótkim czasie w przyszłości przyczynią się do rozwoju konserwacji i serwisie opartym na stanie technicznym (CBM), które stanowi milowy krok w strategiach utrzymania ruchu dla menedżerów operacyjnych w sektorze kolejowym.

Obecnie inspekcja i weryfikacja stanu technicznego taboru kolejowego należą do najbardziej złożonych i wrażliwych na kwestie bezpieczeństwa zagadnień, z którymi muszą się mierzyć operatorzy kolejowi i producenci OEM.

Przykładowo, interwały inspekcji zestawów kołowych nie są bezpośrednio związane z rzeczywistymi warunkami eksploatacji ani nie są oparte na podejściu do propagacji pęknięć. Stanowi to poważny wydatek dla operatorów usług i menedżerów odpowiedzialnych za utrzymanie. Oto najnowocześniejsza odpowiedź na to wyzwanie: SmartSet®, opracowany przez Lucchini RS. 

Inteligentny czujnik SmartSet®, wbudowany w oś, w trybie rzeczywistym rejestruje obciążenia zestawu kołowego podczas eksploatacji w postaci naprężeń zginających i skrętnych na osi, a także tworzy w czasie rzeczywistym spektrum obciążeń. W ten sposób SmartSet® identyfikuje optymalne interwały inspekcji NDT (badań nieniszczących) w oparciu o unikalne cechy warunków eksploatacyjnych, zwiększając dostępność pojazdów dzięki redukcji zbędnych przeglądów generujących niepotrzebne przestoje pojazdów szynowych. Co więcej, dane ze SmartSet® są łatwe do zastosowania również na już zamontowanych zestawach kołowych i mogą również wspierać walidację konstrukcji w trakcie eksploatacji oraz monitorowanie stanu pojazdów i infrastruktury.

Redukcja Kosztów Utrzymania

Nasze testy pokazują, że technologia Smartset® może zredukować koszty inspekcji NDT zestawów kołowych nawet o ponad 50% (w zależności od typu pojazdu szynowego oraz  infrastruktury).

Zwiększenie ROI (Zwrotu z Inwestycji)

Mniej inspekcji i znacznie wydajniejszy system utrzymania eliminują ogromne straty zysków spowodowane niepotrzebnymi "przestojami pojazdów szynowych" i prowadzą do wyższego ROI. Ponadto, producenci taboru kolejowego mogą również zwiększyć swoje przychody z usług posprzedażowych i uczynić swoją ofertę bardziej atrakcyjną dla klientów, co jeszcze bardziej zwiększy zyski.

Poprawa Bezpieczeństwa Kolejowego

SmartSet® dostarcza informacji o kondycji technicznej linii kolejowych i pozwala menedżerom identyfikować miejsca, w których generowane są wyższe obciążenia. W przypadku wykrycia nieprawidłowych warunków eksploatacji pojazdu lub linii, system wysyła ostrzeżenia w czasie rzeczywistym do operatora.

Przejście na Utrzymanie Predykcyjne

Inteligentny czujnik SmartSet®  nieustannie zbiera dane w trybie rzeczywistym, aby zmaksymalizować efektywność inspekcji i dostępność pojazdów. Klienci Grupy Lucchini RS na całym świecie już teraz korzystają z tego rozwiązania, przechodząc z tradycyjnego rozwiązania na serwis oparty na realnych danych z eksploatacji (condition-based maintenance). SmartSet®  jest dowodem na to, jak nowa technologia może znacznie skrócić czas i zminimalizować koszty utrzymania, jednocześnie poprawiając poziom bezpieczeństwa inspekcji i przeglądów utrzymaniowych pojazdów szynowych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

160 km/h z jednym maszynistą - mamy potwierdzenie i termin

Prawo i polityka

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

To nie jest kraj dla nowych inwestycji w kolej

Infrastruktura

Zobacz również:

160 km/h z jednym maszynistą - mamy potwierdzenie i termin

Prawo i polityka

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

To nie jest kraj dla nowych inwestycji w kolej

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij