NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Lubuskie wysyła swoje spalinowe pociągi na naprawy P4 i P5

| Jakub Rösler 01.07.2022 2,3k

Lubuskie wysyła swoje spalinowe pociągi na naprawy P4 i P5
Fot. kolej 77, sm42.pl
Województwo lubuskie właśnie ogłosiło postępowanie dotyczące przeprowadzenia napraw poziomu P4 i P5 w trzech swoich spalinowych jednostkach. Mowa o pojazdach z rodziny SA133, SA137 oraz SA139.
Zamówienie opiewa na naprawę poziomu P5 pojazdu SA133-003, a także naprawy poziomu P4 w przypadku pojazdów SA137-005 oraz SA139-004. Zadanie podzielono na trzy części, oddzielną dla każdego pojazdu tak więc każdy z zainteresowanych wykonawców, może złożyć swoją ofertę zarówno na jedną, jak i na wszystkie części postępowania.

Zadanie numer jeden dotyczy pojazdu SA133-003, a dokładniej jego naprawy na poziomie P5. Poza standardowymi czynnościami dla przeglądu P5, spalinowa jednostka ma także otrzymać tempomat i dodatkowe wygłuszenia systemu hydraulicznego wentylatora chłodnic.

Drugie zadanie dotyczy pociągu SA137-005, a więc jedynego takiego modelu, należącego do województwa lubuskiego. W Lubuskiem kursują także dwa inne pociągi z tej rodziny, lecz należą bezpośrednio do przewoźnika obsługującego tamtejsze połączenia, a więc Polregio. Zakres naprawy tej jednostki poza standardowymi czynnościami przy naprawie poziomu P4, to m.in. montaż oświetlenia LED, wyposażenie pociągu w dodatkowe oświetlenie awaryjne, czy też chociażby wygłuszenie luku rewizyjnego powerpack-a.

Ostatnim pojazdem kierowanym na naprawy jest Link, oznaczony numerem 004. W tym przypadku zamawiający chciałby, aby w spalinowym zespole trakcyjnym pojawił się uchwyt na tablet dla maszynisty, zmienił się system monitoringu wizyjnego, czy też poprawił się dostęp do niektórych elementów konstrukcyjnych pojazdu.

Naprawa każdego z trzech spalinowych zespołów trakcyjnych ma zostać wykonana w przeciągu 100 dni. Aby wystartować w postępowaniu, wykonawca musi wykazać, że okresie 3 ostatnich lat, wykonał co najmniej jedno zadanie polegające na przeprowadzeniu naprawy poziomu P3 lub P4, a wartość tej naprawy nie była mniejsza niż milion złotych. Oferty w postępowaniu można składać do 26 lipca bieżącego roku, a o wyborze zdecydują cena - 60%, a także termin wykonania usługi liczony dla jednego pojazdu - 30% oraz okres udzielonej gwarancji - 10%.

Sprawnego taboru spalinowego w Lubuskiem nigdy nie jest za wiele. Operator w tym województwie ma problemy z obsługą powierzonych mu "spalinowych" linii. Ostatnio pociągi nie dojeżdżały np. do Gorlitz, tylko do polskiego Zgorzelca, ponieważ Polregio zabrakło pojazdów, które mogłyby wjechać na teren Niemiec.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5