W wyniku współpracy Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie i lokalnych samorządów, w województwie lubelskim zmodernizowano trzy przejazdy kolejowe. Po wykonaniu robót, nie tylko poprawił się komfort przekraczania torów dla kierowców czy rowerzystów, ale również zlikwidowano jedno z ograniczeń prędkości dla pociągów.
Na terenie podległym lubelskiemu zakładowi PLK, zmodernizowano trzy przejazdy kolejowe: w Lubartowie (linia nr 30 Łuków - Lublin Północny), Minkowicach i Rejowcu Fabrycznym (linia nr 7 Warszawa - Dorohusk, odcinek Lublin - Chełm). Jak poinformował Zygmunt Grzechulski, dyrektor lubelskiego ZLK, kolejarze dokonali wymiany nawierzchni wraz z odwodnieniem oraz zabudowali przejazdy małogabarytowymi płytami betonowymi typu Mirosław Ujski lub płytami typu CBP. Dodatkowo lubelski zakład PLK sfinansował zakup nawierzchni drogowej przejazdu w Minkowicach. Udział samorządów w modernizacjach dotyczył asfaltowania nawierzchni drogowej i prac z związanych z zamknięciem dla ruchu drogowego przejazdów. Ponadto Urząd Miasta Rejowiec Fabryczny i Starostwo Powiatowe w Chełmie oraz Urząd Miasta w Lubartowie sfinansowały zakup płyt typu Mirosław Ujski.
Warto podkreślić, że niezadowalający stan techniczny przejazdu w Minkowicach, spowodował wprowadzenie ograniczenia prędkości dla pociągów kursujących między Świdnikiem a Minkowicami. Po modernizacji, pociągi nie muszą już zwalniać przed nim do 60 km/h, tylko przejeżdżają tam z rozkładową prędkością wynoszącą 100 km/h.

*Fot. Rafał Jasiński