szukaj
Śledź nas:

Lubelskie: szynobusy serii SA134 w Chełmie

| Rafał Jasiński/Nowy Tydzień Chełmski, 24 sierpnia 2010 24.08.2010 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2010-08-24 10:50:44 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
Utrzymanie na zelektryfikowanej linii tych szynobusów byłoby co najmniej błędem i przykładem niegospodarności. Jeśli na tej linii już miałyby kursować nowoczesne jednostki elektryczne, to można by się połasić na ELF 3-członowego (dla większych potoków podróżnych) lub ED81 (dla małych potoków podróżnych).
2010-08-24 11:24:14 Autor: Pendolino
---.chello.pl
Po co ciągać je do Chełma? W 4417 frekwencja w SA103 zawsze przekracza 100% wiele ludzi musi stać (dodam że planowo powinien jechać polsat z bonanzami) na tym pociągu z szynobusów powinien jeździć SA134.
2010-08-24 12:08:53 Autor: aron medrzec parczewski
---.play-internet.pl
Pociagi pasazerskie do Chelma w ogole nie majom sensu ekonomicznego niewazne czy na szynobusie czy EN57.
2010-08-24 12:46:51 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
Istnienie stwora o nicku aron medrzec parczewski nie ma żadnego sensu ekonomicznego, logicznego, zdrowotnego, moralnego, mentalnego, naukowego i jakiegokolwiek innego sensu, ajki do głowy może jeszcze przyjść :)

@Pendolino: Czyli powinien być ELF trójczłonowy. Szynobus spalinowy na linii całkowicie zelektryfikowanej to bzdura.
2010-08-24 12:49:11 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
to podobnie jak twoja obecność - też jest pozbawiona jakiegokolwiek sensu.
2010-08-24 13:47:39 Autor: Pendolino
---.chello.pl
Aron przygotuj się, w niedzielę konkurencja najedzie Parczew.
2010-08-24 20:40:13 Autor: TomB
---.adsl.inetia.pl
samorząd w Lublinie w ogóle nie ma planów zakupu nowych lub zmodernizowanych EZT i dlatego są takie kwiatki jak SA-134 pod drutem.Naprawdę bez sensu ( i jeszcze do tego do Chełma). To już lepiej do Parczewa z miłośnikami kolei
2010-08-24 21:56:18 Autor: Darek Dołubizno
---.internetia.net.pl

Darek Dołubizno
Dlaczego szynobus pod drutem jest... bez sensu?

Owszem, pozornie zdawać by się mogło, że to bezsens, bowiem po to kiedyś szlaki elektryfikowano, aby móc puszczać po nich tabor elektryczny.

Ale przyszły czasy jakie przyszły i dokąd podmiejski ezt w Polsce będzie kojarzony głównie z EN57 - dotąd DLA PRZEWOĹšNIKA posiadającego nowoczesne autobusy szynowe, będzie się opłacało puszczać je pod drut.

Można postawić pytanie, dlaczego nie kupiono/zamówiono nowoczesnego ezt na zelektryfikowaną trasę do Chełma?
W moim odczuciu, z praktycznego punktu widzenia odpowiedź jest prosta: szynobus pojedzie wszędzie, ezt - tylko tam, gdzie jest drut.

A tak naprawdę..., kto dziś bierze do głowy, czy na trasie zelektryfikowanej puszczać elektrowóz ezt, czy diesla lub szynobus.
Dlaczego tak ochoczo nie oponujecie, gdy prywaciarze (Orlen, FPL, DB Schenker itd) jak dają dieslami pod drutem kilkaset kilometrów np. z Płocka i Warszawy do Sokółki i Kuźnicy B.?

Każdy dziś \"jedzie\" czym ma i liczy, aby mu się w efekcie... opłacało :)
2010-08-24 22:23:16 Autor: Gubernator Kalifornii
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

Gubernator Kalifornii
@EU07-106 :na szczęście jeszcze jesteś ty i moja obecność nabrała sensu :)

@Darek Dołubizno: Otóż jest na to sposób: pociąg hybrydowy

http://infotransport.pl/admin/viewArticle.php?article_id=4121&sesClientID=0

Wspaniała rozwijana technologia, która jest panaceum na bolączki organizacyjne przewoźników. Fakt, jest to drogie, ale przyszłościowe. Kolej pasażerska jeździ w służbie społeczności i jest pełną gębą promowana przez UE, jako ekologiczna. I z tego chociaż względu powinny być stosowane pojazdy elektryczne (nie licząc innych wydajnościowych plusów).

Co do prywaciarzy: To są prywaciarze i mają oni stosunkowo mało lokomotyw, więc muszą optymalizować ilość posiadanego taboru, żeby za tak niskie marże wozić towary. Chociaż DB Schenker ma całkiem sporo elektryków i jeździ nimi na szlakach pod drutem na Poznań, Szczecin, Warszawę, spalinówki wykorzystując głównie na torach niezelektryfikowanych (na galeriach kolejowych widać to bardzo dobrze). Kolejny, pominięty przez Ciebie przykład prywaciarza: LOTOS - Oni kupują NOWE lokomotywy elektryczne, i co Ty na to?
Reszta: Orlen, FPL to małe nie znaczące spółki, dla których posiadanie elektryka to zbędny luksus.
2010-08-25 00:05:22 Autor: Darek Dołubizno
---.internetia.net.pl

Darek Dołubizno
@Gubernator Kaliformi:

Oczywiście, wszystko zgoda.
Ale jak na razie żyjemy w Polsce i: \"tak krawiec kraje - jak materii staje\". Pojazd hybrydowy - pomarzyć, zwłaszcza w lubelskiem. I doputy będą to tylko marzenia, nie ma co dziwić się większej chęci kupowania szynobusów niż ezt.

W podlaskim jest 6 sztuk SA133. Jeźdżą wszędzie, mając w miarę optymalne przebiegi dzienne zarówno pod drutem (Białystok-Szepietowo, BIałystok-Kuźnica Biał na lżej obciążonych kursach), jak i na liniach niezelektryfikowanych.
Gdyby trzymać się tylko \"zdroworozsądkowej\" zasady że tam gdzie drut - to wyłącznie tabor elektryczny, wiele połączeń przetsałoby istnieć.
Więc moim zdaniem, na dzień dzisiejszy i możliwości finansowe samorządów, jest to optymalne działanie.
2010-08-25 06:06:16 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@Gubernator Kalifornii: oczywiście to nie było do Ciebie:)
2010-08-25 07:52:49 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
@EU07-106: A dokładnie tak zabrzmiało, jakby było do mnie :) Pozdrawiam
2010-08-25 09:53:28 Autor: aron mędrzec parczewski
---.paradowski.pl
jak już gdzieś te szynobusy maja jeździć, to proponowałbym linię Lublin - Warszawa wsch. poza godzinami szczytu. Choć najlepiej byłoby je wydzierżawić jakiemuś innemu województwu, np. śląskiemu czy wielkopolskiemu. U nas nie mają one sensu.
2010-08-25 11:52:18 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
A ja proponowałbym wydzierżawić busy Mongolii:))) Cociaż i nawet tam nie mają sensu:)))
2010-08-25 13:27:44 Autor: aron mędrzec parczewski
---.paradowski.pl
a ja proponuję zlikwidowac pociągi i zwolnić z pracy kolejowe biurokractwo
2010-08-25 13:39:51 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
Iźmy za ciosem - plus likwidacja krus-u dla nie-rolników:)))
2010-08-25 13:40:21 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
Idźmy:)
2010-08-25 15:26:37 Autor: pasażer
---.internetdsl.tpnet.pl
A ja proponuje likwidację szkolnictwa w pow. parczewskim. Jak widać na przykładzie jest ono całkowiccie pozbawione sensu ekonomicznego
2010-08-26 15:19:50 Autor: Alex
---.chelm.mm.pl
Ostatnio pojawił się nowy EN57-1168 z PR Katowice, z wyświetlaczem z boku... :)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS