Ruszył projekt „Modernizacja linii kolejowej E 20/CE 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap II”, w ramach którego zmodernizowane zostaną stacje: Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski. Wcześniej wyraźnie poprawiono stan techniczny infrastruktury kolejowej w Terespolu. Stacja Małaszewicze zostanie zmodernizowana w ramach kolejnej perspektywy finansowej.
Od kilku lat prowadzona jest modernizacja odcinka Siedlce – Terespol linii kolejowej E 20. W ramach pierwszego etapu inwestycji zmodernizowano nawierzchnię i obiekty inżynieryjne między większymi stacjami oraz wymieniono sieć trakcyjną. Drugi etap zadania inwestycyjnego dotyczy głównie systemów sterowania ruchem oraz łączności. Gruntownie zmodernizowane zostaną także stacje kolejowe: Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski.
W ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 20/CE 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap II”, nie przewiduje się modernizacji infrastruktury stacji Małaszewicze, będącą w władaniu PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
- Modernizacja stacji Małaszewicze planowana jest w perspektywie finansowej 2014-2020 w ramach kontraktu dla LCS Terespol – informuje „Rynek Kolejowy” Maciej Dutkiewicz z Zespołu Prasowego PKP PLK. - Obecnie przygotowujemy materiały przetargowe na opracowanie dokumentacji techniczno-budowlanej dla kontraktu LCS Terespol – dodaje.
W ramach zadania, obok gruntowej modernizacji infrastruktury kolejowej, przewidywana jest m.in. budowa nowych peronów przy ulicy Parkowej. Na jej przedłużeniu powstanie przejazd kolejowy, a położony przy istniejących peronach przejazd zostanie zlikwidowany.
- Zakładamy również budowę po północnej stronie torów linii Warszawa-Terespol odcinka drogi łączącej przejazd zlikwidowany z nowo wybudowanym. Propozycja związana jest ułatwieniem dostępu do stacji uczniów dojeżdżających do szkoły zlokalizowanej w sąsiedztwie – wyjaśnia Maciej Dutkiewicz.