Partnerzy serwisu:
Pasażer

Lubelskie: SM42 doprowadziła pociąg do Chełma

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Lubelskie: SM42 doprowadziła pociąg do Chełma
fot. jarLokomotywa EP07 na stacji Chełm - zdjęcie ilustracyjne
30 lipca lokomotywa spalinowa prowadziła pociąg TLK Ogiński między Lublinem a Chełmem. Było to spowodowane awarią elektrowozu serii EP07. Jak zapewnia PKP IC, obecnie do prowadzenia składów lokomotywami zastępczymi w rejonie Lublina dochodzi sporadycznie.

Obsługa połączeń dalekobieżnych w centralnej części regionu lubelskiego obecnie jest utrudniona z uwagi na inwestycje PKP PLK na liniach nr 7 i 68. Obecnie najbardziej intensywny ruch pociągów PKP IC odbywa się po jednotorowej, niezelektryfikowanej linii nr 30, dzięki której stolica województwa lubelskiego ma połączenie z resztą kraju. Dodatkowo założono kursowanie 3 par pociągów między Lublinem a Chełmem. Na innych odcinkach wprowadzono autobusową komunikację zastępczą.

Opóźnione pociągi na "linii łukowskiej"

O opóźnieniach pociągów PKP IC kursujących po „linii łukowskiej” informowaliśmy wielokrotnie, pojawiły się również artykuły w prasie lokalnej. Czasem przyczyny były niezależne od przewoźnika, jak na przykład 11 sierpnia, kiedy doszło do wypadku na przejeździe drogowym i ruch kolejowy został wstrzymany na kilka godzin. Jednak wiele razy powody leżały po stronie przewoźnika. Bardzo trudna sytuacja na tej trasie miała miejsce w ostatnich dniach czerwca, kiedy dochodziło do dużych opóźnień, a nawet do odwoływania pociągów. Przewoźnik informował, że miało to miejsce z przyczyn technicznych. Z ustaleń prasy lokalnej wynikało, że powodem brak dostatecznej liczby sprawnych lokomotyw SU160 Gama, które były niesprawne. Zastępowały je lokomotywy manewrowe serii SM42, jednak one, z powodu gorszych osiągów, nie były w stanie realizować jazdy zgodnie z rozkładem opracowanym dla nowszych pojazdów.

Jak zapewnia „Rynek Kolejowy” Piotr Mazur z Biura Prasowego PKP Intercity, na dzień 9 sierpnia sytuację można uznać za stabilną. – Obecnie w Lublinie znajdują się trzy lokomotywy SU160. Wszystkie pełnią obsługę bieżącą. Sytuacje użycia lokomotyw SM42 do prowadzenia składów pasażerskich mają miejsce sporadycznie.

"Stonka" zastąpiła EP07

Do przypadku użycia lokomotywy SM42 doszło w przedostatni dzień lipca. Zastąpiła ona jeden z elektrowozów serii EP07, który zwykle prowadzą składy na odcinku Lublin – Chełm. – 30 lipca br. z powodu defektu lokomotywy elektrycznej EP07 pociąg 52102/3 TLK Ogiński został poprowadzony przez lokomotywę spalinową SM42 – potwierdza Piotr Mazur.

Z informacji, jakie przekazano do „Rynku Kolejowego” pociąg TLK Ogiński dotarł do Chełma z opóźnieniem ok. 50 minut. Jak zapewnia przedstawiciel przewoźnika, większa część opóźnienia wynikała z „czynności przez policję i prokuraturę w związku z potrąceniem osoby postronnej przez inny pociąg”. Z tego powodu TLK Ogiński oczekiwał na przejazd na stacji Brzezie k. Włocławka. Do Lublina dotarł z opóźnieniem 33 minut. Zatem pozostałe kilkanaście minut opóźnienia wynikało z obsługi pociągu lokomotywą zastępczą.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij