NUMER 11/2019
NUMER 11/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trako 2019
szukaj
Śledź nas:

Lubelskie: Rozwój połączeń PKP IC. Nowe ciekawe relacje

| jar, Rynek Kolejowy 23.10.2019 220

Lubelskie: Rozwój połączeń PKP IC. Nowe ciekawe relacje
fot. jar (2017)
PKP Intercity nie informuje jeszcze o szczegółach oferty w rocznym rozkładzie jazdy 2019/2020. Jednak z danych dostępnych za pośrednictwem Portalu Pasażera wynika, że od grudnia tego roku nastąpi rozwój oferty. Więcej pociągów pojedzie po jeszcze modernizowanych liniach nr 7 i 68, a także do Chełma i Hrubieszowa. Połączenia dalekobieżne, choć w mniejszej liczbie, pozostaną na „linii lubartowskiej”.
Więcej pociągów do Chełma i Hrubieszowa

Ogłoszony rozkład jazdy, który zacznie obowiązywać od 15 grudnia tego roku, zakłada poprawę oferty w położonych przy wschodniej granicy miastach. Do liczącego ok. 18 tysięcy mieszkańców powiatowego Hrubieszowa dotrą dwa pociągi. Utrzymane zostało kursowanie całorocznego pociągu do Wrocławia. Połączenie będzie realizowane z pominięciem Górnego Śląska – pociąg pojedzie przez Częstochowę. Nowością będzie pociąg do Lublina i Warszawy. Skład Zamoyski do stolicy regionu dotrze po 3 godzinach jazdy, a podróż do Warszawy zajmie prawie dwa razy dłużej. Stacją docelową Zamoyskiego będzie Piła Główna.

Chełm obsłużą 3 pociągi PKP IC. Zaplanowano dwa połączenia do Warszawy „drogą podstawową”, czyli linią nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk przez Dęblin i Pilawę. Kolejny zapewni dojazd do Krakowa i Katowic. Nie pojedzie on jednak „zwykłą trasą” przez m.in. Radom i Kielce, lecz przez Stalową Wolę Rozwadów, Rzeszów, Tarnów, Kraków. Dłuższe postoje w Lublinie i Stalowej Woli wskazują na zmianę lokomotywy na tych stacjach.

Pociągiem z Lublina do większości województw

Za sprawą oddania do użytku jednego toru „siódemki” poprawi się oferta dla stolicy regionu. Wrócą bezpośrednie połączenia w kierunku południowo-zachodnim, czyli Katowic, Krakowa i Wrocławia przez Radom i Kielce. Ciekawą trasę będzie miał pociąg Bolko, który z Lublina do Szczecina pojedzie przez Kielce, Katowice, Wrocław, Legnicę, Zieloną Górę i Kostrzyn. Uzupełnieniem oferty w kierunku południowo-zachodnim będą dwa pociągi (Hetman i Roztocze), jadące po nr 68, czyli przez Stalową Wolę, i dalej przez Rzeszów do Krakowa. Następnie jeden z nich pojedzie do Wrocławia z pominięciem Katowic, drugi do stolicy Górnego Śląska. Możliwy będzie również dojazd pociągiem bezpośrednim do Zagórza przez Rzeszów.

Z Lublina do Warszawy przez Dęblin i Pilawę pojedzie siedem pociągów. Cześć z nich stacje docelowe będzie miała w zachodniej części kraju – Bydgoszczy, Pile, Poznaniu, Wrocławiu (przejazd przez Łódź i Ostrów Wielkopolski) lub Zielonej Górze. Należy zauważyć, że obecnie z Lublina będzie możliwy dojazd bezpośrednim pociągiem do miejscowości położonych w 12 regionach. Bez przesiadek nie będzie możliwości dotarcia do województw położonych w północnej części kraju: podlaskiego, pomorskiego i warmińsko- mazurskiego. Nadal stolica regionu nie będzie posiadała całorocznego, nocnego połączenia krajowego.

„Linia lubartowska”

Mimo udostępnienia przewoźnikom linii nr 7, połączenia PKP IC pozostaną na obecnej „trasie objazdowej”. Między Lublinem a Warszawą przez Łuków będą kursowały dwie pary pociągów – poranna Inka i popołudniowy Tuwim. Nie wiadomo jednak, czy kursowanie tych pociągów nie wstrzyma realizacja zaplanowanej i dofinansowanej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 inwestycji – Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., prace na linii nr 30 rozpoczną się po „zapewnieniu optymalnej przejezdności linii nr 7”.

Południowe Podlasie bez większych zmian

Nie będzie większych zmian w ofercie przewoźnika dalekobieżnego na linii nr 2. Mieszkańcy m.in. Terespola, Białej Podlaskiej i Międzyrzeca Podlaskiego będą mieli do dyspozycji cztery połączenia do Warszawy. Pociąg Starzyński pojedzie z Terespola, natomiast zza wschodniej granicy pojadą trzy pociągi – Batory, Skaryna i Mickiewicz. Dwa ostatnie stację końcową będą miały w Warszawie Zachodniej, natomiast Batory przez stolicę kraju i Katowice dotrze do granicy czeskiej. Pociąg zakończy jazdę w Budapeszcie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2019
NUMER 11/2019
Trako 2019 za nami! Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zajrzeli na nasze stoisko. Dla tych, którzy nie mieli okazji przyjechać do Gdańska przygotowaliśmy w tym numerze obszerną relację z targów. To oczywiście nie wszystko; piszemy również o integracja oferty ŁKA z autobusami regionalnymi, rozwoju Rail Capital Partners czy wyzwaniach dla przewozów towarowych. W numerze dużo o przyszłości: taborze do obsługi CPK, pociągach na wodór i przebiegu linii Ygrek przez aglomerację kalisko-ostrowską. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5