NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Prace między Dęblinem a Lublinem ruszą po inwentaryzacji

| jar, Rynek Kolejowy 16.11.2018 4,3k

Prace między Dęblinem a Lublinem ruszą po inwentaryzacji
fot. jar
Kontynuacja prac na lubelskim odcinku trasy łączącej Lublin z Warszawą nastąpi po inwentaryzacji przerwanych robót. Cześć z nich wykonają spółki zależne, na inne zostanie ogłoszony osobny przetarg. Jak wynika ze stanowiska Ministerstwa Infrastruktury, później niż informowano przed kilkoma miesiącami zostanie przywrócony ruch kolejowy między Pilawą a Dęblinem.
Konieczna inwentaryzacja

Po przerwaniu prac na wschodniej części modernizowanego odcinka linii nr 7, zapowiadano szybki powrót do realizacji robót budowlanych. W mediach podano, że może to nastąpić już na przełomie października i listopada. Miało być to możliwe dzięki zaangażowaniu spółek zależnych od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 

Jednak mimo deklarowanej woli szybkiego rozpoczęcia robót, prace nie ruszyły. Jak wynika z informacji udzielonej „Rynkowi Kolejowemu” przez Mirosława Siemieńca, rzecznika prasowego PKP PLK, przed powrotem robotników na plac budowy konieczna jest inwentaryzacja przerwanych robót. – Inwentaryzacja określi stan zaawansowania inwestycji oraz umożliwi wykonawcom wejście na plac budowy – wyjaśnia Mirosław Siemieniec. Jak dodaje, z uwagi na zakres przebudowy odcinka linii nr 7, inwentaryzacja musi potrwać. Dlatego wznowienie prac nie jest możliwe tak szybko jak w przypadku przebudowy odcinka linii E59, gdzie głównym wykonawcą była ta sama spółka – Astaldi.

Inwestycje dokończa różne podmioty

Jak wynika z wyjaśnień przedstawiciela narodowego zarządcy linii kolejowych, w dokończenie inwestycji zaangażowane będą różne podmioty. – Planuje się, że spółki zależne PLK wykonywać będą roboty w zakresie toru nr 2 i poszczególnych torów na stacjach wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Z zakresu prac spółek zależnych wyłączono obiekty inżynieryjne. Te realizować będą inni wykonawcy, m.in. ZUE. Na pozostałe prace zostanie ogłoszony przetarg nieograniczony – podaje rzecznik PKP PLK. – Umowa na kontynuację prac zostanie zawarta zgodnie z obowiązującymi przepisami z wykonawcą wyłonionym zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień unijnych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – dodaje.

Godny odnotowania jest fakt, że PKP PLK zabezpieczyła zgromadzone materiały na placu budowy. W tym celu zawarła umowę z zewnętrzną firmą ochroniarską. Natomiast w przesłanej odpowiedzi rzecznik nie odniósł się do ryzyka utraty wcześniej wykonanych innych prac niż na obiektach inżynieryjnych. O planowanych pracach zabezpieczających budowlę informowaliśmy na naszym portalu tutaj.

Nowy termin – III kwartał 2019 r.

Przerwanie robót między Dęblinem a Lublinem spowodowało, że prace potrwają dłużej. Jak informuje Mirosław Siemieniec, aktualny termin zakończenia zasadniczych prac to III kwartał 2019 r.

Nowy termin udrożnienia linii nr 7 może jednak budzić wątpliwości. Jak wynika z odpowiedzi datowanej na 31 października 2018, udzielonej przez Andrzeja Bittela, podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury na interpelację posła Grzegorza Furgo, termin przywrócenia ruchu kolejowego między Garwolinem a Dęblinem, gdzie inwestycja jest realizowana, nastąpi od 10 marca 2019 r. Wcześniejsze stanowisko Ministerstwa wskazywało na udostępnienie przewoźnikom jednego toru w grudniu tego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (1122)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (1122)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5