szukaj
Śledź nas:

Prace między Dęblinem a Lublinem ruszą po inwentaryzacji

| jar, Rynek Kolejowy 16.11.2018 38

Prace między Dęblinem a Lublinem ruszą po inwentaryzacji
fot. jar
Kontynuacja prac na lubelskim odcinku trasy łączącej Lublin z Warszawą nastąpi po inwentaryzacji przerwanych robót. Cześć z nich wykonają spółki zależne, na inne zostanie ogłoszony osobny przetarg. Jak wynika ze stanowiska Ministerstwa Infrastruktury, później niż informowano przed kilkoma miesiącami zostanie przywrócony ruch kolejowy między Pilawą a Dęblinem.
Konieczna inwentaryzacja

Po przerwaniu prac na wschodniej części modernizowanego odcinka linii nr 7, zapowiadano szybki powrót do realizacji robót budowlanych. W mediach podano, że może to nastąpić już na przełomie października i listopada. Miało być to możliwe dzięki zaangażowaniu spółek zależnych od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 

Jednak mimo deklarowanej woli szybkiego rozpoczęcia robót, prace nie ruszyły. Jak wynika z informacji udzielonej „Rynkowi Kolejowemu” przez Mirosława Siemieńca, rzecznika prasowego PKP PLK, przed powrotem robotników na plac budowy konieczna jest inwentaryzacja przerwanych robót. – Inwentaryzacja określi stan zaawansowania inwestycji oraz umożliwi wykonawcom wejście na plac budowy – wyjaśnia Mirosław Siemieniec. Jak dodaje, z uwagi na zakres przebudowy odcinka linii nr 7, inwentaryzacja musi potrwać. Dlatego wznowienie prac nie jest możliwe tak szybko jak w przypadku przebudowy odcinka linii E59, gdzie głównym wykonawcą była ta sama spółka – Astaldi.

Inwestycje dokończa różne podmioty

Jak wynika z wyjaśnień przedstawiciela narodowego zarządcy linii kolejowych, w dokończenie inwestycji zaangażowane będą różne podmioty. – Planuje się, że spółki zależne PLK wykonywać będą roboty w zakresie toru nr 2 i poszczególnych torów na stacjach wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Z zakresu prac spółek zależnych wyłączono obiekty inżynieryjne. Te realizować będą inni wykonawcy, m.in. ZUE. Na pozostałe prace zostanie ogłoszony przetarg nieograniczony – podaje rzecznik PKP PLK. – Umowa na kontynuację prac zostanie zawarta zgodnie z obowiązującymi przepisami z wykonawcą wyłonionym zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień unijnych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – dodaje.

Godny odnotowania jest fakt, że PKP PLK zabezpieczyła zgromadzone materiały na placu budowy. W tym celu zawarła umowę z zewnętrzną firmą ochroniarską. Natomiast w przesłanej odpowiedzi rzecznik nie odniósł się do ryzyka utraty wcześniej wykonanych innych prac niż na obiektach inżynieryjnych. O planowanych pracach zabezpieczających budowlę informowaliśmy na naszym portalu tutaj.

Nowy termin – III kwartał 2019 r.

Przerwanie robót między Dęblinem a Lublinem spowodowało, że prace potrwają dłużej. Jak informuje Mirosław Siemieniec, aktualny termin zakończenia zasadniczych prac to III kwartał 2019 r.

Nowy termin udrożnienia linii nr 7 może jednak budzić wątpliwości. Jak wynika z odpowiedzi datowanej na 31 października 2018, udzielonej przez Andrzeja Bittela, podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury na interpelację posła Grzegorza Furgo, termin przywrócenia ruchu kolejowego między Garwolinem a Dęblinem, gdzie inwestycja jest realizowana, nastąpi od 10 marca 2019 r. Wcześniejsze stanowisko Ministerstwa wskazywało na udostępnienie przewoźnikom jednego toru w grudniu tego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (968)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (968)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5