Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lubelskie: Poprawianie linii nr 26

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
23-05-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jar, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lubelskie: Poprawianie linii nr 26
W tym roku kontynuowany jest remont linii nr 26 na odcinku Łuków – Dęblin. Po jego wykonaniu być może uda się tam wprowadzić prędkość 120 km/h dla pociągów osobowych. W trakcie inwestycji przygotowane zostaną place także ogromne place pod przeładunek kamienia.

W tym roku kontynuowane są roboty remontowe między wymienionymi stacjami, których celem jest poprawa stanu technicznego omawianej linii.

- Na 10 km wykonujemy wymianę nawierzchni z wykorzystaniem elementów staroużytecznych, pozyskanych z linii E65. Na pozostałym odcinku ograniczamy się do przesiania tłucznia, poprawienia podsypki i podbicia torów – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Zygmunt Osiak, dyrektor ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie. - Zadanie to realizowane jest ze środków Funduszu Kolejowego i własnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A - dodaje.

Jak informuje Zygmunt Osiak dodatkowo na tym odcinku zostaną zmodernizowane dwa przejazdy kolejowe. Za te inwestycje odpowiedzialny jest lubelski oddział Centrum Realizacji Inwestycji Spółki. Zadanie to jest realizowane w ramach projektu dofinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego.

Efektem realizowanych od ubiegłego roku prac ma być możliwość zwiększenia dopuszczalnej prędkości dla pociągów osobowych kursujących między Łukowem a Dęblinem do 120 km/h.

- Dzięki pomocy Centrali Spółki i dobrej współpracy z Zakładem Maszyn Torowych w Krakowie  powinno nam się udać doprowadzić tą linię do takiego stanu – zapewnia Zygmunt Grzechulski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie.

Jak informuje Zygmunt Grzechulski podczas remontu linii nr 26 przebudowane zostaną stacje Ryki i Okrzeja w celu przygotowania punktów przeładunku kruszyw.

- Obecnie obserwujemy największy wzrost przewozów kruszywa. Dla odbiorców udostępniamy place czy tory, z których można przewiezione wagonami kruszywa przeładowywać na samochody. Ten ruch obserwujemy w rejonach większych inwestycjach dróg, w szczególności w rejonie obu stacji – wyjaśnia dyrektor ZLK w Lublinie.

W ciągu omawianej linii nowe zabezpieczenie antykorozyjne zyska most na Wiśle. Inwestycja ma zakończyć się najpóźniej do końca października przyszłego roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gniezno – Sława Wielkopolska. Wolne rozmowy o reaktywacji

Infrastruktura

Gniezno – Sława Wielkopolska. Wolne rozmowy o reaktywacji

Jakub Rösler 28 sierpnia 2025

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Groźnie w Dęblinie. Dwa pociągi były na jednym torze

Infrastruktura

Groźnie w Dęblinie. Dwa pociągi były na jednym torze

ms, Rynek-Kolejowy.pl 28 kwietnia 2015

Zobacz również:

Gniezno – Sława Wielkopolska. Wolne rozmowy o reaktywacji

Infrastruktura

Gniezno – Sława Wielkopolska. Wolne rozmowy o reaktywacji

Jakub Rösler 28 sierpnia 2025

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Groźnie w Dęblinie. Dwa pociągi były na jednym torze

Infrastruktura

Groźnie w Dęblinie. Dwa pociągi były na jednym torze

ms, Rynek-Kolejowy.pl 28 kwietnia 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij