NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Lubelskie: Pociągiem z Hrubieszowa do Warszawy po modernizacji linii nr 7

| jar, Rynek Kolejowy 23.07.2018 83

Lubelskie: Pociągiem z Hrubieszowa do Warszawy po modernizacji linii nr 7
fot. jar
Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o planowanym zwiększeniu liczby połączeń dalekobieżnych w województwie lubelskim. Rozważane jest m.in. uruchomienie pociągu z Hrubieszowa do Szczecina przez Lublin i Warszawę. Będzie to jednak możliwe po oddaniu do eksploatacji modernizowanej linii nr 7. Informacje te potwierdziła „Rynkowi Kolejowemu” rzecznik prasowa PKP Intercity.
Jarosław Sachajko z Klubu Poselskiego Kukiz'15 wystąpił z interpelacją poselską w sprawie poprawy dojazdu do mniejszych miast Lubelszczyzny. W sposób szczególny zwrócił uwagę na trudną sytuację na Roztoczu. W swoim zapytaniu postulował o większą liczbę osobowych połączeń kolejowych. Wskazał, że "utworzenie kolejnych połączeń osobowych przez PKP spowodowałoby zmniejszenie bezrobocia, wzrost turystyki i odciążenie ruchu drogowego".

Więcej pociągów PKP IC na „siódemce”

W odpowiedzi na interpelację Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, nie wspomniał o nowych połączeniach na Roztocze (w szczególności o przywróceniu połączeń dalekobieżnych do Bełżca, Suśca i Horyńca-Zdroju), zlikwidowanych po raz ostatni w 2016 r. Poinformował jednak, że po zakończeniu prac inwestycyjnych, skutkujących lepszymi parametrami odcinków lubelskich odcinków linii nr 7 i 68, PKP IC planuje rozwój sieci połączeń na Lubelszczyźnie. Docelowo na trasie Lublin – Dęblin – Warszawa pociągi mają kursować co godzinę. Aby było to możliwe, uruchamianych będzie 15 par pociągów na dobę. Zatem połączeń będzie więcej o połowę względem oferty realizowanej przez przewoźnika przed zamknięciem trasy w połowie 2017 r.

Pociąg z Hrubieszowa do stolicy

Jeśli dojdzie to do skutku, to największą nowością będzie przywrócenie połączeń dalekobieżnych na odcinku Rejowiec – Zawada. Jak podał wiceminister, w rozkładzie jazdy 2018/2019 rozważane jest uruchomienie pociągu Hrubieszów – Szczecin. Nowe połączenie ma zapewnić mieszkańcom powiatów hrubieszowskiego, krasnostawskiego i zamojskiego możliwość dojazdu bez przesiadek do m.in. Lublina, Warszawy i Bydgoszczy.

Jak informuje "Rynek Kolejowy" Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP IC, uruchomienie nowego połączenia jest zależne od zakończenia prac na linii nr 7. Zatem w przypadku nieoddania do eksploatacji magistrali w terminie, pociąg łączący m.in. Hrubieszów i Zamość z Warszawą nie będzie uruchomiony w grudniu tego roku.

Pociągi na „trzydziestce” pozostaną

Nadal ma być obsługiwana linia nr 30. Wprawdzie połączeń ma być mniej niż obecnie, jednak po zakończeniu prac na linii nr 7 mają pozostać 3 pary pociągów dalekobieżnych. Jak wynika z doniesień lokalnego portalu „Lubartow24.pl”, za pozostawieniem na stałe pociągów łączących Lubartów, Parczew i Radzyń Podlaski z Warszawą i innymi miastami Mazowsza postulował burmistrz Parczewa. Utrudnieniem w realizacji połączeń mogą być jednak planowane prace modernizacyjne między Lubartowem a Parczewem, które zapewne spowodują wstrzymanie ruchu kolejowego na tej trasie.

Przewoźnik nie podaje żadnych szczegółów dotyczących przyszłej obsługi linii Łuków – Lublin Północny. – W przypadku planowanej oferty na linii nr 30 po przywróceniu połączeń kolejowych na odcinku linii nr 7, w tej chwili nie możemy podać żadnych szczegółów –wyjaśnia Agnieszka Serbeńska.

Do m.in. Chełma i Rzeszowa bez zmian

PKP IC nadal ma obsługiwać kilka tras w regionie. Oferta nie ulegnie zmianie między Lublinem a Stalową Wolą, gdzie ma kursować (podobnie jak przed wstrzymaniem ruchu kolejowego) 8 pociągów. Nadal będą obsługiwane trasy: Lublin – Chełm (pozostaną 3 pary połączeń), Warszawa – Łuków – Terespol i Rzeszów – Zamość – Hrubieszów (1 para).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5