Partnerzy serwisu:
Pasażer

Lubelskie: PKP Intercity nie wyklucza zmiany rozkładu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-01-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Lubelskie: PKP Intercity nie wyklucza zmiany rozkładu
fot. RJ
W województwie lubelskim, podobnie jak na terenie całego kraju, na przełomie roku wystąpiło wiele problemów w ruchu pociągów PKP IC. Najtrudniejsza sytuacja była w południowo-wschodniej części regionu, gdzie okresowo pociągi zastąpiła komunikacja autobusowa. A to generowało dodatkowe problemy.

W ostatnich dniach 2015 roku wystąpiło wiele utrudnień w realizacji połączeń PKP Intercity na liniach niezelektryfikowanych w województwie lubelskim. Dochodziło do zastępowania pociągów autobusową komunikacją zastępczą, opóźnienia niektórych środków komunikacji dochodziły nawet do kilku godzin.

Najtrudniejsza sytuacja miała miejsce na Zamojszczyźnie, gdzie przewoźnik uruchamia dwie pary pociągów kategorii IC: „Antares” (grupa wagonów z Zamościa do Rzeszowa kursująca przez Bełżec i Lubaczów) i „Siemiradzki” (pociąg do Poznania jadący przez Biłgoraj i Stalową Wolę, a dalej przez Rzeszów, Kraków i Wrocław). Jak informowaliśmy na naszym portalu komunikacja zastępcza okazała się niewystarczająca odnośnie liczby oferowanych miejsc dla podróżnych.

Mało czasu na przejście składów

Sytuację utrudniała również konstrukcja rozkładu jazdy. W Zamościu przejście składów między wymienionymi pociągami to tylko od 27 do 42 minut. W przypadku większego opóźnienia pociągu bądź autobusu zmierzającego do stacji końcowej, również pojazd rozpoczynający jazdę w Zamościu był opóźniony.

Głównym powodem sytuacji kryzysowej na Zamojszczyźnie były problemy z nowymi lokomotywami Gama. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity, z powodu awarii lokomotyw wyprodukowanych w Bydgoszczy, przewoźnik wykorzystał wszelkie dostępne rozwiązania – lokomotywę zastępczą producenta Gam, wynajmowane lokomotywy czeskie oraz uruchomił komunikację zastępczą.

- Każda sytuacja jest rozpatrywana przez nas indywidualnie, zarówno jeśli chodzi o możliwości taborowe, jak i zastosowanie autobusowej komunikacji zastępczej – wyjaśnia B. Czemerajda.

PKP IC przygotowane na uruchamianie komunikacji zastępczej...

Jak informuje przedstawicielka spółki, PKP Intercity jest przygotowana na uruchamianie komunikacji zastępczej.

- Dla każdego regionu dysponujemy listą sprawdzonych przewoźników autobusowych tak, aby w sytuacji awaryjnej jak najszybciej uruchomić komunikację zastępczą. Jest to jednak proces, który wymaga zawsze więcej niż 5 czy 10 minut – tłumaczy B. Czemerajda. - W sytuacjach szczególnych korzystamy np. z usług taxi (w zeszłym roku taką „komunikacją zastępczą” przewieźliśmy ok. 1 000 osób) - dodaje.

i będzie lepiej informować

W ostatnich dniach 2015 r., autobusy kilkukrotnie zastąpiły pociągi. Do redakcji dotarły sygnały o niewystarczającej informacji o opóźnieniach komunikacji zastępczej. Podobno nawet informacja telefoniczna PKP IC do końca była w stanie podać jasnego komunikatu o skali opóźnień tych pojazdów, zastępczo obsługujących Zamość i stacje pośrednie, położone m.in. w powiatach zamojskich, biłgorajskim i tomaszowskim. Problemami innej natury był brak odpowiednich komunikatów na stacjach oraz zamknięte poczekalnie dworców, gdzie podróżni mogliby się ukryć przed niskimi temperaturami.

Jak wyjaśnia rzeczni PKP Intercity, przewoźnik dokłada również wszelkich starań, aby przekazywać podróżnym jak najdokładniejszą i jak najszybszą informację o zaistniałej sytuacji ruchowej na torach. Jednak nie zawsze jest taka możliwość.

- W sytuacji awaryjnej jesteśmy zobowiązani do udzielenia pasażerowi kompletnej i sprawdzonej informacji. Jednak każda sytuacja jest inna – nie zawsze mamy możliwość np. w ciągu 15 min od wystąpienia zdarzenia podać wyczerpującą informację. Może się zdarzyć, że potrzebujemy więcej czasu – podkreśla B. Czemerajda.

Wskazuje również na zamierzenia przewoźnika w dalszej poprawie obsługi klienta.

- Planujemy rozbudować naszą infolinię, która z miejsca uzyskiwania informacji o rozkładzie jazdy zmieni się w contact center z prawdziwego zdarzenia. Zgłoszenia nie tylko będą trafiać do tego punktu, ale w nim rozpoczynać się będą procesy rozwiązywania sytuacji dziejących się „tu i teraz” - wyjaśnia pracownica Biura Prasowego PKP IC. - Wiele zmienia się także na styku przewoźnik – zarządca dworców – zarządca infrastruktury. Funkcjonuje i jest rozwijane Centrum Wsparcia Klienta, jednostka dedykowana wsparciu klientów kolei na różnych obszarach - dodaje.

Poprawią rozkład jazdy?

PKP IC stale obserwuje kursowanie pociągów, ustala przyczyny i podejmuje środki zaradcze w przypadku powstawania opóźnień.

- Stale monitorujemy punktualność naszych pociągów. Jeżeli w analizowanym okresie wykryjemy powtarzający się problem z prowadzeniem składów wg nowego rozkładu, podejmiemy działania naprawcze. Dziś nie wykluczamy żadnej możliwości mogącej ograniczyć występowanie opóźnień wtórnych – kończy B. Czemerajda.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Co z internetem w Pendolino?

Pasażer

Co z internetem w Pendolino?

Martyn Janduła 23 maja 2017

Odkryj Europę z biletem Interrail

Pasażer

Odkryj Europę z biletem Interrail

inf. prasowa 02 lutego 2017

Na początku roku wzrosła liczba pasażerów kolei

Biznes

Na początku roku wzrosła liczba pasażerów kolei

Rynek Kolejowy 01 kwietnia 2016

Do Łodzi dotrze pierwszy pociąg EIC

Pasażer

Do Łodzi dotrze pierwszy pociąg EIC

Kasper Fiszer 11 marca 2016

Dobry początek roku w PKP Intercity

Pasażer

Dobry początek roku w PKP Intercity

PKP Intercity 12 lutego 2016

Zobacz również:

Co z internetem w Pendolino?

Pasażer

Co z internetem w Pendolino?

Martyn Janduła 23 maja 2017

Odkryj Europę z biletem Interrail

Pasażer

Odkryj Europę z biletem Interrail

inf. prasowa 02 lutego 2017

Na początku roku wzrosła liczba pasażerów kolei

Biznes

Na początku roku wzrosła liczba pasażerów kolei

Rynek Kolejowy 01 kwietnia 2016

Do Łodzi dotrze pierwszy pociąg EIC

Pasażer

Do Łodzi dotrze pierwszy pociąg EIC

Kasper Fiszer 11 marca 2016

Dobry początek roku w PKP Intercity

Pasażer

Dobry początek roku w PKP Intercity

PKP Intercity 12 lutego 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5