NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Co z internetem w Pendolino?

| Martyn Janduła 23.05.2017 243

Co z internetem w Pendolino?
Fot. KOLEJ77, SM42.pl
W niedawnej interpelacji poseł Adam Abramowicz pytał Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, kiedy pasażerowie będą mogli normalnie skorzystać z bezprzewodowej sieci na pokładzie polskiego Pendolino oraz wykonać połączenie telefoniczne. Resort infrastruktury zapewnia, że pomimo obecnych trudności, internet się pojawi. Pytamy zatem PKP Intercity o założenia sieci bezprzewodowej.
Mimo zdecydowanie wyższej klasy podróżowania składami ED250 Pendolino – a co za tym idzie, także wyższej ceny – pasażerowie nie doczekali się na pokładzie pociągu bezprzewodowego internetu. Zmienić ma się to latem przy okazji napraw okresowych składów, które wykonać ma Alstom.

Na razie trudno z dostępnością składów

Jak wyjaśnił ostatnio Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w ministerstwie, spółka PKP Intercity podjęła działania zmierzające do optymalizacji czasu realizacji internetu w pociągu w "możliwie najkrótszym terminie", który zostanie określony po zakończeniu prac technicznych związanych z przygotowaniem stosownej dokumentacji technicznej.

– PKP Intercity boryka się z problemem ograniczonej dostępności taboru ED250 Pendolino, tym samym potencjalnych problemów operacyjnych związanych z koniecznością wyłączenia z obiegu składu na czas instalacji usługi Wi-Fi – wyjaśnia. Dodaje, że na tę chwilę dwa składy są wyłączone w związku z kolizjami, natomiast trzeci skład przechodzi testy homologacyjne na terenie Niemiec.

Wiadomo, że przewoźnik prowadzi pewne działania w sprawie internetu na pokładzie Pendolino. Swoją ofertę w tym zakresie złożył już nawet producent pociągów – firma Alstom. – Złożyliśmy ofertę na samo Wi-Fi, natomiast PKP Intercity poinformowało ostatnio, że chce zamontować w pojazdach Wi-Fi i GSM repeaters (wzmacniacz sygnału) – wyjaśnia Marek Gawroński, rzecznik prasowy Alstomu. – Teraz czekamy na specyfikację od zamawiającego – dodaje.

Wiele sygnałów w jeden

Jaką jakość internetu chciałoby PKP Intercity dla swoich pasażerów? – W założeniach bazowałby on na połączeniu sygnału od wielu operatorów GSM w jeden sygnał – wyjaśnia Anna Zakrzewska z biura prasowego spółki. Nie zdradza jednak szczegółów, gdyż te chronione są tajemnicą handlową. Ponadto dodaje, że technologiczne aspekty oraz wymagania co do nich uwarunkowane są przepisami Prawa Zamówień Publicznych.

Wiadomo jednak, że w praktyce zaproponowane rozwiązanie sprowadzałoby się do zamontowania specjalnego routera, który byłby w stanie odbierać sygnał sieci różnych operatorów i następnie ten „najmocniejszy” udostępniać na pokładzie pociągu w formie Wi-Fi. Niestety, PKP Intercity nie udzieliło informacji, kiedy należy się spodziewać zakończenia prac technicznych związanych z przygotowaniem stosownej dokumentacji technicznej dla naprawy okresowej Pendolino.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5