NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Lubelskie: Niebawem początek utrudnień na wschodnim odcinku linii nr 2

| jar, Rynek Kolejowy 23.02.2018 19

Lubelskie: Niebawem początek utrudnień na wschodnim odcinku linii nr 2
Kadr ze stacji Małaszewicze - stan na 2012 r. fot. jar
Wraz z wejściem w życie marcowej korekty rocznego rozkładu jazdy nastąpią duże zmiany w ruchu kolejowym na odcinku Biała Podlaska – Terespol. Podczas prac obejmujących głównie trzy stacje odwołanych zostało większość pociągów pasażerskich. Przez teren realizacji inwestycji pojadą składy towarowe, obsługujące transport ładunków na kierunku Wschód – Zachód.
Kontynuacja modernizacji linii nr 2

Projekt pod nazwą „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej E20 Siedlce – Terespol dla zadania pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” obejmuje odcinek Biała Podlaska – Terespol. Jak informuje PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach inwestycji zaplanowano modernizację trzech stacji: Biała Podlaska (odcinek stacyjny od km 171,300 do km 177,500); Małaszewicze (odcinek stacyjny od km 197,300 do km 202,550) i Terespol (odcinek stacyjny od km 207,400 do km 210,300). Podczas robót budowlanych wymienione zostaną nawierzchnia i podtorze, zmodernizowana sieć trakcyjna wraz z zasilaniem, będą przebudowane perony i przejazdy kolejowo-drogowe, powstaną nowa nastawnia i strażnice przejazdowe. Efektem prac będzie m.in. podniesienie prędkości dopuszczalnej dla pociągów pasażerskich do 160 km/h, a towarowych do 120 km/h. Roboty potrwają do 2020 r. Więcej na temat projektu można znaleźć w artykule opublikowanym na naszym portalu.

Szczątkowy ruch pasażerski

Od 11 marca realizacja kontraktu wchodzi w kolejną fazę. Spowoduje to duże ograniczenia w ruchu pasażerskim. Pociągi Polregio będą kursowały jedynie do stacji Chotyłów. Dalej zastąpią je autobusy komunikacji zastępczej. Więcej o organizacji przewozów regionalnych na wschodnim odcinku linii nr 2 można przeczytać tutaj.

Część pociągów odwoła również PKP Intercity. Pociągi krajowe (TLK Niemcewicz oraz IC Starzyński – oba rel. Warszawa Zachodnia – Terespol) dojadą jedynie do stacji Biała Podlaska, a podróżni udający się do Chotyłowa, Małaszewicz i Terespola będą musieli przesiąść się do autobusów komunikacji zastępczej. Natomiast przez obszar realizacji inwestycji przejadą pociągi międzynarodowe, również z wagonami dostępnymi w komunikacji krajowej.

Transport ładunków pozostaje

Z uwagi na znaczenie Suchego Portu w Małaszewiczach w ruchu towarowym, do którego po torze szerokim docierają pociągi z kierunku wschodniego, utrzymanie sprawnych przejazdów przez obszar realizacji inwestycji ma zasadnicze znaczenie. Jak zapewnia „Rynek Kolejowy” Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK, zarządca infrastruktury odpowiednio przygotował się na czas realizacji inwestycji. – Podczas modernizacji zostanie zagwarantowana przepustowość, pozwalająca na realizację przewozów ładunków na kierunku Wschód – Zachód. Będziemy wykonywać modernizację stacji Biała Podlaska, Małaszewicze i Terespol, odpowiednio dostosowywać rozkład, by realizować przewozy – informuje „Rynek Kolejowy” Mirosław Siemieniec.

Do sprawnego transportu towarów z rejonu Małaszewicz przygotowywało się PKP Cargo, największy przewoźnik towarowy. W tonie uspokajającym w styczniu tego roku na nasze pytanie dotyczące utrudnień w realizacji przewozów po omawianym fragmencie „dwójki” odpowiedział Ryszard Jacek Wnukowski, rzecznik prasowy spółki. – PKP Cargo przygotowuje się do zaplanowanej na wiosnę 2018 roku modernizacji wschodniego odcinka linii nr 2. Terminy i zakres prac zostały omówione z PKP PLK. Wskazano przy tym potencjalne utrudnienia związane z prowadzonymi inwestycjami, zwłaszcza w rejonie stacji Małaszewicze, która przejmuje ruch pociągów z i do Brześcia, w tym przewozy realizowane na Nowym Jedwabnym Szlaku. Wymagać to więc będzie ścisłej współpracy zarządcy infrastruktury z przewoźnikiem oraz bieżącej koordynacji prowadzonych prac z wykonywaniem przewozów, aby zapewnić jak najlepszą obsługę transportowanych tą linią ładunków – zapewnił Ryszard Jacek Wnukowski.

W sprawnym transporcie ładunków na kierunku Wschód – Zachód może być pomocne przywrócenie ruchu kolejowego na przejściu granicznym Czeremcha – Wysokie Litewskie, co jest obecnie rozważane. Można o tym przeczytać w komunikacie PKP PLK.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS