Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

LTG Infra i PKP PLK zacieśniają współpracę. W tle Rail Baltica

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Autor:

LTG Infra

Data publikacji:
27-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
27-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. LTG Infra

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
LTG Infra i PKP PLK zacieśniają współpracę. W tle Rail Baltica
wiz. Rail Baltica
LTG Infra, zarządzająca infrastrukturą spółka z Grupy LTG, przedłużyła umowę usługową z PKP Polskie Linie Kolejowe SA, polskim zarządcą infrastruktury, na świadczenie pomocy w razie wypadków kolejowych na europejskim torze o szerokości 1435 mm. Umowa przewiduje, że w razie potrzeby Polska zapewni Litwie pomoc techniczną. To ważny krok we wzmacnianiu wzajemnego zaufania i odporności infrastruktury.

– Niniejsza umowa to nie tylko dokument dotyczący pomocy technicznej. To wzajemne zobowiązanie w celu zapewnienia, że europejski tor 1435 mm będzie działał niezawodnie i bezpiecznie. Współpracując z polskim zarządcą infrastruktury, nie tylko wzmacniamy zdolność reagowania, ale także zaufanie między krajami. Jest to praktyczny krok, pokazujący, że jesteśmy gotowi współpracować, aby zapewnić ciągłość i odporność strategicznego połączenia, gdy jest to najbardziej potrzebne – powiedział CEO Grupy LTG Egidijus Lazauskas.

Według Piotra Wyborskiego, prezesa zarządu PKP PLK, przedłużenie umowy o współpracy z LTG Infra odzwierciedla wspólną odpowiedzialność stron za projekt Rail Baltica. – Wspólnie budujemy bezpieczniejszą i bardziej odporną europejską sieć kolejową. Nasze zespoły i specjalistyczny sprzęt są w pełni przygotowane do wspierania operacji na Litwie, jeśli zajdzie taka potrzeba. To partnerstwo jest praktycznym krokiem w celu zapewnienia niezawodnego przepływu ruchu i wzmocnienia ogólnego bezpieczeństwa strategicznie ważnej trasy kolejowej w naszym regionie – podkreśla Wyborski.

Mimo że w ciągu ostatnich pięciu lat na linii tej nie doszło do żadnego wypadku, umowa jest kluczowa dla bezpieczeństwa infrastruktury. – Pokazuje to, że aktualne utrzymanie infrastruktury, które często jest niedofinansowane, jest jednak odpowiednie i przyczynia się do bezpieczeństwa i niezawodności ruchu. Inwestycje w utrzymanie są podstawowym elementem odporności, zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i w sytuacjach awaryjnych – mówi Vytis Žalimas, dyrektor generalny LTG Infra.

Europejski tor jest obecnie wykorzystywany przez LTG Cargo do transportu towarów, przewozów projektowych i mobilności wojskowej. Pociąg intermodalny LTG Cargo kursuje trzy razy w tygodniu na trasie Kowno – Łódź – Duisburg. Transport do i z Europy Zachodniej jest szczególnie wygodny, ponieważ nie ma potrzeby zmiany toru europejskiego na standardowy na granicy polsko-litewskiej, co pozwala zaoszczędzić czas i koszty.

LTG Infra ma również dwustronną umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na pojazd do diagnostyki infrastruktury, który regularnie sprawdza stan infrastruktury na torze 1435 mm. Polski i litewski zarządca infrastruktury ściśle współpracują w celu dalszego rozwoju infrastruktury kolejowej o europejskim standardzie, która zapewni szybsze i bardziej wydajne połączenia między krajami w przyszłości.

Rail Baltica to strategiczny projekt Grupy LTG i Unii Europejskiej oraz największy projekt infrastruktury kolejowej w historii krajów bałtyckich. Polega on na budowie zelektryfikowanej linii kolejowej o europejskim standardzie, łączącej Litwę, Łotwę i Estonię z Europą Środkową i Zachodnią. Inwestycja zapewni integrację regionalną, mobilność cywilną i wojskową oraz odporność systemu transportowego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ukraińskie porty i Bałtyk – nowy sojusz na morzu

Prawo i polityka

Ukraińskie porty i Bałtyk – nowy sojusz na morzu

inf. pras./red. 10 października 2025

Inżynierowie projektują mundury WARS

Pasażer

Współpraca Kolei Małopolskich i Politechniki Krakowskiej

Biznes

Zobacz również:

Ukraińskie porty i Bałtyk – nowy sojusz na morzu

Prawo i polityka

Ukraińskie porty i Bałtyk – nowy sojusz na morzu

inf. pras./red. 10 października 2025

Inżynierowie projektują mundury WARS

Pasażer

Współpraca Kolei Małopolskich i Politechniki Krakowskiej

Biznes

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij