Partnerzy serwisu:
Biznes

Los PNI cały czas pod znakiem zapytania. Budimex prowadzi negocjacje z PKP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
30-10-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Los PNI cały czas pod znakiem zapytania. Budimex prowadzi negocjacje z PKP
Budimex cały czas próbuje ratować Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury. – PNI cały czas jest konsolidowana, a proces ten zakończy się najprawdopodobniej w momencie kiedy spółka stanie na nogi albo upadnie - powiedział Dariusz Blocher w czasie spotkania podsumowującego wyniki spółki za trzeci kwartał bieżącego roku.

Istnienie Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury stoi pod znakiem zapytania. Jak tłumaczy Dariusz Blocher, cały czas nie wiadomo czy uda się ją uratować. – Negocjacje cały czas trwają i wierzę, że prędzej czy później uda się osiągnąć jakieś porozumienie. Na razie jest jednak za wcześnie na jednoznaczne stwierdzenie czy spółka upadnie – powiedział Dariusz Blocher.

Również PKP liczy na to, że uda się zawrzeć porozumienie z nowym właścicielem PNI. – Cały czas staramy się rozmawiać z Budimeksem, czyli właścicielem PNI, na temat tego, w jaki sposób ta spółka może wywiązać się ze swoich zobowiązań wobec PKP SA i swoich pracowników – powiedział „Rynkowi Infrastruktury” Jakub Karnowski.

Na pytanie czy nie lepiej byłoby rozpisać nowy przetarg, odpowiedział, że PKP SA zastanawiamy się nad takim scenariuszem. – Na tym etapie niczego nie możemy wykluczyć. Liczymy na dobrą wolę PNI, a właściwie zarządu Budimeksu – stwierdził.

Jak podkreśla Dariusz Blocher, Budimex chce kontynuować działalność na rynku inwestycji kolejowych, jednak w chwili obecnej czeka on na stabilizację sytuacji PNI. – Zakładamy pewną dywersyfikację jednak na razie nie ofertujemy dużych przetargów ponieważ nie wiemy kto będzie mógł je wykonywać. Cały czas czekamy jak zakończy się sprawa z PNI – powiedział Blocher na spotkaniu z dziennikarzami.
 
Jak wyjaśnił Dariusz Blocher, konsolidacja PNI na przestrzeni trzech kwartałów 2012 roku kosztowała Budimex 137 milionów złotych. Spółka przeszła w ręce prywatnego właściciela jesienią ubiegłego roku. Za PNI Budimex zapłacił grupie PKP 225 milionów złotych.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budimex: Nowy zarząd PLK powinien zapewnić stabilność

Biznes

Budimex rozbuduje Port Lotniczy Wrocław

Infrastruktura

Budimex rozbuduje Port Lotniczy Wrocław

Wrocław Airport 08 kwietnia 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budimex: Nowy zarząd PLK powinien zapewnić stabilność

Biznes

Budimex rozbuduje Port Lotniczy Wrocław

Infrastruktura

Budimex rozbuduje Port Lotniczy Wrocław

Wrocław Airport 08 kwietnia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5