Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łomianki planują sobie tramwaj

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-10-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łomianki planują sobie tramwaj
Niedawno Łomianki przyjęły opracowanie ws. przebiegu linii tramwajowej do Warszawy. Rozważane są dwa warianty: wzdłuż Warszawskiej i Kolejowej. Realizacja tramwaju jest jednak odległa – na razie chodzi o zaplanowanej rezerwy pod inwestycję.

We wrześniu br. firma JKO Consulting przedstawiła raport końcowy ws. koncepcji przebiegu trasy tramwajowej przez teren gminy Łomianki. – Stworzenie koncepcji opartej na szczegółowych analizach i obliczeniach to dopiero początek zamierzeń stworzenia rezerwy pod pojazd szynowy. Dokument ten będzie podstawą do dalszych rozmów z Warszawą w sprawie utworzenia rezerwy pod pojazd szynowy łączący naszą gminę z siecią tramwajową Warszawy – mówi Piotr Rusiecki, wiceburmistrz Łomianek.

Przedstawiono dwa główne warianty przebiegu linii. Zgodnie z pierwszym prowadziłaby ona w korytarzu ul. Warszawskiej, drugi zakłada natomiast przebieg w korytarzu ul. Kolejowej. W obu przypadkach linia tramwajowa odchodziłaby od trasy prowadzącej na Most Północy, a następnie szła wzdłuż Pułkowej. Nad Wisłostradą przechodziłaby bezkolizyjnie na wiadukcie.

Autorzy założyli, na bazie prognozy urbanistycznej, 15-procentowy wzrost liczby ludności. W przypadku budowy tramwaju wykorzystanie komunikacji miejskiej wzrosłoby z 14% do 28-29%. Dodatkowe procenty można byłoby uzyskać dzięki zmianom tras linii autobusowych i konsekwentnemu realizowaniu polityki transportowej przez Warszawę. Koszt inwestycji oszacowano na 222-226 mln zł (+ VAT), do tego dochodzi zakup taboru za 90 mln zł (+ VAT).

W tej chwili gminę Łomianki zamieszkuje ok. 24 tys. osób. Dominuje tutaj zabudowa jednorodzinna, niska. Władze Łomianek nie ukrywają, że realizacja inwestycji jest odległa. – Na razie mówimy o odległych planach. A celem opracowania było stworzenie ewentualnej rezerwy dla opracowywanego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Łomianki – podkreśla wiceburmistrz Rusiecki.

Więcej na protalu Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5