Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lokomotywy PKP Intercity w historycznych barwach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PKP Intercity przywraca historyczny wygląd dwóm lokomotywom. Stacjonujące na co dzień w Gdyni pojazdy serii EP07 w najbliższych tygodniach wyjadą ponownie na tory.

Dwie lokomotywy serii EP07 o numerach 174 i 376 przechodzą obecnie w Gdyni naprawy na czwartym poziomie utrzymania. Takie naprawy wykonuje się po przejechaniu przez pojazdy 600 tysięcy kilometrów lub po upływie sześciu lat. Przy tej okazji lokomotywy są odmalowywane na wzór czasów ich użytkowania w Polskich Kolejach Państwowych.

Piękno półwiekowej klasyki

Lokomotywa EP07-174 pracuje na kolei już blisko pół wieku, została wyprodukowana w 1971 roku przez Pafawag Wrocław. W 2008 roku trafiła do PKP Intercity, stacjonując początkowo w Krakowie, a od 2014 roku w Gdyni. Jej obecne malowanie nawiązuje do barw lokomotyw serii EU07, eksploatowanych na PKP latach 70. i 80. XX wieku. Po zakończeniu naprawy na początku lipca lokomotywa ponownie będzie prowadzić pociągi PKP Intercity na terenie całego kraju.

Barwy drugiej lokomotywy, EP07-376, nawiązują do barw wprowadzonych przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Nowym Sączu w 2002 roku dla lokomotyw serii EU/EP07, które w tym czasie przechodziły naprawy główne. Ten pojazd został wyprodukowany w 1985 roku w Poznaniu przez Zakłady Metalowe im. Hipolita Cegielskiego. Lokomotywa, podobnie jak EP07-174, trafiła do PKP Intercity w 2008 roku, początkowo stacjonując w Krakowie, a od 2014 roku w Gdyni. Przed malowaniem miała standardowe barwy lokomotyw PKP Intercity. Zakończenie wykonywanej obecnie naprawy planowane jest na sierpień. Po ponownym dopuszczeniu do eksploatacji lokomotywa poprowadzi składy przewoźnika przez kolejne 600 tysięcy kilometrów.

– Polska kolej nieustannie się zmienia, odpowiadając na współczesne wyzwania i potrzeby pasażerów. Nie zapominamy jednak o jej bogatym dziedzictwie, czego symbolicznym wyrazem jest przywrócenie historycznych barw naszym dwóm lokomotywom serii EP07 – mówi Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity.

To nie pierwszy taki projekt

Pojazdy EP07 nie są pierwszymi, którym przewoźnik przywrócił oryginalny wygląd. W 2017 roku historyczne barwy odzyskała najstarsza w parku taborowym PKP Intercity lokomotywa EP05-23. Powstały w 1961 roku pojazd przeszedł remont w Zakładzie Usług Taborowych Remtrak (obecnie PKP Intercity Remtrak). Przez kilkadziesiąt lat lokomotywa przebyła blisko 7 mln km, a od czasu jej odnowienia służy pasażerom i przewoźnikowi prowadząc pociągi specjalne i rozkładowe. Oprócz niej, w PKP Intercity barwy historyczne posiadają jeszcze lokomotywy EP07-338, EP07-442, EP08-001 oraz EP09-046.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5