Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa PES-y na testach w Szwecji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Data publikacji:
08-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
08-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PESA

Podziel się ze znajomymi:

10 dni pokazów, testów i merytorycznych prezentacji – tak wygląda kolejny ważny krok PESA w drodze na rynki skandynawskie. W tych działaniach nawet morze nie było przeszkodą, bo wodorowa lokomotywa bydgoskiego producenta promem Polonia dotarła ze Świnoujścia do Ystad, a stamtąd już kolejowymi torami do Sztokholmu i innych szwedzkich miast, w których będzie prezentowana potencjalnym klientom.

– SwedenH2 Roadshow to kolejny etap naszej współpracy ze szwedzkimi firmami Hankavik i Vate Rail, z którymi podpisaliśmy umowę na Innotrans w Berlinie. Razem przygotowaliśmy serię testów i prezentacji na bocznicach kolejowych i w terminalach największych szwedzkich portów morskich. Zainteresowanie naszą lokomotywą wodorową jest tutaj naprawdę spore – powiedział Maciej Grześkowiak, Dyrektor ds. Projektów Strategicznych PESA.

PESA, Hankavik i Vate Rail uczestniczyli również w największych skandynawskich targach kolejowych Train&Rail, które w dniach 6-8 maja odbywały się w Sztokholmie. Uczestnicy targów mogli również oglądać pracę wodorowej lokomotywy manewrowej na specjalnych pokazach w terminalu w Arsta.

– PESA po raz pierwszy uczestniczyła w targach Train&Rail, ale chcemy się tutaj zadomowić. Sektor kolejowy Szwecji wyróżnia bardzo dobra organizacja, zarówno jeśli chodzi o sam system, przewoźników pasażerskich i towarowych, a nawet producentów komponentów. Co ważne szwedzka kolej szybko dostosowuje się do najnowszych trendów, czego przykładem są HS czy dekarbonizacja i zielona kolej. To dla nas obiecujący rynek – podkreślił Jan Bończyk, Dyrektor Sprzedaży Kolejowych Rynków Zagranicznych PESA.

Testy i pokazy wodorowej lokomotywy PESA zaplanowano między innymi na bocznicach kolejowych i terminalach stalowego giganta SSAB w Oxelösund i Borlänge oraz terminalach portowych w Göteborgu, Malmö, Trelleborgu i Ystad.

– Jesteśmy naprawdę usatysfakcjonowani wynikami pierwszych testów. Podczas prób z dużymi ładunkami (950-1500 ton) lokomotywa PESY bez problemów pokonywała nawet trasy na wzniesieniach o nachyleniu 15 promili – podsumował Filip Forslund, Group CEO VÄTE Bolagen AB.

Szwedzki przewoźnik chce wprowadzić pierwsze manewrowe lokomotywy wodorowe do eksploatacji w 2028 roku. PESA poza prezentowaną w Szwecji SM42-6Dn rozpoczęła prace nad projektami nowej lokomotywy wodorowej oraz pojazdu pasażerskiego zasilanego z trakcji elektrycznej i ogniw wodorowych. Bydgoska spółka rozpoczęła również największy w historii program inwestycyjny, obejmujący między innymi automatyzację, spawanie laserowe i budowę nowych hal produkcyjnych oraz magazynowych. Dzięki inwestycjom PESA znacząco zwiększy możliwości produkcyjne zakładu w Bydgoszczy.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Tabor i technika

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Jakub Rösler 05 maja 2025

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Prawo i polityka

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Jakub Rösler 02 maja 2025

Opolskie. Tylko PESA z ofertą na nowe jednostki spalinowe

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Tabor i technika

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Jakub Rösler 05 maja 2025

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Prawo i polityka

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Jakub Rösler 02 maja 2025

Silva LS ma nową lokomotywę. To Pesa Gama 111Ed30

Tabor i technika

Silva LS ma nową lokomotywę. To Pesa Gama 111Ed30

Łukasz Malinowski 06 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Tabor i technika

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Jakub Rösler 05 maja 2025

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Prawo i polityka

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Jakub Rösler 02 maja 2025

Opolskie. Tylko PESA z ofertą na nowe jednostki spalinowe

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Tabor i technika

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Jakub Rösler 05 maja 2025

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Prawo i polityka

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Jakub Rösler 02 maja 2025

Silva LS ma nową lokomotywę. To Pesa Gama 111Ed30

Tabor i technika

Silva LS ma nową lokomotywę. To Pesa Gama 111Ed30

Łukasz Malinowski 06 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5