Firma Lokomotiv kupuje lokomotywę 111 Ed Gama Marathon bydgoskiej Pesy. To pierwszy elektrowóz wyprodukowany przez producenta. Użytkownikiem pojazdu dalej będzie Ecco Rail.
Pesa 111Ed Gama to pierwsza nowa lokomotywa, wybudowana przez bydgoskiego producenta. Egzemplarz przeszedł testy i został zaprezentowany na targach Innotrans w Berlinie w 2012 roku. Urząd Transportu Kolejowego wydał bezterminowe dopuszczenie do eksploatacji typu w lipcu ubiegłego roku. Od maja użytkownikiem pojazdu jest firma Ecco Rail. Nie zmieni się to po nabyciu pojazdu przez firmę Lokomotiv.
Gama 111Ed jest wyposażona jest w system Marathon oparty na agregacie prądotwórczym o mocy 400 kW, który pozwala na prowadzenie składów z prędkością do 40 km/h, ruszenie i prowadzenie składów, których masa brutto wynosi do 3500 t – uzyskanie minimalnego zasięgu lokomotywy na poziomie 40 km z bruttem do 3500 t. Im mniejsze brutto tym zasięg wzrasta, np. lokomotywa samodzielnie jest w stanie przejechać z prędkością 40 km/h dystans do 400 km.
Korzyści z systemu to m.in. możliwość wykonania prac manewrowych ze składem do 3500 t. Llokomotywa jest w pełni samowystarczalna w zakresie dostarczenia składu na miejsce docelowe. Nie musi ciągnąć oraz angażować dodatkowej lokomotywy manewrowej na miejscu docelowym. Eliminuje to konieczność utrzymywania dodatkowych lokomotyw manewrowych oraz płacenia podwykonawcy za prace manewrowe. W sytuacji awarii sieci trakcyjnej na szlaku lokomotywa ze składem nie musi czekać na jej usunięcie. Po opuszczeniu pantografów może przeprowadzić skład do miejsca, gdzie ponownie może przejść na zasilanie z trakcji.
Przypomnijmy, że pierwsza spalinowa Gama SU160-001 prowadzi pociągi pasażerskie od połowy ubiegłego miesiąca. Poza najnowszym nabytkiem PKP IC, w eksploatacji są już trzy lokomotywy spalinowe z platformy Gama bydgoskiej Pesy.
2015-07-07 12:16:41 Autor: Dudzio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Opłaca im się utrzymywać tylko jedną lokomotywę danego typu?
2015-07-07 12:25:55 Autor: abc
---.adsl.inetia.pl
@Dudzio jak Pesa dała dobrą promocję to opłaca im się :)
2015-07-07 12:32:46 Autor: piska
---.play-internet.pl
Pesa nie ma kasy, bierze kredyty i sprzedaje wszystko w promocji żeby mieć na budowę Dartów
2015-07-07 13:54:39 Autor: krzysiek
---.101.12.121
Ciekawe kiedy wreszcie nasz narodowy przewoźnik PKP Cargo weźmie się za zakupy nowych fabrycznie lokomotyw, może własnie polskie produkty znalazłyby się u nich w parku taborowym.
2015-07-07 13:57:43 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.play-internet.pl
Narodowy przewoźnik cargo powinien kupować tylko od narodowego producenta taboru czyli z pędy. Newag może sobie klejąca wagony węglarki bo do niczego innego się nie nadają.
2015-07-07 14:16:06 Autor: truckman
---.static.3s.pl
Narodowy przewoźnik kupuje nowe lokomotywy, ale z zagranicy bo firmą polskim nie dał szans nawet w warunkach przetargu.
2015-07-07 16:53:24 Autor: gość
---.dynamic.chello.pl
kupuje lokomotywy z zgranicy ponieważ maja one homologacje na jezdzenie w danych krajach,a wiemy jak ciezko jest to uzyskac polskim producentom,przyklad Linka.
2015-07-07 17:06:33 Autor: vvvvvvvvvvvvvvv
---.icpnet.pl
A wiecie czemu Polski tabor nie uzyskuje dopuszczenia na zachodzie, bo zachodni na terenie polski dostaje z marszu jak tylko jest propozycja o dopuszczenie. Gama jak większość produktu Pesy. Natomiast ktoś tu pisał o Newagu, nie ustosunkuję się do całości produkcji ale jeśli chodzi o Gryfina i Dragona to Pesa jest z Gamą w czarnej dupie. Na wszystkie trzy mam autoryzację i na wszystkich trzech pracowałem.
2015-07-07 18:52:19 Autor: Gubernator Kalifornii
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Gubernator Kalifornii W odpowiedzi na post Dudzio:
"Opłaca im się utrzymywać tylko jedną lokomotywę danego typu?"
Chłopie, przecież to firma prywatna dużo mniejsza niż PKP CARGO, czy DB. Więc ma mniejsze możliwości. Będzie się rozwijać, to będzie więcej kupować. Nic, tylko się cieszyć z tego zakupu.
Moje gratulacje dla Ecco i Lokomotiv (to w końcu jedna grupa kapitałowa).
2015-07-08 00:20:06 Autor: uny
---.dynamic.mm.pl
Do aut vvvvvvvvvvvvvvv
Zgadzam się z Tobą.Gamma się chowa przy Dragonie czy Gryfinie.
2015-07-08 08:24:39 Autor: maczy
---.devs.futuro.pl
"pierwsza spalinowa Gama (...) prowadzi pociągi pasażerskie od połowy ubiegłego miesiąca"
Pasażerskie. Taaaa...
http://rail.phototrans.eu/14,98999,0.html
2015-07-08 10:51:33 Autor: DarekP
---.246.68.18.skyware.pl
Mieli na myśli pierwszą "sprzedaną", a nie wyprodukowaną. SU160-001 jakoś sobie radzi, kilka padów było, ale jeździ. 002 była juz na naprawie gwarancyjnej, 003 chyba na takiej naprawie jest po weekendowym zgonie.
2015-07-08 12:58:06 Autor: cts
---.opera-mini.net
^^
Czyli że co? PIC kupił sprzęt, który nie do końca się sprawdza? Współczuję zatem pasażerom, którzy postawili na kolej zamiast auto. Oby tylko choroby wieku dziecięcego, bo inaczej ciężko będzie o pasażera, nie mówiąc już o kosztach utrzymania pojazdów.
2015-07-08 13:00:05 Autor: jondo
---.centertel.pl
Pozytywna informacja, udanego użytkowania życzę.
2015-07-08 15:12:35 Autor: mf
---.static.ip.netia.com.pl
Gamy na Podkarpaciu, jak podejrzewam, padają głównie z powodu słabo jeszcze przygotowanej obsługi. Po prostu maszyniści się uczą, a nie ma kto ich nauczyć, bo nie ma stałych ludzi oddelegowanych z Pesy na tych pociągach..
2015-07-08 21:56:10 Autor: kaol
---.97.25.244
Milo slyszec pozytywne opinie Dragonie
2015-08-05 14:51:49 Autor: ISEDR
---.dynamic.gprs.plus.pl
No i cud techniki z PESA klękł niedaleko Biłgoraja… Załatwianie ściągania defekta w trakcie… Coś szybko się zepsuła jak na 100% bezawaryjny sprzęt.