NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódzkie z własną taryfą biletową. „Kolej bez przepłacania”

| Kasper Fiszer 29.12.2021 2,6k

Łódzkie z własną taryfą biletową. „Kolej bez przepłacania”
Pociąg ŁKA w Łodzifot. Kasper Fiszer
Samorząd województwa łódzkiego chwali się, że operatorzy kolejowi zachowali na jego terenie stare ceny biletów. W relacjach wewnętrznych te wydawane są teraz na podstawie nowej taryfy wojewódzkiej. Zakłada ona takie same stawki opłat, jak ogólnopolski cennik Polregio obowiązujący przed grudniową podwyżką.
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów doszło też do pewnych zmian taryfowych obejmujących połączenia realizowane na terenie województwa łódzkiego. Jedną z nich jest wprowadzenie wzajemnego honorowaia biletów przez ŁKA i Polregio na trasie Łódź – Warszawa. Dotychczas kursy kategorii interRegio i ŁKA Sprinter nie były objęte ogólnymi przepisami o uznawaniu biletów wydanych przez obu przewoźników regionalnych.

Ceny wzrosły w skali kraju, ale w regionie pozostały bez zmian


Województwo łódzkie wraz ze swoimi operatorami wprowadziło też własną taryfę biletową odmienną od podstawowego cennika spółki Polregio, który stanowi podstawę dla kalkulacji cen większości połączeń regionalnych w kraju, a do 11 grudnia stanowił ją także w Łódzkiem. – Polregio wprowadziło modyfikację ogólnopolskiego cennika biletów. Natomiast na terenie województwa łódzkiego obowiązuje nowa oferta pozataryfowa o nazwie „Taryfa województwa łódzkiego”. Oznacza to, że w granicach województwa ceny pozostaną bez zmian – tłumaczy Anna Piotrowska, rzecznik prasowy Łódzkiego Zakładu Polregio.

Oferta obowiązuje także na terenie województwa mazowieckiego na jedynej obsługiwanej tam przez Polregio linii Łódź – Warszawa. Nie wzrosły więc ceny biletów w pociągach interRegio. Jedynym samorządem finansującym te kursy jest województwo łódzkie (z wyjątkiem nowych połączeń Poznań/Ostrów Wielkopolski – Łódź – Warszawa, których współorganizatorem jest wielkopolski samorząd regionalny).

Taryfa wojewódzka dotyczy biletów jednorazowych i okresowych


Więcej zapłacą zaś korzystający z pociągów Regio wyjeżdżających z Łodzi w innych kierunkach międzywojewódzkich: do Poznania, Ostrowa Wielkopolskiego czy Częstochowy. Nowy cennik kilometrowy obowiązuje także na nowo otwartej trasie do Skarżyska-Kamiennej.

Taryfa wojewódzka dotyczy zarówno biletów jednorazowych, jak i okresowych imiennych (odcinkowych). – Zapewniona została większa oferta bez przepłacania, operatorzy (Polregio i ŁKA) nie podnieśli cen swoich usług na naszym terenie – skomentował Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Region podkreśla, że oferta przewozowa rozwijana jest regularnie od lat. Chwali się też otwieraniem nowych połączeń – w tym na wspomnianej trasie do Skarżyska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1796)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Łódzkie (1796)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5