NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódzkie rozważa zwiększenie przewozów

| Kasper Fiszer 31.03.2017 170

Łódzkie rozważa zwiększenie przewozów
Pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na stacji Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer.
Samorząd województwa łódzkiego otrzymał prawie 80 wniosków w ramach odbywających się w pierwszej połowie marca konsultacji społecznych przyszłego rozkładu jazdy pociągów. Urząd marszałkowski planuje utrzymać przewozy na obecnym poziomie lub uruchomić więcej pociągów. Przyszłoroczny grafik połączeń najprawdopodobniej nie będzie jednak znacząco odbiegać od tego, który realizowany jest obecnie.
Samorząd województwa łódzkiego rozpoczął prace nad kolejnym rocznym rozkładem jazdy pociągów, wchodzącym w życie w grudniu tego roku. W tym miesiącu odbyły się pierwsze konsultacje społeczne w tej sprawie. Miały one formę pisemną – urząd marszałkowski przyjmował od mieszkańców regionu uwagi nadsyłane głównie drogą elektroniczną. Wstępne plany władz regionu zakładają, że układ połączeń nie ulegnie większym zmianom w stosunku do stanu obecnego.

Konsultacjom podlegał aktualnie obowiązujący rozkład

– Punktem odniesienia w konsultacjach jest aktualnie obowiązujący rozkład jazdy pociągów Przewozów Regionalnych i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – poinformował nas bowiem Jacek Grabarski z Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. – Ogłoszenie o konsultacjach nie wiązało się więc z upublicznieniem projektu kolejnego rozkładu. Konsultacjom podlegał aktualnie obowiązujący rozkład jazdy pociągów – dodał.

Podróżni nie powinni obawiać się zmniejszenia skali przewozów. – Jeżeli chodzi o zamówioną u poszczególnych operatorów pracę eksploatacyjną, nie przewidujemy jej obniżenia – zapewnia przedstawiciel samorządu. UMWŁ nie wyklucza jednak uruchamiania większej liczby kursów niż dotychczas. – Praca eksploatacyjna może zostać podwyższona w ramach planowanej w budżecie województwa dopłaty do przewozów kolejowych – powiedział Jacek Grabarski.

Mniej połączeń na obrzeżach, więcej wokół Łodzi

Informacja o odbywających się konsultacjach była stosunkowo mało rozpowszechniona. Ogłoszenie zamieszczono bowiem wśród licznych komunikatów na stronie Biuletynu Informacji Publicznej UMWŁ. Mimo to, urząd otrzymał relatywnie dużo uwag. – W ramach konsultacji rozkładu jazdy 2017/2018 wpłynęło 78 wniosków – usłyszeliśmy w Wydziale Informacji i Komunikacji Społecznej samorządu.

Warto przypomnieć, że choć w ostatnich latach liczba finansowanych z budżetu UMWŁ połączeń realizowanych na głównych trasach zdecydowanie się zwiększyła, sieć objęta przewozami pasażerskimi uległa równoczesnemu skróceniu. Więcej pociągów kursuje z Łodzi do Kutna czy Łowicza, reaktywowano linię obwodową Łódź Widzew – Zgierz, ale równolegle zlikwidowano wszystkie kursy na kilku peryferyjnych trasach międzywojewódzkich: Katowice – Chorzew-Siemkowice – Zduńska Wola – Inowrocław, Częstochowa – Chorzew-Siemkowice czy Tomaszów Mazowiecki – Drzewica. Ostatnim z odcinków wyłączonych z ruchu regionalnego jest fragment linii nr 181 Wieluń Dąbrowa – Kępno. Pociągi Regio zniknęły stamtąd w czerwcu zeszłego roku. Do tego czasu utrzymywana była tylko jedna para kursów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

(765)
UMWŁ (202)

Więcej z regionu:

Łódzkie (1796)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej na temat:

(765)
UMWŁ (202)

Wiecej z regionu:

Łódzkie (1796)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5