NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Remont odcinka Zgierz – Ozorków z dofinansowaniem RPO. „Uratowaliśmy inwestycje”

| Kasper Fiszer 12.08.2019 2,6k

Remont odcinka Zgierz – Ozorków z dofinansowaniem RPO. „Uratowaliśmy inwestycje”
Pociąg ŁKA w Zgierzufot. Kasper Fiszer
Samorząd województwa łódzkiego przeznaczy 32 mln zł z RPO na remont linii kolejowej nr 16 pomiędzy Zgierzem a Ozorkowem. W opinii władz regionu przesunięcie tych środków pozwoliło na uratowanie dwóch inwestycji – także tej związanej z przebudową Łodzi Kaliskiej. Operacja była możliwa dzięki sfinansowaniu robót w Łodzi z budżetu centralnego.
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego poinformował o zmianie przydziału środków z Regionalnego Programu Operacyjnego przeznaczonych na inwestycje kolejowe. Z funduszy unijnych nie będzie bowiem dotowana przebudowa stacji Łódź Kaliska – tę w całości sfinansuje budżet państwa. Samorząd „zaoszczędził” więc 68 mln zł – jak zapewniają władze regionu, kwota ta zostanie przeznaczona na przedsięwzięcia związane z transportem kolejowym.

Schreiber: Współpraca rządu i UMWŁ daje postęp w inwestycjach

Wiemy już, jak wydatkowane będą pierwsze ok. 32 mln zł. – Część zaoszczędzonej kwoty została dołożona do modernizacji torów między Zgierzem a Ozorkowem (linia nr 16 Łódź-Widzew – Kutno) – czytamy w przesłanym nam komunikacie Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej UMWŁ. Wcześniej informowaliśmy za marszałkiem Grzegorzem Schreiberem, że środki zostaną skierowane na remont linii nr 14, należy jednak uznać to za pomyłkę. W opinii władz samorządowych współpraca rządu i Urzędu Marszałkowskiego pozwoliła zarządcy infrastruktury nie rezygnować z ważnych robót na trasie do Kutna.

– Bez dotacji ta inwestycja PKP by nie ruszyła – stwierdzają jednoznacznie służby prasowe UMWŁ. – Dzięki współpracy rządu Mateusza Morawieckiego i samorządu województwa łódzkiego mamy postęp w naszych działaniach, jeżeli chodzi o możliwości inwestycyjne województwa łódzkiego – komentuje obecną sytuację Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego. W podobnym tonie wypowiadał się w środę w Łodzi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych, który podkreślał, że od pół roku współpraca zarządcy z władzami regionu łódzkiego przebiega dużo lepiej.

Wyższa prędkość, ale bez drugiego toru

Dofinansowane z łódzkiego RPO roboty mają objąć odcinek linii nr 16 o długości 21 km, ale mają być częścią szerszej inwestycji (w ramach oddzielnych zamówień planowany jest remont odcinka Ozorków – Łęczyca, a także linii nr 15 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zgierzem). Zarządca insrastruktury chce, by działania wykonawcy zakończyły się najpóźniej w październiku 2021 r. Złożone w przetargu na projekt i prace budowlane oferty znacznie przekroczyły założony kosztorys.

Po remoncie znacząco wzrosnąć ma dopuszczalna prędkość – dla pociągów pasażerskich z 70 do 120 km/godz. Nie jest natomiast obecnie planowana dobudowa drugiego toru. Podstawowy wylot z aglomeracji łódzkiej na północ nadal będzie więc miał charakter linii jednotorowej z mijankami.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5