Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Przetarg na projekt modernizacji Tomaszów Mazowiecki – Opoczno

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-02-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Przetarg na projekt modernizacji Tomaszów Mazowiecki – Opoczno
fot. Kasper FiszerStacja Opoczno
Czy z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna pojedziemy nawet 160 km/godz.? Zarządca infrastruktury ogłosił właśnie przetarg, w ramach którego zamawia projekt modernizacji odcinka linii nr 25. Zakłada on również przygotowanie dokumentacji dotyczącej planowanej od dawna elektryfikacji trasy.

Jak potwierdziły na początku roku PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządca infrastruktury planuje wraz z województwem łódzkim przeprowadzić elektryfikację odcinka linii nr 25 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Opocznem.  Nie stanie się to jednak, jak pierwotnie zakładano, w 2020 roku. Prace odbędą się dopiero za kilka lat i mają objąć także modernizację torowiska połączoną z podniesieniem dopuszczalnej prędkości. Spółka ogłosiła właśnie przetarg na projekt robót.

Dwa warianty: na 160 i na 120 km/godz.

Termin składania ofert w postępowaniu minie 16 marca, a zwycięzca będzie miał 724 dni na przygotowanie dokumentacji. Jedynym kryterium wyboru oferenta jest cena. Przedsięwzięcie ma być dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020 (w ramach działania Pomoc techniczna).

Wykonawca ma opracować dwa warianty prowadzenia robót. Zgodnie z pierwszym z nich prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich po przeprowadzeniu modernizacji ma wynosić nawet 160 km/godz., ale wyłącznie na odcinkach, na których możliwe jest prowadzenie ruchu z taką prędkością bez korekty geometrii toru lub z korektą zakładającą przesinięcia na tyle niewielkie, by przebieg nie wykraczał poza obszar kolejowy. Na pozostałych odcinkach prędkość ma mieścić się w zakresie od 120 do 160 km/godz. Wariant drugi zakłada zaś utrzymanie prędkości maksymalnej na – i tak znacznie wyższym niż dziś – poziomie 120 km/godz. na całym odcinku z Tomaszowa do Opoczna. Prędkości dla pociągów towarowych mają wynosić odpowiednio dla wariantu pierwszego i drugiego 120 i 100 km/godz.

Rozważana dobudowa drugiego toru

Wykonawca projektu ma również rozważyć możliwość dobudowy drugiego toru. Mimo to infrastruktura przystankowa będzie projektowana w wielu przypadkach tak, że perony pozostaną jednokrawędziowe. Taki sam standard zaplanowano na dwóch nowych przystankach kolejowych: Tomaszów Mazowiecki-Ludwików i Kamień Opoczyński. W obu przypadkach perony mają mieć długość 100 m, przy czym założona ma zostać rezerwa terenu umożliwiająca wydłużenie platformy do 150 m.

Oprócz samej budowy sieci trakcyjnej PKP PLK zakładają również budowę nowej podstacji elektrycznej zasilającej tę sieć w Bratkowie. Zadanie obejmie także projekt modernizacji PT Opoczno i PT Tomaszów Mazowiecki. Prace w zakresie elektryfikacji będą jednak zgodnie z aktualnymi założeniami realizowane dopiero za kilka lat. Mają bowiem być częścią drugiego etapu modernizacji, który rozpocznie się już po zakończeniu pierwszej jej części obejmującej m.in. dużą część zasadniczych robót torowych. Na razie zarządca infrastruktury nie przedstawił konkretnego harmonogramu, ale wydaje się, że końca całej inwestycji należy spodziewać się w drugiej połowie przyszłej perspektywy finansowej UE.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5