Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociągi Tomaszów – Drzewica tylko do grudnia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociągi Tomaszów – Drzewica tylko do grudnia
Choć Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zapowiadał rozwój połączeń kolejowych we wschodniej części regionu, wiemy już, że zamawiane przez samorząd pociągi znikną z odcinka Tomaszów Mazowiecki – Drzewica. Od grudnia na odcinku Radzice – Drzewica ruch pasażerski nie będzie więc prowadzony w ogóle.

W połowie grudnia, wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy, zamknięty zostanie ruch regionalny na łączącym Łódzkie z Mazowieckiem odcinku Tomaszów Mazowiecki – Drzewica. To fragment linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom, która z kolei jest elementem ciągu komunikacyjnego z Łodzi przez Koluszki do Radomia.

– Województwo łódzkie nie planuje zlecać wniosków do PKP Polskie Linie Kolejowe SA o przydzielenie tras dla pociągów do Drzewicy i Radomia na rozkład jazdy pociągów edycji 2015/2016 – potwierdza Jacek Grabarski z Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Poniżej 10 osób na kurs

Samorząd tłumaczy swoją decyzję niewielkim zainteresowaniem podróżnych.

– Podjęliśmy ją z uwagi na niską frekwencję w pociągach. Nie przekraczała ona średnio 35 pasażerów na dobę – wskazuje przedstawiciel UMWŁ. Podana wartość przekłada się na przeciętnie dziewięć osób na kurs. – Z uwagi na ograniczone środki finansowe województwa nie jest więc możliwe utrzymywanie tego połączenia – stwierdza.

Obecnie ruch regionalny na zamykanym odcinku i tak jest bardzo niewielki, ogranicza się bowiem do dwóch par pociągów Regio dziennie. Połączenie Drzewica – Koluszki – Drzewica nie jest skomunikowane z pociągami Kolei Mazowieckich do Radomia, bo realizowane jest w kierunku Koluszek bardzo wczesnym rankiem (odjazd z Drzewicy o 4:25), a w przeciwnym kierunku – bardzo późnym wieczorem (przyjazd o 22:48). Druga para kursuje natomiast w wydłużonej relacji Koluszki – Radom i zapewnia dojazd do Radomia późnym popołudniem i wyjazd powrotny wieczorem. W efekcie pociągi nie spełniają w szerszym zakresie roli np. dowozu do pracy, bo pory ich kursowania nie wpisują się w standardowy, ośmiogodzinny dzień roboczy.

Województwo likwiduje, PLK remontują

Likwidacja ruchu o charakterze regionalnym oznacza całkowite zaprzestanie obsługi pasażerskiej 10-kilometrowego odcinka Radzice Rd1 – Drzewica. Fragment trasy do Radzic wykorzystują natomiast jedynie pociągi dalekobieżne z Łodzi w kierunku Krakowa, które kierowane są dalej na linię CMK. Nie należy się jednak spodziewać wyznaczenia im dodatkowych postojów, więc odcięte od sieci kolejowej będą także wsie leżące pomiędzy Tomaszowem a Radzicami, m.in. Dęba Opoczyńska.

Warto zauważyć, że całkowita utrata i tak niewielkiego znaczenia w ruchu pasażerskim może zbiec się w czasie z... przygotowaniami do remontu wyłączanego odcinka. W marcu PKP PLK ogłosiła bowiem, że zamierza poprawić parametry techniczne linii nr 22 pomiędzy Radzicami a Radomiem i przywrócić tam prędkość maksymalną 100 km/h. Remont ten ma być kontynuacją prowadzonych przed rokiem robót na odcinku trasy leżącym w województwie łódzkim.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zaczęły się kolejne prace na linii nr 22 Radom – Radzice

Infrastruktura

Łódzkie: Trzeci projekt przystankowy dla linii 22?

Infrastruktura

UMWŁ: Remont przystanku Białobrzegi nie był uzgodniony

Infrastruktura

UMWŁ: Remont przystanku Białobrzegi nie był uzgodniony

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 grudnia 2015

KM: Awaria pociągu relacji Drzewica - Radom

Pasażer

KM: Awaria pociągu relacji Drzewica - Radom

Rynek Kolejowy 27 grudnia 2011

Tomaszów Maz. czasowo bez pociągów do Opoczna i Drzewicy

Pasażer

Zobacz również:

Zaczęły się kolejne prace na linii nr 22 Radom – Radzice

Infrastruktura

Łódzkie: Trzeci projekt przystankowy dla linii 22?

Infrastruktura

UMWŁ: Remont przystanku Białobrzegi nie był uzgodniony

Infrastruktura

UMWŁ: Remont przystanku Białobrzegi nie był uzgodniony

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 grudnia 2015

KM: Awaria pociągu relacji Drzewica - Radom

Pasażer

KM: Awaria pociągu relacji Drzewica - Radom

Rynek Kolejowy 27 grudnia 2011

Tomaszów Maz. czasowo bez pociągów do Opoczna i Drzewicy

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5