NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódzkie: Kolejny roczny rozkład jazdy bez rewolucji

| Kasper Fiszer 28.06.2022 2,1k

Łódzkie: Kolejny roczny rozkład jazdy bez rewolucji
fot. Kasper Fiszer
Nie należy spodziewać się znaczących zmian w siatce połączeń kolejowych województwa łódzkiego w rozkładzie edycji 2022/2023. Nadal wiodącą rolę w regionie pełnić będzie ŁKA. Wciąż przewozy w relacjach międzywojewódzkich obsłużą również pociągi Polregio.
Samorząd województwa łódzkiego przygotowuje rozkład jazdy pociągów edycji 2022/2023, a więc ten, który wejdzie w życie w połowie grudnia tego roku i będzie obowiązywał przez kolejne dwanaście miesięcy. Poznaliśmy już najważniejszą planowaną w nim zmianę w stosunku do aktualnego grafiku połączeń: ŁKA przejmie znaczną część przewozów na trasie do Skarżyska-Kamiennej. Polregio będzie nadal uruchamiać pociągi z Łodzi w kierunku województwa świętokrzyskiego, ale sfinansuje je sąsiedni region w zamian za pracę eksploatacyjną wykonaną na jego terenie przez ŁKA.

Niedawno łódzki samorząd ogłosił konsultacje społeczne dotyczące projektu rozkładu. UMWŁ nie odpowiedział nam wprost na pytania dotyczące innych rozważanych zmian, tym niemniej jest już jasne, że nie są przewidywane żadne bardzo duże różnice w stosunku do aktualnego grafiku połączeń. To on stanowił bowiem punkt odniesienia dla biorących udział w konsultacjach.

Ruch pociągów regionalnych będzie więc wciąż skoncentrowany w dużej mierze na trasach prowadzących do stolicy aglomeracji. Największą liczbę połączeń ŁKA oraz Polregio obsłużą na liniach wychodzących z Łodzi w kierunku Sieradza, Łowicza, Kutna czy Koluszek. Ogólnopolski przewoźnik utrzyma obsługę kursów międzywojewódzkich do Poznania, Częstochowy czy Ostrowa Wielkopolskiego oraz częściowo do Warszawy.

Uboższa będzie natomiast oferta na rubieżach regionu, w tym na międzywojewódzkiej trasie z Wielunia do Tarnowskich Gór. Nie należy spodziewać się wznawiania przewozów na nieczynnych odcinkach z Wielunia w kierunku Kępna czy na łódzkim odcinku Magistrali Węglowej Śląsk – Porty. ŁKA najprawdopodobniej będzie natomiast nadal uruchamiać kursy do Spały, a więc na trasie, na której ruch ma być przywrócony na początku lipca tego roku.

W rozkładzie powinny znaleźć się też pociągi do Warszawy, które uzupełniają ofertę PKP Intercity. W dni robocze ruch prowadzi tam wyłącznie Polregio, w weekendy zaś – Polregio i ŁKA.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5