NUMER 04/2021
NUMER 04/2021
Temat numeru:
Maszyniści
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: Czy będą wakacyjne pociągi do Spały? „Są wstępne ustalenia”

| Kasper Fiszer 24.05.2021 7

Łódzkie: Czy będą wakacyjne pociągi do Spały? „Są wstępne ustalenia”
Pociąg Polregio w Spalefot. Kasper Fiszer
Najprawdopodobniej w najbliższym sezonie letnim Polregio ponownie uruchomi pociągi do Spały. Spółka od kilku lat współpracuje w tym zakresie z gminą Inowłódz, która finansuje kursy. Przejazdy są bezpłatne, ale niezbędne jest wcześniejsze zapisanie się, by każdy z pasażerów znalazł w pociągu miejsce.
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zapowiedział uruchomienie regularnych pociągów pasażerskich do Spały. Kursy te ma obsługiwać Łódzka Kolej Aglomeracyjna pozyskiwanymi właśnie hybrydowymi jednostkami produkcji nowosądeckiego Newagu. Inauguracja ma jednak nastąpić dopiero po dostawie wspomnianych zespołów trakcyjnych, a więc na przełomie 2022 i 2023 r.

Kursy chce sfinansować gmina Inowłódz

Tymczasem zbliża się sezon letni, gdy zapotrzebowanie na dojazdy do Spały jest co roku duże. Oferta przewoźników autobusowych jest zaś marginalna i jeszcze skromniejsza niż przed rokiem, w międzyczasie PKS Łódź zawiesił bowiem obsługę linii Łódź – Spała – Lublin. Jak informuje Polregio, jest duża szansa, by w tym roku do letniska znajdującego się w południowo-wschodniej części województwa łódzkiego można było dojechać pociągiem.

– Wzorem lat ubiegłych planowane jest uruchomienie przez gminę Inowłódz wakacyjnych pociągów do Spały, które obsłuży nasza spółka – mówi Dominik Lebda, rzecznik prasowy przewoźnika. Przez kilka ostatnich sezonów Polregio oferowało bezpośrednie kursy z Łodzi, a połączenia były skorelowane z innymi organizowanymi przez lokalny samorząd atrakcjami, np. możliwością wypożyczenia rowerów, wycieczką z przewodnikiem itp. Skorzystanie z przejazdu wymagało wcześniejszego zapisu.

Przejazd bezpłatny, ale z zapisami

– Prowadzone były już wstępne rozmowy i obie strony są zainteresowane kontynuacją projektu – zapewnia nasz rozmówca. Dodaje, że zasady dla podróżnych byłyby podobne do tych obowiązujących w latach ubiegłych. Za przejazd nie trzeba byłoby więc płacić. Liczba pasażerów byłaby zaś uzależniona od pojemności taboru. Łódzki zakład Polregio dysponuje aktualnie dwoma małymi autobusami szynowymi SA135 i jednym większym spalinowym zespołem trakcyjnym SA139.

Przypomnijmy, że w lipcu i sierpniu pasażerowie mogli zazwyczaj dotrzeć do Spały raz w tygodniu. Nie każdego roku udawało się uruchomić przewozy wraz z początkiem wakacji – czasem wycieczki inaugurowano dopiero w połowie lipca lub w sierpniu. Regularne pociągi rozkładowe funkcjonujące na zasadach ogólnych docierały zaś do Spały do 1989 r. Później pociągi wjeżdżały na krótką linię nr 53 Tomaszów Mazowiecki – Spała m.in. w związku z obsługą ruchu podczas dożynek prezydenckich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2021
NUMER 04/2021
W najnowszym numerze przeczytają państwo raport na temat bardzo ważny dla przyszłości kolei: pracy maszynistów. Oprócz tego polecamy przekrojowe materiały o Kolei Dużych Prędkości na świecie, planach modernizacji warszawskiej linii średnicowej czy problemach z budową Szybkiej Kolei Miejskiej w Szczecinie. Jak zawsze nie brakuje też ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5