Poznaliśmy ogólne zarysy organizacji ruchu na czas przebudowy łódzkiej Trasy W-Z (Al. Piłsudskiego i Mickiewicza). Prace obejmą na początek demontaż torów tramwajowych na odcinku od Al. Jana Pawła II do Kilińskiego. Tramwaje zostaną zastąpione autobusowymi liniami zastępczymi, wspomaganymi przez wahadłowe kursy wagonów dwukierunkowych M8C.
MPK Łódź uruchomi dwie linie wahadłowe: Augustów - Kilińskiego oraz Dworzec Łódź Chojny - Piłsudskiego. Oznacza to konieczność zamontowania dwóch zjazdów międzytorowych w rejonie skrzyżowania Piłsudskiego - Kilińskiego. Częstotliwość obu linii zależy od liczby wagonów M8C, dla których przewoźnik zdoła przed remontem uzyskać dopuszczenie do ruchu.
W obsłudze autobusowej komunikacji zastępczej główna rola przypadnie linii 98, wspomaganej przez nowo uruchomioną Z10 (prawdopodobnie Wydawnicza - Dworzec Łódź Kaliska). Łączna częstotliwość wszystkich linii autobusowych ma wynosić ok. 5 minut na odcinku centralnym. - Linia tramwajowa będzie tylko wzmocnieniem - deklaruje Grzegorz Misiorny z Zarządu Dróg i Transportu. Oznacza to zmianę w stosunku do pierwotnych planów ZDiT, według których to na tramwajach dwukierunkowych miała opierać się komunikacja zastępcza.
Zakres prac ulegnie zwiększeniu 4 listopada. Zarząd Dróg i Transportu tłumaczy przesunięcie terminu (wymagające zamknięcia jezdni prace przy budowie wykopu miały rozpocząć się na przełomie października i listopada) chęcią uniknięcia paraliżu podczas Dnia Wszystkich Świętych. Wiadomo już, że zostanie wówczas zamknięte skrzyżowanie Mickiewicza - Wólczańska, natomiast Kilińskiego, Sienkiewicza oraz Kościuszki pozostaną przejezdne.
Ostatecznie zatwierdzona organizacja ruchu na czas inwestycji ma być podana do wiadomości jutro.