Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Widzew: remont za pasem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Widzew: remont za pasem
Z bardzo niegdyś rozbudowanego układu torowego stacji Łódź Widzew zostały dziś tylko trzy czynne tory. Wszystkie są położone przy krawędziach peronowych. Pozostałą część infrastruktury rozebrano stopniowo od wiosny bieżącego roku. Według wykonawcy (Trakcja Tiltra SA), zdemontowano 48 km toru i 153 rozjazdy. We wrześniu zlikwidowano legendarną kładkę-dojście na peron II. Teraz na stacji oraz na szlaku do przystanku Łódź Niciarniana trwa usuwanie kolizji m. in. z instalacjami podziemnymi.

- Rozpoczęcie robót budowlanych na stacji Łódź Widzew planujemy na wiosnę 2013 r. - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Wybudujemy podziemne przejście dla pieszych, dwa nowe perony oraz nowy układ torowy przy nich. Pozostałe roboty - rozbiórkę starych peronów i torów wzdłuż nich, budowę trzeciego peronu, infrastruktury kolejowej, Lokalnego Centrum Sterowania, zadaszenia peronów - zaplanowano do końca 2014 r. - wylicza rzecznik. I zapewnia, że wszystkie prace będą odbywały się bez wyłączania stacji z ruchu. Z wypowiedzi Elżbiety Budki z Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi wynika jednak, że budowa nowych głowic stacyjnych wymusi czasowe zamknięcia poszczególnych torów szlakowych w kierunku stacji Łódź Andrzejów i Łódź Chojny, a także jednotorowej linii Łódź Widzew-Zgierz.

Równocześnie z infrastrukturą stacyjną, na terenie dawnej grupy towarowej będzie powstawać zaplecze techniczne Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jego układ torowy będzie liczył ok. 1092 m wraz z czterostanowiskową halą. Obiekt zostanie połączony z peronami stacji Łódź Widzew służbowym przejściem podziemnym, będącym przedłużeniem ogólnodostępnego dojścia dla pasażerów.

Inne prace przewidziane w planie remontu to: odwodnienie terenu stacji, instalacja urządzeń automatyki kolejowej, systemów teletechniki oraz IT, wymiana sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi, remont przepustu w km 4,275 oraz przebudowa budynku nastawni ŁW.

Docelowo stacja będzie miała 3 perony wyspowe, każdy o długości 400 m i wysokości 76 cm nad główką szyny.  Nowy układ torowy, oprócz 6 torów położonych przy krawędziach peronowych, będzie składał się z 3 przeznaczonych do obrządzania składów pasażerskich i 2 do obsługi ruchu towarowego. Całość będzie liczyła 22 km toru i 50 rozjazdów.

Koszt inwestycji (wraz z robotami na części szlaku Łódź Widzew-Łódź Fabryczna od km 2,250 do km 7,200) wyniesie 204 232 880,70 zł.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Po awarii w Łodzi PKP PLK nałożyły na Alstom karę finansową

Infrastruktura

Po awarii w Łodzi PKP PLK nałożyły na Alstom karę finansową

Michał Szymajda 26 kwietnia 2024

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Infrastruktura

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Pasażer

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Dwa nowe perony na stacji Łódź Widzew gotowe

Infrastruktura

Łódź: Od poniedziałku budowa tunelu Niciarnianej pod torami

Infrastruktura

Zobacz również:

Po awarii w Łodzi PKP PLK nałożyły na Alstom karę finansową

Infrastruktura

Po awarii w Łodzi PKP PLK nałożyły na Alstom karę finansową

Michał Szymajda 26 kwietnia 2024

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Infrastruktura

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Pasażer

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Dwa nowe perony na stacji Łódź Widzew gotowe

Infrastruktura

Łódź: Od poniedziałku budowa tunelu Niciarnianej pod torami

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5