NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź Widzew – Zgierz: Mijanka za trzy lata

| Kasper Fiszer 07.12.2016 312

Łódź Widzew – Zgierz: Mijanka za trzy lata
Łódź Marysinfot. Zorro2212, lic. CC BY-SA 4.0.
Do roku 2019 przewoźnicy będą musieli borykać się z problemami wynikającymi z niskiej przepustowości szlaku Łódź Widzew – Zgierz. Za trzy lata na Marysinie ma powstać zintegrowane centrum przesiadkowe. Inwestycja zakłada także budowę mijanki, co pozwoli przywrócić dawne parametry linii.
Jak informowaliśmy w listopadzie, dwa lata po ponownym otwarciu dla ruchu odcinka Łódź Widzew – Zgierz wyczerpała się jego przepustowość. Pomimo relatywnie niewielkiego – jak na standardy kolei miejskiej – poziomu ruchu pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej PKP Intercity musiało skierować wbrew wstępnym założeniom część swoich kursów przez Łódź Kaliską. Przewoźnik nie zaoszczędzi więc kilkunastu minut na ominięciu węzłowej stacji fragmentem tzw.. kolei obwodowej.

Za trzy lata układ niemal identyczny jak przed remontem

Podczas generalnego remontu trasy nie odbudowano bowiem istniejącej niegdyś mijanki na dawnym przystanku Radogoszcz. W efekcie powstał bardzo długi, czternastokilometrowy szlak, którego przejechanie zajmuje 11 minut bez postojów i 14 minut z postojami na trzech przystankach pośrednich. To mocno ogranicza możliwości konstrukcji rozkładu, zwłaszcza w godzinach szczytów przewozowych, kiedy konieczne jest uruchamianie pociągów osobowych w obu kierunkach w bardzo zbliżonych godzinach.

Zarządca infrastruktury chce zwiększyć przepustowość linii, ale realizacja tych planów jest bardzo odsunięta w czasie. – Prace zostaną zrealizowane w 2019 r. – wskazuje Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Powstać ma wówczas mijanka na przystanku Marysin, który zastąpił zlikwidowany peron Radogoszcz (przeniesiono go kilkaset metrów w celu lepszego skomunikowania z komunikacją miejską).

Ruszy szerszy program przebudowy przystanków

Inwestycja ma jednak nie ograniczyć się do dobudowy jednego toru. – Budowa posterunku ruchu, tzw. mijanki, ma być zrealizowana w ramach projektu „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego” – zapowiada przedstawiciel PKP PLK. Jeden z takich węzłów powstanie właśnie na Marysinie.

– Planujemy uzyskać na ten cel dofinansowanie unijne ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014-2020 – mówi Łukasz Kwasiborski. Choć zarządca infrastruktury nie podaje na razie szczegółów programu budowy węzłów, niewątpliwie inwestycja na Marysinie ma szanse znacząco poprawić integrację kolei z komunikacją miejską. Mimo relokacji przystanku przesiadki wciąż wymagają na ogół kilkuminutowego spaceru.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (2135)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (2135)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5