Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Widzew – Zgierz: Mijanka za trzy lata

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Widzew – Zgierz: Mijanka za trzy lata
fot. Zorro2212, lic. CC BY-SA 4.0.Łódź Marysin
Do roku 2019 przewoźnicy będą musieli borykać się z problemami wynikającymi z niskiej przepustowości szlaku Łódź Widzew – Zgierz. Za trzy lata na Marysinie ma powstać zintegrowane centrum przesiadkowe. Inwestycja zakłada także budowę mijanki, co pozwoli przywrócić dawne parametry linii.

Jak informowaliśmy w listopadzie, dwa lata po ponownym otwarciu dla ruchu odcinka Łódź Widzew – Zgierz wyczerpała się jego przepustowość. Pomimo relatywnie niewielkiego – jak na standardy kolei miejskiej – poziomu ruchu pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej PKP Intercity musiało skierować wbrew wstępnym założeniom część swoich kursów przez Łódź Kaliską. Przewoźnik nie zaoszczędzi więc kilkunastu minut na ominięciu węzłowej stacji fragmentem tzw.. kolei obwodowej.

Za trzy lata układ niemal identyczny jak przed remontem

Podczas generalnego remontu trasy nie odbudowano bowiem istniejącej niegdyś mijanki na dawnym przystanku Radogoszcz. W efekcie powstał bardzo długi, czternastokilometrowy szlak, którego przejechanie zajmuje 11 minut bez postojów i 14 minut z postojami na trzech przystankach pośrednich. To mocno ogranicza możliwości konstrukcji rozkładu, zwłaszcza w godzinach szczytów przewozowych, kiedy konieczne jest uruchamianie pociągów osobowych w obu kierunkach w bardzo zbliżonych godzinach.

Zarządca infrastruktury chce zwiększyć przepustowość linii, ale realizacja tych planów jest bardzo odsunięta w czasie. – Prace zostaną zrealizowane w 2019 r. – wskazuje Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Powstać ma wówczas mijanka na przystanku Marysin, który zastąpił zlikwidowany peron Radogoszcz (przeniesiono go kilkaset metrów w celu lepszego skomunikowania z komunikacją miejską).

Ruszy szerszy program przebudowy przystanków

Inwestycja ma jednak nie ograniczyć się do dobudowy jednego toru. – Budowa posterunku ruchu, tzw. mijanki, ma być zrealizowana w ramach projektu „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego” – zapowiada przedstawiciel PKP PLK. Jeden z takich węzłów powstanie właśnie na Marysinie.

– Planujemy uzyskać na ten cel dofinansowanie unijne ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014-2020 – mówi Łukasz Kwasiborski. Choć zarządca infrastruktury nie podaje na razie szczegółów programu budowy węzłów, niewątpliwie inwestycja na Marysinie ma szanse znacząco poprawić integrację kolei z komunikacją miejską. Mimo relokacji przystanku przesiadki wciąż wymagają na ogół kilkuminutowego spaceru.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Michał Szymajda 25 lipca 2022

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Michał Szymajda 25 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5