Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź: Trasa W-Z - są ściany, pora na strop

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
30-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź: Trasa W-Z - są ściany, pora na strop
Ściany tunelu łódzkiej Trasy W-Z (odcinek Piotrkowska - al. Kościuszki) są już gotowe w 70 procentach. Choć w ubiegłym tygodniu mróz wymusił zatrzymanie prac, inwestor i wykonawca zapewniają, że inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem.

- W ubiegłym tygodniu, w okolicach środy, temperatura poniżej -10 stopni spowodowała przerwanie prac - przyznaje kierownik budowy Jakub Osiecki z Mostów - Łódź. Przerwa trwała jednak tylko przez okres weekendu. - Od poniedziałku 27 stycznia znów zaczęliśmy prace jednym zestawem do wykonywania ścian szczelinowych - dodaje. Drugi zestaw został przeniesiony między al. Kościuszki a Wólczańską.

Podobnie, jak na budowie dworca Łódź Fabryczna, sprzymierzeńcem wykonawcy jest głębokość, na jakiej powstaje obiekt. - Prace przy wykonywaniu ścian szczelinowych można w zasadzie wykonywać przy temperaturze nie niższej, niż -10 stopni. Tutaj jednak, ponieważ prowadzimy je ok. 2 metrów poniżej istniejącego terenu, jedyną przeszkodą jest transport betonu, który na budowie musi osiągnąć temperaturę powyżej +10 stopni w momencie przed wbudowaniem - tłumaczy kierownik. Wykonawca nie korzysta z pomp do betonowania, wykorzystując metodę "Kontraktor", czyli wlewanie betonu bezpośrednio do leja.

- Są prace, które musieliśmy zawiesić z powodu temperatury, ale nie są to roboty kluczowe, które mogłyby spowodować opóźnienie - twierdzi wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Katarzyna Mikołajec. Na odcinku Piotrkowska - al. Kościuszki zakończyło się wykonywanie ścian szczelinowych tunelu. Odcinek ten liczy 170 m długości. To ok. 70 procent całej części zakrytej tunelu, która będzie liczyła 240 m (pozostałe fragmenty drogi, od Piotrkowskiej do Kilińskiego i od al. Kościuszki do Wólczańskiej, będą poprowadzone jedynie w murach oporowych). Ponad stropem, na poziomie 0, znajdzie się pierwsze łódzkie zintegrowane centrum przesiadkowe - tzw. Dworzec Tramwajowy Centrum.

Tunel będzie miał trzy ściany szczelinowe (dwie boczne i środkową, rozdzielającą jezdnie al. Mickiewicza). Teraz wykonawca przygotowuje się do wykonywania wykopu między ścianami. - Zbierzemy wierzchnią warstwę gruntu, ok. 2-2,5 metra. Zaczniemy rozkuwać to, co w momencie betonowania jest tzw. słabym betonem i jest przewidywane do rozkucia. Następnie wykonamy oczepy, na oczepach ustawimy belki i w ten sposób otrzymamy pierwsze części stropu tunelu - wyjaśnia J. Osiecki.

Ściany szczelinowe powstają też między Piotrkowską a Sienkiewicza. Po zakończeniu wyburzania przejścia podziemnego pod skrzyżowaniem z Piotrkowską stanie się możliwe ich połączenie z dotychczas wykonanym odcinkiem.

W pierwszych dniach lutego wykonawca planuje przesunięcie ruchu samochodów na pas zewnętrzny, by jak najbardziej oddalić ruch drogowy od prowadzonych robót. Dokładny termin przekładki ruchu zależy jednak od pogody. W przyszłym tygodniu do pierwotnego układu ma także powrócić przejście dla pieszych wzdłuż al. Kościuszki, przesunięte na czas wylewania ścian.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódź: Podsumowanie pierwszych miesięcy Trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łódź: Możliwe wcześniejsze otwarcie części Trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łódź: Możliwe wcześniejsze otwarcie części Trasy W-Z

rc, Transport-publiczny.pl 26 sierpnia 2015

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódź: Podsumowanie pierwszych miesięcy Trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łódź: Możliwe wcześniejsze otwarcie części Trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łódź: Możliwe wcześniejsze otwarcie części Trasy W-Z

rc, Transport-publiczny.pl 26 sierpnia 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5