NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź: PKP IC zmienia siatkę przystanków

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 21.12.2015 204

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-21 10:12:30 Autor: Kris
---.146.136.185.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Liczba pasażerów na Żabieńcu spadła skokowo po zamknięciu kasy biletowej. Przedtem wsiadały tam tłumy ludzi. Wokoło są wielotysięczne osiedla mieszkaniowe. Popyt wygaszono w sposób sztuczny!!!!!!!!
2015-12-21 10:58:34 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Co za brednie przedstawicielka PKP IC wygaduje o skróceniu czasu do Wrocławia przez niezatrzymywanie się na Żabieńcu.
2015-12-21 11:47:52 Autor: gość
---.internetdsl.tpnet.pl
Wyjątkowy stek bzdur. Skoro Żabieniec oferuje "jedynie minimalny poziom obsługi pasażerskiej nieprzystający do realiów dużej aglomeracji", to co można powiedzieć o wygwizdowie Łódź Pabianicka, gdzie nie ma nic poza peronem i blaszaną wiatą? Nic, nawet megafonów, które sterczącym w zimie na mrozie ogłosiłyby, że "pociągprzyjedzieopóźniony360minutopóźnieniemozeuleczmianezaopóźnienie prze pra sza my!", albo, że pociąg, na który czekasz właśnie ucieknie ci z drugiego peronu, bo jedzie po niewłaściwym, a ty nie przebiegniesz po schodach, gdy już się zorientujesz co się dzieje.

Jakim trzeba być kompletnym ignorantem, żeby zrezygnować z obsługi dużego i najbliżej centrum położonego dworca kaliskiego na rzecz gołego przystanku osobowego położonego na przedmieściu i to w przypadku połączeń obsługiwanych składami zespolonymi, którym nie trzeba przepinać lokomotywy? Jakim trzeba być mistrzem odstraszania pasażerów, żeby mając najlepszy w historii czas przejazdu do Krakowa i nowy tabor zabić ofertę każąc ludziom dojeżdżać przez całe miasto na peryferyjny dworzec na Widzewie, przez co cały zysk czasowy bierze w łeb?
2015-12-21 12:08:37 Autor: Goralo-antykukizowa-kurw(...)-najgorszego-sortu-zaprzedana-złodziejskim-komunistycznym-gestapowcom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przy Żabieńcu jest jeszcze pętla tramwajowa, o ile dobrze kojarzę, więc rezygnacja z postojów pośpiechów tamże jest czymś niezrozumiałym.

Ale faktycznie największy hicior to brak wjazdu na Kaliską ;D
2015-12-21 12:22:06 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@Goralo-...



Zgadza się. Zobaczmy:

brak wjazdu na Kaliską to skrócenie czasu jazdy w takich relacjach:

Warszawa - Wrocław - ale po co, tutaj jest przecież Pendolino!
Sieradz i inne miasteczka - Warszawa (ale to tylko miasteczka).

Natomiast wjazd na Kaliską to polepszenie komunikacji na trasie:
Łódź - Wrocław.

Zatem w trosce o jakieś miasteczka IC zapomniało o podstawowej relacji Łódź - Wrocław.
2015-12-21 12:41:58 Autor: MG
---.4web.pl
Przewidywalny scenariusz:
Coraz mniej pasażerów na odcinku Łódź - Wrocław. Działanie - likwidacja połączenia w tej relacji. Skutek - pełen sukces i premia dla prezesa.
2015-12-21 13:22:58 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Z widokiem na pociągi - dopóki jakiemuś urzędasowi na wysokim stołku nie przyjdzie do głowy zbudować więzienny mur. Dla dobra wszystkich.

@góral

Zdajesz sobie sprawę z tego, że popierając KOD popierasz banksterską mafię, która zarabia minimum kilkadziesiąt tyś miesięcznie?
2015-12-21 13:28:55 Autor: Goralo-ubecka-gnida-godna-potępienia-przez-jedynie-słuszną-patriotyczną-polskość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ szczur

A czy ja popieram akurat "ten" KOD? Idea ok, ale wykonanie już nie bardzo, bo na faszystów trzeba metod faszystowskich, a nie demokratycznych.

p.s.: Nowy prezes Orlenu z "ludowego" nadania nie będzie zarabiał kilkudziesięciu tysięcy PLN miesięcznie? I inni nowi prezesi z "ludowego" nadania też zrzekną się dotychczasowej wysokości wynagrodzeń? Kpisz, czy o drogę pytasz?
2015-12-21 13:34:17 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Nie przejmuj się KODEM to już nudne ostania ustawa i koniec. A potem będzie 500 złotków na dzieciątko a potem to co interesuje większość aktywnych wyborców czyli takich którzy głosują i decydują o wyniku wyborów obniżenie wieku emerytalnego tym kaczor zaskarbi sobie dozgonnych zwolenników albo dozgonnych wrogów jak w tym temacie oszuka. Także spokojnie nie ma co się podniecać.

A co do meritum to DOPÓKI ŁÓDZ NIE DOROBI SIĘ ŚREDNICY JEST SKAZANA na kolejowe peryferie nie ważne jaki przystanek będzie aktualnie w modzie. Musi być centralna stacja i prosty układ jak w innych większych miastach czy aglomeracjach. Łódzki system kolejowy to istny koszmar najpierw fabrykanci budowali dla siebie potem tak naprawdę III Rzesza przebudowała dla swojej wojny a PRL tylko lekko to i tamto zmienił wiadomo powiększono bocznice i i tak dalej dobudowano łącznice tu i tam ale generalnie to Łódzki system jest z czasów ziemi obiecanej.
2015-12-21 14:40:14 Autor: criss
---.46.186.19
budowa linii kolejowej w Łodzi w XIX i pocz. XX zależała od każdorazowej zgody cara. zgodę tę warunkowały łapówki od łódzkich fabrykantów i, przede wszystkim, opinie wojskowych. stąd to wyłączenie Łodzi z sieci kolejowej kraju.
rozwiązaniem sytuacji jest budowa tunelu, co zaplanowali Niemcy w czasie II wojny. oby dziś się to udało :)
a KOD-y są OK! ale co kto lubi, jeśli są tacy co za wcześniejszą emeryturę (aż do bankructwa systemu) są skłonni oddać swą wolność, to trudno, mimo, że i moja przy okazji...
2015-12-21 15:00:21 Autor: łowicz
---.multimo.pl
W Kutnie, Łowiczu IC tez robi dziwne eksperymenty. Zlikwidowali dogodne połączenia, tak że nie można dojechać do W-wy na godzinę 7. Ani do pracy ani na skomunikowania na inne pociągi. Powroty po godzinie 15. też dramat. Wygląda na celową robotę.
2015-12-21 15:20:22 Autor: wyborca
---.timplus.net
@ Trako Nie bądź taki pewien że to koniec sporu o TK. Na pewno tak nie będzie. Jeżeli tak będą robić dalej zakończą szybko swoje rządy. Już im sondaże spadły a rządzą dopiero miesiąc. 500 zł na miesiąc nie wiedzą nawet od jakiego miesiąca i czy na każde dziecko. Wiek emerytalny niech obniżają to emerytury będą niskie. Wracając do połączeń między Łodzią a Wrocławiem to czas jazdy skrócił się troszkę ale nadal za mało żeby wygrać z S8. Jak wyjadą Darty to chociaż komfort podróży wzrośnie.
2015-12-21 15:21:07 Autor: Goralo-złodziejska-kurw(...)-zaprzedana-niemieckim-ubekom-i-syjonistycznemu-gestapo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ criss

Państwowy system emerytalno-rentowy i tak się zawali. Po obniżeniu wieku emerytalnego po prostu zawali się szybciej, bo nie da się utrzymać systemu wymyślonego w czasach Bismarcka przy obecnej długości życia...

Wg prognoz samego ZUSu już za 5 lat roczna dziura w FUS będzie oscylować wokół 100 mld PLN (teraz wynosi ponoć ok. 55 mld PLN). A te 100 miliardów trzeba będzie zabrać z projektów rozwojowych, co w efekcie w perspektywie spowoduje pogłębianie dziury w latach kolejnych.

Prawdziwe samoniszczące się perpetuum mobile.
2015-12-21 15:43:34 Autor: ~
---.static.tvk.wroc.pl
Wygaszą popyt na Darty do Wrocławia, o Jeleniej Górze na którą dawno w tym projekcie położyli laskę nie wspominając, po czym będą mieli czym jeździć co godzinę wahadłowo do Białegostoku. Za półdarmo.
2015-12-21 17:06:19 Autor: Teofil 34
---.play-internet.pl
NIESTETY ŚWIADCZY TO O PODEJŚCIU SPÓŁKI IC DO KLIENTA.
IM MNIEJ TYM LEPIEJ.
DOTACJA I TAK BĘDZIE.
POMINIĘCIE KALISKIEJ DLA POCIĄGÓW KRAKÓW- SZCZECIN - BYDGOSZCZ TO Z AUTOMATU OLANIE CAŁEGO MIASTA.
WIDZEW TO KONIEC MIASTA JUŻ.
A Z ŻABIEŃCEM TO PO PROSTU SKANDAL DLA DWÓCH MINUT KTÓRE I TAK PEWNIE BĘDĄ DODANE PRZY PIERWSZEJ KOREKCIE POZBAWIENIE 100 TYSIĘCY POTENCJALNYCH KLIENTÓW ŁATWEGO I SZYBKIEGO DOSTĘPU DO POCIĄGU.
KIEDY KTOŚ ZACZNIE MYŚLEĆ O PODRÓŻNYCH W PKP IC.
WSZYSTKICH A NIE TYLKO TYCH PREMIUM.
2015-12-21 18:08:24 Autor: sopek
---.tktelekom.pl
Nowa siatka postojów IC, czasami rozczarowuje.
Ciekawe, że IC bada zainteresowanie Pabianickiej i Dąbrowy na 62106, a pociąg na biegu oblatuje Koluszki.
Podobnie IC 61106/61110/16110/16107, które na biegu jadą od Piotrkowa Tryb. do Wawy.
Wcześniej pokonują odcinek z Wrocławia, Opola do Koluszek w 3 godziny!

Innym razem ktoś się popisał postojami 3810/5324 w Strykowie.
W ostatniej chwili wprowadzono postoje poc. 28100 w Pilawie.
2015-12-22 09:09:17 Autor: Bozia
---.dynamic.dsl.as9105.com

Bozia
To tylko kwestia czasu, aby PIC zrezygnował z tych bezsensownych postojów Wawa - Wrocław na Dąbrowie i Pabianickiej i wrócił na Kaliski. Skrócenie czasu przejazdu i tak jest o kant tyłka, gdzie całościowy Wawa - Wrocław i tak trwa ponad grube 5h... Co przy PolskiBusie, czy A2-S8 to śmiech. Może Darty lekko zamortyzują tą żałosną sytuacje kolei.

Co do Żabienica, to ramach budowy tunelu stacja będzie podawana przebudowie, a po wybudowaniu tunel będzie trzecią stacją w Łodzi obsługującą ruch dalekobieżny w osiach GOP - Trójmiasto, raz Kraków - Poznań/Szczecin.
2015-12-23 00:42:56 Autor: Kość
---.dynamic.gprs.plus.pl
^^^
Orzeszkowa rzeczywiście omija Kaliski po czym... stoi 10 min. na Widzewie. Sprawdzone osobiście. Doliczajac postoje na Pabianickiej i Dąbrowie zysk czasowy jest rzeczywiście spory.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5