NUMER 08-09/2018
NUMER 08-09/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Budowlanka na krawędzi?
szukaj
Śledź nas:

Łódź Żabieniec: Stan infrastruktury pasażerskiej się poprawił?

| Kasper Fiszer 14.08.2018 18

Łódź Żabieniec: Stan infrastruktury pasażerskiej się poprawił?
Stacja kolejowa Łódź Żabieniecfot. Kasper Fiszer
Do początku modernizacji stacji Łódź Żabieniec pozostały tylko dwa lata. Do tego czasu podróżni muszą jednak korzystać z zaniedbanego przejścia podziemnego prowadzącego na perony, w którym okresowo zbiera się woda. PKP PLK zapewniają, że zjawisko to nie ma już tak dużej skali jak dawniej.
Spośród czynnych łódzkich stacji i przystanków kolejowych znakomita większość została w ciągu kilku ostatnich lat gruntownie wyremontowana (lub dopiero wybudowana). Szersze prace nie objęły jednak póki co dwóch istotnych stacji: Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieńca. Stan techniczny tej drugiej bywa oceniany jako utrudniający korzystanie z kolei. Problemem jest przede wszystkim przejście podziemne prowadzące na perony.

Na wodę pod ścianami do czasu gruntownej przebudowy rady nie ma

W 2017 r. zmienił się zarządca obiektu: zamiast PKP SA tunelem pod torami zarządza obecnie PKP PLK. Na razie nie dokonano jednak szerszych napraw, a lokalna prasa regularnie informuje o zalewaniu przejścia wodą opadową, zagrzybieniu ścian i innych uciążliwościach. Jak zapewnia jednak nowy zarządca, ich skala uległa w ostatnim czasie istotnemu zmniejszeniu.

– Od czasu przejęcia obiektu przez PLK chodnik w tunelu przestał być zalewany – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, przyznając jednak, że wciąż zauważalne są niedogodności w dni z ulewnym deszczem. – Woda pojawiająca się wzdłuż ścian po intensywnych opadach wynika z braku zewnętrznego systemu odwodnienia oraz stanu technicznego obiektu. Zlikwidowanie przecieków wymaga przebudowy konstrukcji tunelu – tłumaczy, dodając, że przejście jest stale monitorowane.

Czy kolej będzie bliżej tramwajów i autobusów?

Ostateczny kres komplikacjom przynieść ma dopiero kompleksowa modernizacja stacji. Przejście podziemne ma wówczas według słów przedstawiciela PKP PLK zyskać lepsze oświetlenie, nową posadzkę, ściany i – przede wszystkim – nowoczesny system odwodnienia. Obecnie trwa procedura przetargowa, w ramach której wyłoniony zostanie wykonawca całej inwestycji obejmującej odcinek linii nr 15 z Łodzi Kaliskiej do Zgierza i linii nr 16 ze Zgierza do Kutna. Początek robót budowlanych zaplanowano na rok 2020, koniec – na grudzień 2021 r.

Nie wiadomo jednak, czy podczas remontu dworzec zostanie ściślej zintegrowany z komunikacją miejską. Problemy żabienieckiego węzła szeroko opisywaliśmy w maju. Wówczas zarówno kolej, jak i miasto Łódź zadeklarowały chęć dialogu. Do rozmów na razie jednak nie doszło. – PLK są otwarte na rozmowy z władzami samorządowymi na temat funkcjonalności węzła transportowego w oparciu o stację Łódź Żabieniec – powiedział nam jedynie Karol Jakubowski.



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2018
NUMER 08-09/2018
Wakacyjny numer naszego miesięcznika poświęcamy przede wszystkim problemom na rynku budowlanym - zarówno pod kątem wykonawców inwestycji kolejowych, jak i w szerszym kontekście. Warto przeczytać również obszerną prezentację modelu holdingowego w PKP SA autorstwa członka zarządu spółki, Mirosława Antonowicza. Oprócz tego polecamy rozmowy z prezesami Pesy i polskiego Siemensa. Piszemy również m. in. o rewolucji tramwajowej we Francji. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS