Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź: Pierwszy M8C zmodernizowany

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-11-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rc, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łódź: Pierwszy M8C zmodernizowany
Środkowy człon niskopodłogowy, nowy układ chopperowy i zmiany w wyglądzie wewnętrznym i zewnętrznym - to cechy pierwszego zmodernizowanego przez MPK Łódź wagonu M8C. Pojazd może wejść do eksploatacji pod koniec roku.

14 wagonów dwukierunkowych M8C zostało sprowadzonych do Łodzi z Bielefeld w ubiegłym roku. Pierwotne plany były znacznie ambitniejsze: myślano o kupnie aż 40 sztuk. Jednym z motywów zakupu była chęć wykorzystania dwukierunkowych tramwajów do obsługi komunikacji zastępczej podczas przebudów dużych odcinków sieci (Trasa W-Z, Kilińskiego przy dworcu Łódź Fabryczna). Dwukierunkowość zachowały także pojazdy po modernizacji.

Ukłon w stronę niepełnosprawnych

Najpoważniejszą zmianą było wstawienie nowego członu środkowego. W oryginalnym elemencie brak drzwi spowalniał wymianę pasażerów na przystankach. Po modernizacji pośrodku wagonu znalazło się szerokie wejście prowadzące do części niskopodłogowej. - Próg w członie środkowym został obniżony do wysokości 350 mm nad główką szyny, co jest standardem w nowoczesnych konstrukcjach. Daje to możliwość, po rozłożeniu rampy, bezproblemowego wjazdu wózka inwalidzkiego nawet z poziomu ulicy - informuje kierownik Zakładu Techniki MPK Łódź Waldemar Załomski.

Istotną rolę odegrała też wymiana aparatury elektrycznej. - Wagony miały ponad 30 lat. Dotychczasowe układy były już zużyte, a z drugiej strony trudno o części zamienne do nich - tłumaczy motywy takiej decyzji kierownik zakładu. Nowy, sterowany elektronicznie chopperowy układ rozruchu i hamowania dostarczyła łódzka firma Woltan. Identyczny układ jest montowany w najnowszych modernizacjach łódzkich 805Na. Niezmienione pozostały natomiast elementy wózków, silników i przekładni.

Nowe stopnie, drzwi i szyby

- Wagon po przyjeździe do zakładu podlega pełnemu demontażowi. Część nadwoziowa jest poddawana naprawie z modernizacją, polegającą m. in. na wymianie drzwi, wstawieniu szyb klejonych, nowych ścian czołowych i oczywiście środkowego członu niskopodłogowego - opowiada W. Załomski.

Pracownicy Zakładu Techniki usuwają wszystkie elementy, które nie sprawdzały się w dotychczasowym użytkowaniu - przykładem są charakterystyczne rozkładane stopnie. W Bielefeld, gdzie wagony jeździły po liniach z wysokimi peronami, były one używane tylko awaryjnie. W Łodzi konieczność ich rozkładania na każdym przystanku wydłużała czas jazdy, a przy dużym zatłoczeniu potrafiła nawet uniemożliwić odjazd. Za likwidacją stopni musiała oczywiście pójść wymiana drzwi - zdecydowano się na rozwiązanie dwuskrzydłowe, odskokowo-przesuwne.

Więcej na ten temat przeczytasz na portalu Transport-Publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Zintegrowany transport

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 14 lipca 2023

Gdańsk: Pierwsze N8C z Kassel już na torach

Zintegrowany transport

Gdańsk: Pierwsze N8C z Kassel już na torach

wu, Transport-publiczny.pl / UM Gdańsk 05 maja 2015

Gdański N8C jak z powieści Guntera Grassa

Zintegrowany transport

Gdański N8C jak z powieści Guntera Grassa

jd, Transport-publiczny.pl 13 lipca 2015

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Zintegrowany transport

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 14 lipca 2023

Gdańsk: Pierwsze N8C z Kassel już na torach

Zintegrowany transport

Gdańsk: Pierwsze N8C z Kassel już na torach

wu, Transport-publiczny.pl / UM Gdańsk 05 maja 2015

Gdański N8C jak z powieści Guntera Grassa

Zintegrowany transport

Gdański N8C jak z powieści Guntera Grassa

jd, Transport-publiczny.pl 13 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5