NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Łódź Kaliska: Torpol wykona blokadę półsamoczynną

| Roman Czubiński 01.09.2020 46

Łódź Kaliska: Torpol wykona blokadę półsamoczynną
fot. KF
PKP PLK zleciły Torpolowi zaprojektowanie i wykonanie półsamoczynnej blokady liniowej na dwóch odcinkach linii kolejowych w granicach Łodzi. Zamówienie – jako podobne do wcześniejszego, wchodzącego w zakres przebudowy stacji Łódź Kaliska – zostało udzielone z wolnej ręki. Zarządca infrastruktury zamierza wydać na ten cel ok. 2,5 mln zł, jednak dokładna cena będzie jeszcze ustalona z wykonawcą.
Zakres zadania obejmuje zaprojektowanie i wykonanie półsamoczynnej dwukierunkowej blokady liniowej wraz z kontrolą niezajętości szlaku. Prace mają zostać wykonane na początkowym, położonym w granicach Łodzi odcinku linii 14 Łódź Kaliska – Retkinia, a także na łącznicy 539 Łódź Kaliska Towarowa – Retkinia. Inwestycja będzie częścią modernizacji stacji Łódź Kaliska oraz projektu „Zwiększenie dostępności magistrali E20 i C-E20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych”.

Zamówienie zostało udzielone z wolnej ręki Torpolowi, który przed dwoma laty wygrał przetarg na zaprojektowanie i budowę SBL na odcinku Łódź Kaliska Osobowa – Łódź Kaliska Towarowa. Zawartą 23 sierpnia 2018 r. umowę w tej sprawie potraktowano jako zamówienie podstawowe, a obecny kontrakt – jako podobne.

Wartość netto zadania wynosi według szacunków 2,5 mln zł. PKP PLK zamierza sfinansować je ze środków własnych. Szczegółowe warunki umowy – cena, termin wykonania i okres gwarancji – będą teraz negocjowane z Torpolem.

Tymczasem na stacji Łódź Kaliska przez całe wakacje trwały prace rozbiórkowe przy torach i peronach. Pod koniec roku ma rozpocząć się budowa nowego układu torowego, przystosowanego do zwiększonego ruchu po przyszłym uruchomieniu łódzkiego kolejowego tunelu średnicowego. Wszystkie, warte 337 mln zł prace mają zakończyć się w październiku 2022 r. Mimo przejściowych nieporozumień między PKP PLK a wykonawcą trwa też modernizacja przyległego do stacji odcinka linii 14 Łódź Kaliska – Zduńska Wola.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5