Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Kaliska: PLK spodziewa się zwiększenia ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
05-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Kaliska: PLK spodziewa się zwiększenia ruchu
fot. Kasper FiszerPrzepustowość stacji Łódź Kaliska ma być większa
W przyszłym roku pociągów wjeżdżających na stację Łódź Kaliska prawdopodobnie będzie znacznie mniej niż dziś. Zarządca infrastruktury prognozuje jednak, że w dłuższej perspektywie ich liczba wzrośnie. W związku z tym PKP PLK kontynuuje prace nad otwarciem wschodniego wiaduktu nad al. Bandurskiego, co znacznie zwiększy przepustowość stacji.

W zeszłym tygodniu PKP Intercity ogłosiło, że w grudniu prawdopodobnie niemal całkowicie wycofa się z obsługi jednego z dwóch najważniejszych łódzkich dworców – Kaliskiego. Po otwarciu trasy do podziemnej stacji Łódź Fabryczna nie zostanie bowiem przywrócony układ połączeń sprzed rozpoczęcia gigantycznej inwestycji. Pociągi w kierunku Trójmiasta, Wrocławia czy Poznania będą kierowane trasami Łódź Widzew – Zgierz czy Retkinia – Chojny, a zatem ominą Łódź Kaliską, dawniej istotny punkt przesiadkowy.

Plan otwarcia wiaduktu wschodniego jest aktualny

Oznacza to radykalny spadek skali ruchu obsługiwanego przez ten dworzec – dotrą tam prawdopodobnie jedynie pociągi regionalne i trzy pary kursów sezonowych. Jak potwierdziły jednak PKP Polskie Linie Kolejowe, decyzja przewoźnika nie zmienia w żaden sposób planów zarządcy infrastruktury w zakresie przebudowy stacji. PLK chce dokończyć inwestycję przerwaną w latach 90. zeszłego stulecia, co pozwoliłoby na znaczny wzrost przepustowości obiektu.

– Dokończenie budowy wiaduktu wschodniego na stacji Łódź Kaliska pozwoli na połączenie dwoma torami torów głównych oraz peronów 4, 5 i 6 z linią nr 25 – wskazuje Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK. Mowa tu o nigdy nieotwartym wiadukcie nad al. Bandurskiego. Włączenie go do eksploatacji pozwoliłoby odtworzyć dawny wyspowy układ stacji (dziś część peronów jest zakończona ślepo) i zlikwidować wąskie gardło, jakim jest jednotorowy wyjazd z Łodzi Kaliskiej na południe.

Tunel średnicowy da nowe możliwości uruchamiania połączeń

Zarządca infrastruktury prognozuje bowiem, że spadek liczby połączeń jest chwilowy, a po otwarciu projektowanego tunelu średnicowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec pociągów będzie wręcz więcej niż obecnie. – Kursy relacji Łódź – Warszawa będą wówczas rozpoczynać i kończyć bieg na stacji Łódź Kaliska – prognozuje Zbigniew Wolny. – Znacznie wzrośnie też ruch pociągów aglomeracyjnych, a ponadto w związku ze znaczącym skróceniem czasu przejazdu przez węzeł łódzki pojawią się nowe, atrakcyjne możliwości [uruchamiania] połączeń dalekobieżnych – przewiduje.

Obecnie prowadzone jest już postępowanie w sprawie prac przedprojektowych dotyczących planowanej przebudowy Łodzi Kaliskiej. – Zostaną one zlecone przez samorząd – mówi przedstawiciel PKP PLK. – Zadanie inwestycyjne „Dokończenie budowy wiaduktu wschodniego na stacji Łódź Kaliska” znalazło się na liście projektów Regionalnego Programu Operacyjnego objętych Krajowym Programem Kolejowym – przypomina.

Potencjał Kaliskiej wzrośnie wraz z remontem tras wylotowych

Zarządca infrastruktury wskazuje też szereg innych prac, jakie w najbliższych latach mają być prowadzone w węźle łódzkim, i które w sumie znacznie zwiększą potencjał ruchowy dworca Łódź Kaliska. Poza budową nowego połączenia Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska mają być to modernizacja linii nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola (i w dalszej perspektywie także Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski) oraz prace na ciągu Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno. Te finansowane mają być zarówno ze środków regionalnych, jak i krajowych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dwujęzyczne oznakowanie. Rzadkość na kolei, standard na drogach

Prawo i polityka

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Kasper Fiszer 28 lutego 2025

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Pozostałe z wątku:

Dwujęzyczne oznakowanie. Rzadkość na kolei, standard na drogach

Prawo i polityka

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Kasper Fiszer 28 lutego 2025

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij